با شناخت اولویت و برنامه ریزی درست معاون امور زنان و خانواده تعیین شود
1400/04/14 - 08:52
تاریخ و ساعت خبر:
111238
کد خبر:
پیشنهاد «طنین یاس» به سامانه معرفی رئیس جمهور منتخب؛

با شناخت اولویت و برنامه ریزی درست معاون امور زنان و خانواده تعیین شود

اولین مبحثی که در این حوزه به عنوان ایده اصلی برای اداره امور کشور در عرصه زنان باید مطرح شود این است که فرد اشتباهی را نباستی در یک جایگاه مهم آنهم در یک گلوگاه مدیریتی قرار داد. فرد اشتباهی قطعا ایده اشتباهی دارد و کار غلط را انجام می‌دهد و باعث انحراف از مسیر درست می شود و در این راستا نه تنها برای حل مشکلات نمی توان امیدوار بود بلکه باید منتظر مشکلات بیشتری در این زمینه باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: با روی کار آمدن دولت جدید فضای کشور برای عبور از مشکلات تا حدودی امیدوار شده است. این امیدواری از دو سو حائز اهمیت است. از یک سو دولت وعده‌هایی داده که کارهای نابه سامانی که بیشتر به سبب قصور مدیریتی است را سامان دهد و از سوی دیگر دولت سیزدهم مشارکت مردم در امر اداره کشور و حل مشکلات را در دستور کار خود قرار داده است.
کارشناسان بر این عقیده هستند که اگرچه مشکلات زیادی با توجه به عدم مدیریت صحیح در چند سال گذشته تلنبار شده است اما با حضور یک دولت مقتدر و قوی و با مدیریت صحیح می توان این مشکلات را به طور ریشه‌ای حل کرد. درواقع اگر مدیریت غلط باعث بوجود آمدن وضعیت موجود است با مدیریت صحیح هم می توان این وضعیت را به سمت یک فضای مطلوب و توسعه مند تغییر داد کرد.
یکی از اقدامات مثبتی که رئیس جمهور منتخب و تیم وی در حالی که هنوز دولت به طور رسمی تشکیل نشده است انجام داده‌اند راه اندازی سامانه ای برای دریافت پیشنهادات مردمی برای تعیین مدیران و همچنین نحوه اداره کشور است. در این زمینه قطعا موضوع مدیریت ساختارهای دولتی که زنانه هستند یا نحوه مدیریت آنان در زندگی زنان تاثیر بسزایی دارد نیز بسیار مهم هستند که قطعا با ایده و نظردهی زنان بایستی اداره شوند. بنابراین زنان نیز در این حوزه بایستی به طور فعال وارد شده و ایده و نظرات خود را جهت مدیریت صحیح بخش مربوط به خود ارائه دهند.
البته از طرف دیگر بایستی نگاهی هم به تجربیات گذشته در این عرصه انداخت. متاسفانه در دولت های گذشته برخی از ساختارهای مدیریتی مربوط به زنان یا به گونه ای اداره شدند که با اولویت های آنان همخوانی نداشتند و یا اینکه مباحث سیاسی آنقدر بر مسائل زنان در این حوزه رجحان داشته که بازهم مسائل مربوط به این قشر مغفول مانده است. البته حضور افراد کاملا سیاسی جناحی در این سمت‌ها هم در این بی ربطی اقدامات و به حاشیه و محاق رانده شدن نیازهای اصلی زنان در این ساختارهای مدیریتی بی اثر نبوده است.
مثلا در حالی که زنان مشکلات بی شماری در خصوص مسائلی مانند حقوق و دستمزد و مسئله کار و خانواده و فرزندان دارند این ساختارهای سیاسی با حضور افراد کاملا سیاسی جناحی بدون توجه به این نیازها به طور کاملا تبلیغاتی اقدام به مطرح کردن مسائلی کردند که به هیچ وجه موضوعیتی در عرصه نیازسنجی زنانه نداشته است. به عنوان نمونه ورزشگاه رفتن زنان به گونه ای القا شده است که گویی اولین نیاز زنان در عرصه کشوری رفتن آنها به محیطی مردانه و دیدن بازی حرفه ای مردان است!
این درحالی است که وقتی پای درد ودل ورزشکاران زن ایرانی می نشینیم به وضوع کمبودهای مختلف در ورزش حرفه ای بانوان را متوجه می شویم و در این راستا نه تنها ورزشگاه رفتن زنان کمکی به پویایی ورزش زنانه نمی کرد بلکه یک کار کاملا مردسالانه بوده و به رونق ورزش حرفه ای مردان کمک بیشتری کرده و ازسوی دیگر باعث مغفول ماندن بیشتر ورزش زنان می شده است. اما آنقدر تبلیغات سیاسی یک جناح با توجه به انواع رسانه‌ها و بوقچی‌های رسانه ای و خبری زیاد و به صورت پروپاگاندا گونه بوده است که این مباحث عقلانی اصلا جای مطرح شدن نمی یافت. چه برسد به اینکه با طرح این مباحث بخواهند انحراف صورت گرفته را تصحیح و به مسیر درست هدایت کنند.
بنابراین اولین مبحثی که در این حوزه به عنوان ایده اصلی برای اداره امور کشور در عرصه زنان باید مطرح شود این است که فرد اشتباهی را نباستی در یک جایگاه مهم آنهم در یک گلوگاه مدیریتی قرار داد. فرد اشتباهی قطعا ایده اشتباهی دارد و کار غلط را انجام می‌دهد و باعث انحراف از مسیر درست می شود و در این راستا نه تنها برای حل مشکلات نمی توان امیدوار بود بلکه باید منتظر مشکلات بیشتری در این زمینه باشیم. بنابر این در گام اول بایستی یک برنامه و رویکرد صحیح مدیریتی در حوزه هدایت ساختارهایی مهمی مانند معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری انجام شود و بر اساس این برنامه و رویکرد فرد درست را در جایگاهی درست نشاند تا امور به جهت نگرش صحیح و مهارت فرد به خوبی اجرا و باعث پیشرفت این عرصه شود.
البته رئیس جمهور منتخب در معرفی مدیران دولت به آیت الله رئیسی چهار ویژگی مهم از جمله "کارآمدی"، " فسادستیزی"، " روحیه انقلابی" و "مردمی بودن" را ملاک انتخاب مدیران آینده دولتی عنوان کرده است که به نظر می رسد اگر به خوبی در این مسیر انتخاب صورت گیرد قطعا کارها به خوبی اداره و پیشرفت قابل توجهی حاصل می شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طنین یاس، دولت سیزدهم، دولت مردمی، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا