یک ترکیب سمی از دختران نوجوان قمه کش!/ خانواده ها چقدر بر روی رفتار نوجوانان کنترل دارند؟
1400/04/22 - 10:21
تاریخ و ساعت خبر:
111511
کد خبر:

یک ترکیب سمی از دختران نوجوان قمه کش!/ خانواده ها چقدر بر روی رفتار نوجوانان کنترل دارند؟

آنچه این روزها بایستی بدان بسیار توجه شود کنکاش درباره برخی ررفتار آشفته و لات مابانه دخترانی است که بایستی وقت خود را صرف فعالیت های اجتماعی و یادگیری مهارت های زندگی برای آینده کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیر حمزه نژاد: اخیرا کلیپی از مشاجره دختران نوجوان با سر و وضعی ناجور در فضای مجازی منتشر شده است که باعث تاسف و تاثر بسیاری از وضعیت فرهنگی و اجتماعی آنان شده است. دختران با هم گلاویز شده و در انتها یکی از آنها قمه ای را که در لباسش پنهان کرده بیرون می آورد. این تصاویر باعث تعجب بسیاری از مردم و افکارعمومی در شبکه های اجتماعی شده است. آنچه این وضعیت فرهنگی را برای بسیاری درد آور کرده این است که این دختران قرار است در آینده تشکیل زندگی داده و وظیفه مادری را قبول کنند. آنها از اجتماع نه تنها آگاهی لازم ندارند بلکه به طور کاملا خشن و مغشوشی سعی می کنند با دیگران ارتباط برقرار کنند.
هر چند که برخی عنوان می کنند این ویدئو هم یک کلیپ منزجر کننده برای دیده شدن است و به طور کل تب دیده شدن در فضای مجازی آنقدر بالا گرفته که هر کسی دست به هر کاری می زند که اسمش بر سر زبان ها بیفتد اما همین بیماری هم باعث بوجود آوردن انحرافات و آسیب‌های در جامعه می شود. آنچه این روزها بایستی بدان بسیار توجه شود کنکاش درباره چنین رفتار آشفته و لات مابانه دخترانی است که بایستی وقت خود را صرف فعالیت های اجتماعی و یادگیری مهارت های زندگی برای آینده کنند. البته هیجانات نوجوانی و بالاخر وقت برای تفریح از جمله لازمه های زندگی خصوصا کودکان و نوجوانان است اما این فیلم به خوبی نشان می دهد که این افراد یله و رها در جامعه حضور پیدا کرده اند و چندان در خصوص تربیت اخلاقی آنان خصوصا آنچه بایستی دختران یاد بگیرند کاری صورت نگرفته است.
اینکه یک سلاح سرد آنهم قمه که اغلب اراذل و اوباش آنرا به همراه دارند چطور به دست یک دختر نوجوان افتاده سئوالی است که بایستی به آن از نظرجریان شناسی و رفتارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد. اینکه این افراد سعی می کنند دعوا و خودنمایی کنند و در آخر دختر نوجوان قمه را از لباس خود با وضعیتی نابهنجار بیرون می آورد قطعا مبین آن است که جامعه در خصوص رسیدگی به زندگی نوجوانان و کودکان باید با حساسیت بیشتری رفتار کنند. اینکه آنها در چه محیطی برای تفریح و وقت گذرانی پای می گذارند از جمله حساسیت هایی است که خانواده ها و جامعه بایستی درگیر آن شود و به آن توجه خاصی کند.
اگر خدای نکرده این دختر در حین دعوا این سلاح سرد را بیرون می آورد به دختران دیگری که با وی در این جمع گلاویز شده ضربه ای وارد می کرد قطعا فاجعه ای خونین رخ می داد. اختلاط بی ضابطه دختران و پسران، پوشش های نامناسب، رفتار نابهنجار، حرف های رکیک و زشت آنهم در یک فضای عمومی یک ترکیب کاملا زشت و آشفته را بوجود آورده که زنگ های هشدار را به صدا در آورده است و قطعا جامعه خواهان دیدن چنین تصاویری نیست.
فردی که این وقایع را با موبایل خود تصویر برداری می کند قطعا قصد دارد این موارد را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. اگرچه دیده شدن معضلات و بحران های رفتاری در شبکه های اجتماعی موضوع بدی نیست و جامعه را هشیار می کند اما دیده می شود که خود این شبکه های اجتماعی باعث شکل گیری رفتارهای آنومی گونه و ناهنجار می شوند. دختری که با این سر و وضع در یک پارک حضور می یابد و با همسالان خود رفتاری خشن می کند قطعا در آینده در جامعه به شدت آسیب پذیر خواهد بود.
در این تصویر برداری آسیب دیدن دختران پس از مشاجره و دعوا به خوب دیده می شود. همان دختری که سلاح سرد را از لباسش بیرون می آورد پیش از آن در حین دعوا به باغچه می افتد و سرش به زمین می خورد. آنچه این فضای خشن نوجوانانه به نمایش می گذارد قطعا کم کاری در تربیت فرزندان و عدم کنترل آنها در زمانی است که رشد آنها درحال تکمیل است.
خانواده ها در این روند قطعا نقش اصلی را بازی می کنند. خانواده ای که بایستی رفتار فرزندان خود را کنترل کند و به آنها راه را از چاه نشان دهد با غیب ناموجهی روبروست. قطعا اگر خانواده‌ها بیشتر در حوزه کنترل فرزندان خود کوشش کنند و رفتار آنها نه همیشه محدود بلکه به طور محسوس و نامحسوس زیر نظر داشته باشند شاهد چنین اتفاق هایی نخواهیم بود. چه اینکه روانشناسان و رفتارشناسان عنوان می کنند که آزادی در زمانی بایستی به فرد اعطا شود که وی مراحل تربیتی را به خوبی طی کرده باشد. درواقع کارشناسان ذی ربط عنوان می کنند که کودکان مانند یک لوح صاف هستند که با تربیت صیقل داده و شخصیت آنها شکل می گیرد. در این میان آنها کم کم آماده حضور در اجتماع می شوند و اگر به گونه ای تربیت شده باشند که خوب و بد و صواب و ناصواب را به خوبی درک کرده باشند، به مرحله خودمراقبتی می رسند و می توانند در جامعه به اصطلاح گلیم خود را از آب بیرون کشیده و در مراحل بعد موفقیت هایی در زمینه کشف و رشد استعدادهای خود کسب کنند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دختران، رفتارهای اجتماعی، خانواده ها
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا