فاطمه موسوی، شهید روز قدس سال 1361/  بانوان بسیجی شهرستان بهار با خانواده شهیده موسوی دیدار کردند.
1400/04/25 - 10:14
تاریخ و ساعت خبر:
111782
کد خبر:
به مناسبت 38 امین سالروز شهادت فاطمه موسوی

فاطمه موسوی، شهید روز قدس سال 1361/ بانوان بسیجی شهرستان بهار با خانواده شهیده موسوی دیدار کردند.

25 تیرماه سال 1361 که مصادف با روز قدس شده بود، در اوج روزهای دفاع مقدس، رژیم بعثی قرار با حمله هوایی به مصلای نماز جمعه شهرستان بهار استان همدان جمعی از نمازگزاران و شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس را به خاک و خون کشید. فاطمه موسوی یکی از شهدای این روز حماسی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - همدان: جمعی از مسئولین و اعضای پایگاه بسیج شیهد فاطمه موسوی ، همزمان با ۲۵ تیر سالروز بمباران نماز جمعه روز قدس سال۱۳۶۱ در مراسمی از خانواده این شهید که اسم پایگاه به نام وی است، دیدار کردند.


کبری بهرامی مسئول پایگاه شهیده موسوی حوزه حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان بهار در این دیدار با بیان اینکه روز ۲۵ تیر 1361 واقعه‌ای تلخی بود ، گفت: مردم روزه‌دار در روزهای اوج دفاع مقدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با حمله هوایی رژیم بعث عراق در خاک و خون غلتیدند و روزی غم‌بار اما ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسید .

وی با اشاره به وقایع روزهای پایانی تیرماه سال 61گفت: در روزهای قبل از این واقعه صدام حسین تهدیداتی را مبنی بر بمباران مناطق شهری انجام داده اما مردم مؤمن شهرستان بهار ، شجاعانه در نماز جمعه شرکت کردند روز قدس را در گرامی داشتند اما دشمن بعثی با حمله هوایی اجتماع نمازگزاران مؤمن همدانی را به خاک و خون کشید و تعدادی از هم وطنان به درجه شهادت نائل آمدند.

در ادامه این دیدار، مادر شهیده موسوی از آخرین خدا حافظی دخترش در روز شهادتش خاطراتی بیان کرد و گفت: حیا و حجاب ودل نبستن به دنیا از خصایص فاطمه بود تا جایی که با وجودی که خبر تهدیدات دشمن را شنیده بود اما شجاعانه و برای ادای فریضه راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز جمعه شرکت کرد.

بنابراین گزارش: اعضای بسیج و خانواده شهیده موسوی در پایان این دیدار بر مزار شهید حضور یافتند و با نثار فاتحه ای به روح وی با آرمان های شهدای به ویژه شهدای زن تجدید میثاق کردند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز قدس، سال 1361، شهید فاطمه موسوی، حمله هوایی، رژیم بعثی عراق
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا