تلاش بانوی کارآفرین آبدانان در آموزش زنان بدسرپرست و بی سرپرست روستایی/ از صنایع دستی تا ریسندگی و بوم گردی دریا، هنرهای بانوی کرمانی ساکن ایلام!
1400/03/26 - 08:30
تاریخ و ساعت خبر:
110929
کد خبر:

تلاش بانوی کارآفرین آبدانان در آموزش زنان بدسرپرست و بی سرپرست روستایی/ از صنایع دستی تا ریسندگی و بوم گردی دریا، هنرهای بانوی کرمانی ساکن ایلام!

پروین ناصری یکی از بانوان موفق روستایی در عرصه کارآفرینی و ساکن روستای جابرانصار از توایع شهرستان ابدانان است، وی در عرصه های مختلف کارآفرینی از جمله خیاطی، ریسندگی، صنایع دستی بومی، راه اندازی بوم گردی دریا دستی بر آتش دارد و علاوه بر این با راه اندازی دوره های آموزشی زمینه اشتغال بسیاری از زنان بدسرپرست و بی سرپرست روستا را فراهم کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ایلام - آبدانان- عالم شاهمرادی: کار آفرینی در فرهنگ لغت به معنای فرآیند خلق ارزش مادی یا معنوی جدیدی است که از طریق تلاش و با در نظر گرفتن ریسک های احتمالی پدید می آید.
در روزگاری نه چندان دور کارآفرینی محدود به آقایان بود، اما در چند دهه اخیر بانوان نیز به این حوزه وارد شده و موفقیت های چشم گیری کسب کرده اند؛ به سراغ یکی از کارآفرینان روستای جابر انصار از توابع بخش مرکزی شهرستان آبدانان استان ایلام رفتیم تا پای صحبت‌های زنی بنشینیم که باهمت و پشتکار توانست با یک چرخ‌خیاطی به کمک خانواده‌اش بیاید.
پروین ناصری بانوی کارآفرین جابر انصاری که اصلیت ترک کرمانی است و در زمان های بسیار دور به علت شرایط زمانی پدرش به استان ایلام و شهرستان آبدانان کوچ می کند و پس از تشکیل خانواده در شهر آبدانان ساکن می شود .

پروین خانم، در سن 15سالگی با یک روستایی ازدواج می کند و به مدت 11سال د ریک اتاق گلی با کمترین امکانات زندگی می کند و شوهرش به دلایل تعدیل نیرو از کار برکنار می شود و خانم ناصری در همان سن 15 سالگی با یاد گرفتن خیاطی از مادرش و خریدن یک چرخ خیاطی اقدام به خیاطی و تهیه وسایل زندگی می نمائید وی در گفتگو باخبرنگار ما گفت:به خاطر علاقه و مشکلات زندگی به جز خیاطی از زنان همسایه کارهای صنایع دستی را فرا گرفتم .

ناصری اظهار داشت: با پشتکار قوی و تلاش شبانه روز با کار خیاطی،ریسندگی و تهیه صنایع دستی شوهرم را برای ادامه تحصیل به دانشگاه فرستادم خودم تهیه تمام مخارج زندگی را بر عهده گرفتم تا شاید شوهرم شغلی تهیه کند .
وی خاطر نشان کرد:اما شوهرم بعد از اتمام تحصیلی نتوانست کاری انجام دهد و بنده با افتتاح کارگاه شیلان با همکاری 15نفر از زنان روستا این کارگاه که صنایع دستی تولید می کند را افتتاح کردیم.

این کارآفرین با بیان اینکه زنان بی سرپرست یا بدسرپرست را آموزش و برای آنها اشتغال ایجاد می کرد ،افزود:صنایع دستی تولیدی را با همکاری دخترم در تهران و به صورت فضای مجازی به فروش می رسانیم
وی بیان داشت: دو سال پیش بوم گردی دریا دومین بوم گردی شهرستان را افتتاح کردم که در این بوم گردی از مسافرانی از استان های سراسر کشور پذیرای می کند .

خانم ناصری، گفت: یک کارگاه خیاطی در سال 99افتتاح که برای 7 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد را افتتاح کردم که پارچه های ارزان را از تهران خریداری و در اختیار خیاطان قرار می دهم تا با قیمت ارزان تر به مردم خدمت ارائه دهند

یکی دیگر از کارهای مورد تحسین خانم ناصری کمک به افراد و روستائیان بی بضاعت هست وی در این مورد به خبرنگار ما گفت:در حال حاضر در حال تهیه مسکن برای یک زن بی سرپرست هستیم که با کمک خیرین بعد از خرید زمین در حال ساخت مسکن می باشیم .


این بانوی کارآفرین خاطر نشان کرد:در حال حاضر با کمبود هزینه برای ساخت مسکن روبه رو هستیم ازخیرینی در خواست دارم که ما را در این امر خیر یاری نمایند .

به گزارش خبرنگار ما این بانویی کارآفرین که از یک اتاق گلی زندگی خود را آغاز کرد با کمک همسرش در حال حاضر صاحب دو منزل مسکونی و چند قطعه زمین است و این نشان از خودباوری زنان محجبه شیعه و مسلمان ایران اسلامی است.
ارسال - ملکی / ا- ی
انتشار -/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارآفرین، بومی گردی، بومی گردی دریا، ایلام ، اّبدانان، پروین ناصری، زنان کارآفرین، خیاطی، صنایع دستی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا