سریال های شبکه خانگی موثر در تغییر سبک زندگی دختران ما/ ترویج واژه آزادی در برابر بی حجابی در جامعه
1400/04/23 - 09:00
تاریخ و ساعت خبر:
111549
کد خبر:
کارشناسی ارشد علوم قرآنی و فعال فرهنگی در استان خراسان شمالی:

سریال های شبکه خانگی موثر در تغییر سبک زندگی دختران ما/ ترویج واژه آزادی در برابر بی حجابی در جامعه

یک کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: متاسفانه در سال های اخیر، برخی از مدیران غرب گرا با اندیشه های غربی که مسئولیت رسانه ای را عهده دار شدند و نسبت به تولید فیلم های مبتذل اقدام شده است، به طوری که در سریال های شبکه های خانگی دختران بدحجاب را موفق تر، پولدارتر نشان می دهند و باتوجه به تاثیرگذاری تصویر نسبت به صدا، تغییرات موجود در جامعه قطعا برگرفته از این برنامه ها است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ثریا وحدانی، کارشناسی ارشد علوم قرآنی و فعال فرهنگی در استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از ابتدای اسلام تاکنون دشمنان علیه این دین با شبهه افکنی هایی که داشتند، مسیرها و ترفندهایی را به کار گرفته اند و متاسفانه در شرایط فعلی جامعه خیلی از جوانان از آنها سرلوحه گرفتند.
وی با بیان اینکه ملاک کار ما قرآن کریم است، گفت: در آیه 59 سوره احزاب، خداوند می فرماید: « به همسرانت، دخترانت و زنان مومن بگو، روسری های بلند خویش را بر خود فرو افکن، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار و اذیت واقع نشوند، بهتر است.»، همچنین آیات متعددی در رابطه با حجاب نسبت به پوشش زنان مسلمان مطرح شده است که هیچ یک مانع حضور زنان در اجتماع نیست.
وحدانی با اشاره به اینکه حجاب از ابتدای خلقت بوده و اختصاص به دین اسلام ندارد، اضافه کرد: بلکه با توجه به آیات قرآنی و انجیل، همچنین تورات و کتاب های مقدس وجوب حجاب و پوشش تاکید شده است و این گونه گمان نشود که این تاکید تنها مربوط به دین اسلام است.
این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: بیان نشود که قرآن و دین اسلام زنان را محدود کرده است، زیرا بانوان و دختران ما بدانند و اگاه باشند که حجاب در تورات و انجیل خیلی سخت تر گرفته شده و زنان یهودی باید روبند و دستکش نیز باید داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه رسانه های غربی نگاه زنان را نسبت به حجاب تغییر داده اند، یادآور شد: زنان و دختران ایرانی این گونه گمان نکنند که آن چیزهایی که در فضای مجازی و رسانه های غربی مشاهده می کنند، آیین یهودی و مسیحیت است، بلکه اصلا به این گونه نیست.
این کارشناس علوم قرآنی بیان داشت: متاسفانه در سال های اخیر، برخی از مدیران غرب گرا با اندیشه های غربی که مسئولیت رسانه ای را عهده دار شدند و نسبت به تولید فیلم های مبتذل اقدام شده است، به طوری که در سریال های شبکه های خانگی دختران بدحجاب را موفق تر، پولدارتر نشان می دهند و باتوجه به تاثیرگذاری تصویر نسبت به صدا، تغییرات موجود در جامعه قطعا برگرفته از این برنامه ها است.
وحدانی جامعه پذیری را یکی از موضوعات مهم روانشناسی عنوان کرد و گفت: بدحجابی یکی از تاثیرات جامعه بر فرد است که وقتی دختر محجبه در جامعه براثر تبلیغات بدحجابی به سمت بی حجابی می رود، دوست دارد محبوب بقیه باشد و با توجه به شرایط فعلی این اتفاق نمی افتد، بنابراین برای اینکه دیده شود به سمت بدحجابی می رود.
این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: باید مسئولان نسبت به این قضیه کار کنند، دختران باید بدانند که شخصیت وجودی آنها چیست؟
وی با بیان اینکه در کشور معنای حجاب در مقابل آزادی قرار گرفته است، گفت: آزادی در کشور ایران در واقع آن چیزی که در سال های گذشته باب شده نیست، در حالی که آزادی را با بدحجابی، بی بندوباری برابر کردند.
وحدانی با بیان اینکه قطعا آزادی فراتر از محدود کردن به موضوع حجاب است، گفت: در حال حاضر شرایط به گونه ای شده است که دختران جامعه ما حجاب را در مقابل خودشان قرار دادند و از شرایط تاثیر گرفتند.
وی گفت: باید ابتدا تاثیر رسانه ای و دید چشمی را بیشتر کنیم و در آموزش و پرورش دختران ما در سنین پایین آموزش داده شوند که خودشان نسبت به حجاب یک نگاه اسلامی، دینی باشد، زیرا الگوبرداری دختران ما بسیار مهم است.
وحدانی با اشاره به اینکه زنان آزادی را بی حجابی می دانند، گفت: زنان موفق زیادی داریم که با پوشش مناسب به موفقیت های زیادی رسیده اند.
این فعال فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: حضرت زهرا الگوی کامل زنان اسلامی است، در اوج حجب و حیا فعالیت سیاسی، مادری، همسری، نقش دختری و بندگی داشته، اگر قرار بر الگوبرداری باشد، به عنوان یک زن مسلمان، قطعا حجاب نه تنها مانع یک زن نیست، بلکه با همراهی خانواده می تواند در عرصه های شغلی خارج از منزل نیست موفق باشد.
وی بیان داشت: فرد با مدیریت و برنامه ریزی به تمام مسائل زندگی اش خواهد رسید، جامعه امروز به مادران آگاه و تحصیل کرده نیاز دارد، مادر عالم به دین باشد، هیچ مانعی ایجاد نخواهد کرد.
خبرنگار - رحمانی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سریال خانگی، بی حجابی، بی بندوباری، ر سانه ملی، غربگرایی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا