شورای شهر انتخاباتی که عرصه مدیریتی را برای زنان باز می کند
1400/03/29 - 09:19
تاریخ و ساعت خبر:
111037
کد خبر:

شورای شهر انتخاباتی که عرصه مدیریتی را برای زنان باز می کند

شورای شهر و عملکرد زنان در این عرصه یک آزمایش جدی برای آنان به حساب می آید تا بتوانند آینده خود را روشن تر کنند. هر چقدر زنان در این عرصه بتوانند به خوبی عمل کنند قطعا در آینده بیشتر اعتماد مردم را جلب خواهند کرد و مردم در انتخابات ها به آنها رای خواهند داد. بنابراین نه تنها انتخابات شورای شهر یک ظرفیت برای آنان به حساب می آید بلکه به عنوان یک عرصه آزمایش و امتحان جدی برای آنان نیز محسوب می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: هر انتخاباتی برای زنان ایرانی یک رویداد رو به جلو محسوب می شود. زنان خصوصا در انتخابات های پارلمانی از جمله مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستاها پای ثابت حضور در دو عرصه کاندیداتوری و مشارکت هستند و از این رو پای زنان در عرصه مدیریت کشور باز می شود.
اینک به وفور دیده می شود که در انتخابات شورای شهر و روستا آنها به عنوان کاندیدا ثبت نام می کنند و تصاویر تبلیغاتی آنان در شهرهای مختلف کشور پخش می شود. همچنین آنان در انتخابات بسیار مورد اقبال مردمی قرار می گیرند و اگرچه این حضور همتراز و مساوی نیست اما با برگزاری هر انتخابات به عدد حضور زنان در پست های مدیریتی کشور افزوده می شود. در این عرصه زنانی هستند که بارها در انتخابات شرکت کرده و بارها مورد اقبال مردمی قرار گرفته و حالا به عنوان روسای شورای شهر و روستا تعیین شده و مشغول به کار هستند.
در برخی از روستاها که تصور می شود جامعه و فرهنگ سنتی وجود دارد زنان بیشتر مورد اعتماد جامعه آن حوزه انتخابیه قرار می گیرند و دیده می شود که در این راستا یک ساختار سنتی به خوبی متحول شده و زنان وزن مدیریتی خاصی در این حوزه های پیدا می کنند. برخلاف برخی از القائات خصوصا بیگانگان و رسانه های ضدانقلاب این حضور در حال افزایش است و عرصه مدیریتی کشور بیشتر با هر انتخاباتی بر روی زنان باز و بازتر می شود.
در حوزه تحصیلات تکمیلی و آموزش عالی دیده می شود که زنان حتی در حال پشت سر گذاشتن مردان هستند. در رقابت سرنوشت ساز کنکور بسیاری از رتبه های برتر از آن دختران می شود. در این راستا آنان بایستی در بسیاری از موارد ظرفیت و بستر ظهور و بروز پیدا کنند که در این راستا در انتخابات شورای شهر این بستر به خوبی فراهم می شود. از این رو مشارکت زنان خصوصا در انتخابات های شورای شهر و روستا بسیار مهم از سوی کارشناسان برای بالا رفتن وزن اجتماعی و مدیریتی زنان در کشور تلقی می شود. کارشناسان به زنان فعال و توانمند توصیه می کنند برای اینکه در این راستا برای ارتقای جایگاه خود تلاش کنند به جای اینکه بیرون از گود نشسته و به منتقد صرف بدل شوند پای در گود و میدان گذاشته و خود چراغ راه و مسیرشان شوند و آنرا روشن نمایند.
بسیاری از زنان بیشتر از مردان در این عرصه برنامه محور هستند و بیشتر روحیه نظارت بر کاراها را دارند. بنابراین با موفقیت بیشتری در این عرصه ها روبرو می شوند. مردم نیز نشان داده اند که درانتخابات های شورای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی به زنان و بانوان اعتماد می کنند و در این عرصه حتی بعضا شانس زنان از مردان برای پیروزی بیشتر است.
بانوان همواره نسبت به عدم برابری جنسیتی و حضور آنان برابر با مردان انتقاد دارند. این درحالی است که دربسیاری از عرصه ها هیچ منعی برای حضور برابر و حتی بیشتر از مردان برای آنان در حوزه‌های مهم کشوروجود ندارد. یکی از این موارد انتخابات شورای شهر و روستاست.
از سوی دیگر شورای شهر و عملکرد زنان در این عرصه یک آزمایش جدی برای آنان به حساب می آید تا بتوانند آینده خود را روشن تر کنند. هر چقدر زنان در این عرصه بتوانند به خوبی عمل کنند قطعا در آینده بیشتر اعتماد مردم را جلب خواهند کرد و مردم در انتخابات ها به آنها رای خواهند داد. بنابراین نه تنها انتخابات شورای شهر یک ظرفیت برای آنان به حساب می آید بلکه به عنوان یک عرصه آزمایش و امتحان جدی برای آنان نیز محسوب می شود.
البته در این عرصه آسیب هایی نیز در خصوص ورود زنان به انتخابات وجود دارد. متاسفانه برخی از زنان این عرصه را با سالن های شو و نمایش اشتباه گرفته و سعی می کنند با تصاویر آنچنانی از خود در جلب توجه مردم استفاده کنند که این یک آسیب جدی است و باعث می شود که اعتماد مردم به آنها خدشه دار شود و خود سد راه پیشرفت آینده‌شان می شود. درواقع باید حضور زنان خصوصا در تبلیغات انتخاباتی به گونه ای باشد که نمادی از کارآمدی و توانمندی باشند نه اینکه به گونه ای جلوه کنند که گویی برای خودنمایی پای به میدان انتخابات گذاشته اند. البته در عمل نیز نتایج انتخابات نشان می دهد مردم بیشتر به زنان توانمند اعتماد می کنند و بنابراین به نظر می رسد بایستی نگاه زنان به انتخابات جدی و حاکی از کارآمدی و عقلانیت سیاسی باشد.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شورای شهر، انتخابات، عرصه مدیریتی ، زنان،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا