جشن عبادت و بندگی دختران شهرستان فامنین برگزار شد
1400/04/28 - 13:09
تاریخ و ساعت خبر:
111783
کد خبر:
به همت پایگاه هاجر(س) حوزه حضرت زینب(س)

جشن عبادت و بندگی دختران شهرستان فامنین برگزار شد

مراسم جشن عبادت و بندگی دختران پایگاه هاجر(س)حوزه حضرت زینب سلام الله با حضور مسئولان در حسینیه ی شهرستان فامنین برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - همدان؛ مراسم جشن عبادت و بندگی دختران پایگاه هاجر(س)حوزه حضرت زینب سلام الله با حضور مسئولان در حسینیه ی شهرستان فامنین برگزار شد.


حجت الاسلام یوسفی مدیر تعلیم و تربیت در این همایش گفت: تمامی دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند در این مراسم شرکت کردند و در کنار یکدیگر بصورت متحد و یکپارچه این مراسم را جشن گرفتند.


وی گفت:جشن تکلیف از مراسم مذهبی اسلامی است و با برگزاری این جشن دختران مسلمانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، متوجه می‌شوند که به سن شرعی انجام تکلیف الهی رسیده اند و مکلفند باید‌ها و نباید‌های دین اسلام را که مراجع تقلید در رساله فقهی بیان کرده اند رعایت کنند.
دختران مسلمان، با پایان ۹سالگی و آغاز ۱۰سالگی هجری قمری به سن تکلیف می‌رسند.


همچنین نعمتی فرمانده حوزه مقاومت در حاشیه این مراسم گفت: برنامه جشن عبادت هر ساله برای دختران پایگاه برگزار می‌شود و در این مراسم مفاهیم اعتقادی و عبادی را صورت جذاب و در قالب قصه و سرود به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.


وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشن‌ها این است که دانش آموزان توجه داشته باشند که بعد از سن تکلیف باید تکالیف عبادی را انجام دهند و سعی در انجام واجبات و ترک محرمات داشته باشند.
در این مراسم دختران نه ساله با اجرای ویژه برنامه‌های مختلفی چون شعر و دکلمه خوانی و به جا آوردن نماز شکر، رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جشن عبادت
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا