لزوم حضور فعالانه زنان مسلمان در فضای مجازی / وقتی بانوان با حجاب نقشه دشمن را نقش بر آب می کنند
1400/04/20 - 08:27
تاریخ و ساعت خبر:
111407
کد خبر:

لزوم حضور فعالانه زنان مسلمان در فضای مجازی / وقتی بانوان با حجاب نقشه دشمن را نقش بر آب می کنند

موضوع عفاف و حجاب در فضای مجازی نیز بازخورد و بازتاب ویژه‌ای داشته است و می توان گفت که یکی از موضوعات به روز و روزانه ای است که توسط کاربران شبکه های اجتماعی به آن اشاره می شود و مورد توجه نیز هست. دو نوع واکنش سلبی و ایجابی را در خصوص حجاب در فضای مجازی چه در داخل ایران و چه خارج از کشور مشاهده می کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: حضور زنان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این روزها بسیار زیاد شده است و حتی گوی رقابت را در این زمینه از مردان ربوده اند. حضور آنها البته تاثیرگذاری و نمود بیشتری دارد و بیشتر از آقایان نیز مورد توجه قرار می گیرند. همین عامل سبب شده تا زنان در فضای شبکه‌های اجتماعی به خودنمایی بپردازند. اگرچه این فضا با انحرافات زیادی روبرو است اما هستند زنان و دخترانی که سعی می کنند از رسانه ها به شیوه درست استفاده کنند و برای پیشرفت و ارتقای سطح زندگی خود و همجنسان خود از فضای مجازی بهره برداری کنند.
موضوع عفاف و حجاب در فضای مجازی نیز بازخورد و بازتاب ویژه‌ای داشته است و می توان گفت که یکی از موضوعات به روز و روزانه ای است که توسط کاربران شبکه های اجتماعی به آن اشاره می شود و مورد توجه نیز هست. دو نوع واکنش سلبی و ایجابی را در خصوص حجاب در فضای مجازی چه در داخل ایران و چه خارج از کشور مشاهده می کنیم. اخیرا کاریکاتوری از یک دختر مسلمان در نشریه هتاک «شارلی ابدو»‌ منتشر شده است که به تمسخر مصاحبه وی درباره حجاب پرداخته است. البته کارویژه نشریات هتاک و موهنی همچون شارلی ابدو همین توهین هاست که در نوع خود یک نژادپرستی سیاهی نیز درون آن نهفته است و باعث ایجاد خشونت در جامعه می شود. در فرهنگ غربی که به آزادی و به اصطلاح لیبرالیسم اهمیت داده می شود و در ظاهر آنرا ارج می نهند موضوعاتی مانند نژادپرستی، فحشا و ... از جمله اموری است که نه تنها حل نشده است بلکه هر ساله به نام ها و شیوه های گوناگون در این کشورها رشد می کند. همین نشریه نمونه جالبی از نژادپرستی است که با نام آ‌زادی در حال ترویج است و آثار مخرب آن جوامع غربی ازجمله فرانسه که حالا مهاجران مسلمان از کشورهای مختلف از جمله الجزایر را در خود جای داده، نمایان می شود. با این حال حجاب اسلامی برای زنان مسلمان در فضای مجازی بسیار موضوع به روزی است و به طور اعتقادی فضای برای ترویج و صحبت آزادانه در مورد آن ایجاد شده که زنان مسلمان استفاده های مبرم را ازآن می برند.
از سوی دیگر در داخل کشورمان نیز همین نگاه سلبی و ایجابی وجود دارد. از یکسو افراد ضدانقلابی با تخریب حجاب سعی می کنند که به نوعی برای خود وجهه ای در میان مسئولان رژیم های غربی و دشمنان نظام اسلامی کسب کنند و به نوعی آنها را سرکیسه کنند و از این باب یک کاسبی با عنوان حجاب ستیزی برای خود مهیا کرده اند. از سوی دیگر دیده می شود که بسیاری از زنان مسلمان ایرانی در فضای شبکه های اجتماعی حضور تاثیرگذار و مثبتی را دارند. این افراد با استفاده از فضای مثبتی که بوجود می‌آورند در جذب جوانان و نشان دادن چهره مناسب از حجاب اسلامی تاثیر بسزایی گذاشته اند.
غرب با استفاده از پروپاگاندای خبری و سلطه رسانه‌ای که داشته خصوصا در فیلم های هالیوودی سعی کرده است چهره ای زشت از حجاب اسلامی که القای یک حصار و تنگنای خفقان آور است، ترسیم کند. اما دیده می شود که با حضور فعالانه زنان مسلمان خصوصا زنان ایرانی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی این چهره پردازی زشت و قبیح کم کم رنگ باخته و بسیاری از مردم ایران و دنیا به چهره واقعی و زیبا و معصومانه حجاب پی برده اند. البته در این میان هستند کسانی که سعی می کنند با انحرافات مختلف این چهره را باز مخدوش کنند که این موضوع نگاه نقادانه و هوشیارانه زنان مسلمان را برای ترمیم این موارد می طلبد اما در کل اگر نگاهی به فعالیت زنانه در مورد حجاب بیندازیم در مجموع یک حرکت مثبت و تاثیرگذاری را دراین عرصه مشاهده می کنیم که بسیاری از ظرفیت های بالقوه را بالفعل کرده است اما هنوز برای رسیدن به حد مطلوب بسیار تلاش باید کرد.
زنان مسلمان ایرانی در برملا کردن دسیسه های دشمن نیز نقش محوری داشته اند. حضور آنان در فضای مجازی به خوبی نشان می دهد آنطور که ضدانقلاب از فضای حجاب و حقوق زنان سمپاشی می کند زنان ایرانی در یک فضای بسته نیستند و بلکه با انتخاب خود حجاب اسلامی را پذیرفته اند و یک سبک زندگی سالم را بر اساس آن بنیان گذاشته اند. سبک زندگی که حجاب نه تنها باعث محدودیت فعالیت آنان نشده است بلکه در فضای مجازی و عمومی به خوبی توانسته اند ازخود یک چهره موفق و تاثیرگذار بسازند. به طور کل حضور فعالانه زنان مسلمان در فضای مجازی باطل السحر دروغ های دشمن است و نشانی بر این واقعیت است که رسانه های غربی درباره اسلام دروغ می گویند و مصداق بارز آن هم همین حضور فعالانه زنان مسلمان در فضاهای اجتماعی مختلف است.
بنابر این حضور فعالانه زنان با حجاب اسلامی در فضای مجازی نه تنها مقتضی بلکه جریان ساز است و در این جهت بایستی با هدف گذاری ویژه و همچنین رعایت چارچوب های لازم انجام پذیرد تا از انحرافاتی که دشمن دوست دارد زنان مسلمان را درگیر آن کند برحذر باشد. آنچه امروز در فضای مجازی در خصوص حضور زنان مسلمان طلب می کند تصویرسازی از یک زن مسلمان با رعایت اصول و ارزشهای اسلامی است. پرداختن به چهره زیبا و معصومانه اسطوره‌های ایمان و اخلاق یعنی حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) که هر کدام دریایی از معانی هستند و با قدم گذاشت در راه ایشان زنان مسلمان راه خود را گم نمی کنند بلکه مسیر درست را طی کرده و سر منزل مقصود به راحتی می رسند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب، فضای مجازی، کاربران فضای مجازی، زنان محجبه، دشمنان نظام ،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا