قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
1403/02/12 - 10:09
تاریخ و ساعت خبر:
192725
کد خبر:

قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی

بر اساس قرارداد میان شرکت توسعه هوش مصنوعی اوپن‌ای‌آی(OpenAI) و نشریه فایننشال تایمز(Financial Times)، اوپن‌ای‌آی مدل‌های هوش مصنوعی خود را بر پایه محتواهای فایننشال تایمز آموزش خواهد داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - «فایننشال تایمز» به جدیدترین رسانه‌ای تبدیل شده که با شرکت اوپن‌ای‌آی قرارداد امضا کرده است.
به نقل از انگجت، فایننشال تایمز و اوپن‌ای‌آی روز گذشته اعلام کردند که خالق چت‌بات ChatGPT از محتوای روزنامه‌نگاری فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود و همکاری در توسعه محصولات و ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای خوانندگان این نشریه استفاده خواهد کرد.
ربات هوش مصنوعی ChatGPT از این پس زمانی که اطلاعاتی از این نشریه را در پاسخ‌های خود بگنجاند، از فایننشال تایمز نام می‌برد و به آن پیوند ایجاد می‌کند.
فایننشال تایمز یکی از قدیمی‌ترین، مهم‌ترین و پرنفوذترین روزنامه‌های اقتصادی و سیاسی جهان به ‌شمار می‌رود که ستاد آن در شهر لندن قرار دارد. فایننشال تایمز یکی از روزنامه‌های بسیار مطرح و مهم در سیاست و اقتصاد بریتانیا به حساب می‌آید. این روزنامه به ‌طور همزمان در ۲۳ شهر بزرگ دنیا از جمله دوبلین، پاریس، نیویورک، توکیو، هنگ کنگ، سنگاپور، سئول، دبی، ژوهانسبورگ و استانبول منتشر می‌شود.
فایننشال تایمز تنها روزنامه در جهان است که وضعیت روزانه بورس لندن و دیگر بورس‌های مطرح جهانی را با تحلیل‌های کامل به صورت روزانه بررسی می‌کند.
جان ریدینگ(John Ridding) مدیرعامل فایننشال تایمز در بیانیه‌ای گفت: البته که پلتفرم‌های هوش مصنوعی به ناشران برای استفاده از مطالبشان پول می‌دهند. وی افزود که فایننشال تایمز همچنان به خبرنگاری انسانی متعهد است.
هیچ یک از این دو شرکت جزئیات مالی قراردادشان را فاش نکردند. اوایل سال جاری گزارش شد که اوپن‌ای‌آی بین ۱ تا ۵ میلیون دلار سالیانه به ناشران پیشنهاد می‌دهد تا مجوز محتوای خود را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی ارائه دهند.
توانایی هوش مصنوعی مولد به اندازه داده‌های آموزشی مورد استفاده برای آموزش مدل‌هایی است که به آن قدرت می‌دهند. تاکنون شرکت‌های هوش مصنوعی اغلب بدون رضایت سازندگان و تولید کنندگان محتوا، هر آنچه را که می‌توانند از اینترنت کسب کنند، دریافت کرده‌اند و دائماً در جستجوی منابع داده جدید هستند تا خروجی‌های تولید شده توسط مدل‌های هوش مصنوعی خود را به‌روز نگه دارند.
آموزش مدل‌های هوش مصنوعی از طریق محتوای رسانه‌ها یکی از راه‌های دستیابی به این منابع جدید است، اما برخی ناشران از واگذاری رایگان محتوای خود به شرکت‌های هوش مصنوعی خودداری می‌کنند یا محتاط هستند. به عنوان مثال، نیویورک تایمز و بی‌بی‌سی از جمله کسانی هستند که اوپن‌ای‌آی را از دستیابی و استفاده از وب‌سایت‌هایشان محروم کرده‌اند.
در نتیجه، اوپن‌ای‌آی با ناشران دیگر قراردادهای مالی منعقد کرده است تا مدل‌های خود را از طریق محتوای آنها آموزش دهد. سال گذشته این شرکت با ناشر آلمانی Axel Springer برای آموزش مدل‌های جدید از رسانه‌های Politico و Business Insider در ایالات متحده و Bild و Die Welt در آلمان همکاری کرد. این شرکت همچنین با آسوشیتدپرس، لوموند فرانسه و پریسا مدیا(Prisa Media) اسپانیا قرارداد دارد.
دریافت اشتراک برای فایننشال تایمز حداقل ۳۹ دلار در ماه هزینه دارد، اما همانطور که برخی اشاره کرده‌اند، مشارکت آن با اوپن‌ای‌آی در عمل به معنای از بین بردن دیوار میان خوانندگان عمومی از طریق هوش مصنوعی مولد است.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اوپن ای‌آی اطلاعات هوش مصنوعی مولد
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا