امام جمعه قهاوند: نعمتی که خداوند بر مسلمانان تمام کرد؛ نعمت ولایت علی (ع) بود/علی (ع) چشمه جوشان معرفت و نمادی از انسا کامل است
1400/05/05 - 10:10
تاریخ و ساعت خبر:
112086
کد خبر:
در دیدار با جمعی از بانوان به مناسبت هفته ولایت مطرح شد،

امام جمعه قهاوند: نعمتی که خداوند بر مسلمانان تمام کرد؛ نعمت ولایت علی (ع) بود/علی (ع) چشمه جوشان معرفت و نمادی از انسا کامل است

امام جمعه شهرستان قهاوند در دیدار با بانوان نخبه این شهرستان به مناسبت هفته امامت و ولایت با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در راه خدا یک لحظه پا عقب نکشید، گفت: ولایت علی(ع) نعمتی است که خداوند بر مسلمانان تمام کرد با سرپرستی و ولایت ایشان تمام استعدادها بارور و شکوفا می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - جمعی از بانوان نخبه و ولایتمدار شهرستان قهاوند به مناسبت هفته امامت و ولایت با حجت الاسلام امیدی امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار طنین یاس در این دیدار حجت الاسلام امیدی پس از تبریک اعیاد ذی الحجه به ویژه میلاد با سعادت حضرت هادی(ع) و عید غدیر خم به بیان سخنانی درباره شأن امام هادی پرداخت و گفت: ایشان در سال 212 هجری قمری در شهر صریا (نزدیک مدینه) دیده به جهان گشود،پدر ایشان حضرت امام محمدتقی جوادالائمه (ع) و مادرشان بانویی فاضله و عفیفه به نام سمانه بود. نام مبارک ایشان علی از القابشان نقی، هادی و نجیب؛ و کنیه‌شان ابوالحسن است .

وی در ادامه با اشاره به عید غدیرخم و اهمیت این روز بزرگ ، گفت: واقعه غدير به عنوان بزرگترين عيد همه جهان اسلام شمرده می شود و در بسياری از روايات و احاديث اهل تشيع و علمای اهل سنت به آن اشاره شده است،لذا تعبير عيد برای اين واقعه عظيم که در زمان پيامبر اکرم اتفاق افتاده است بدين خاطر است که پيامبر با نقل خود در اين روز بزرگ حجت را بر همه مسلمين تمام کرده است و از اين روز واقعه تاريخی غدير برای همه جهان اسلام تا ابد عيد است.
حجت الاسلام امیدی افزود:امیرالمؤمنین در راه خدا یک لحظه پا عقب نکشید. به موقع تبلیغ کرد، به موقع در رکاب پیغمبر شمشیر زد، وقتی لازم بود صبر کرد، وقتی لازم بود وارد میدان سیاست شد. در همه‌ اینها فداکاری نشان داد. پیغمبر اکرم چنین کسی را در رأس جامعه‌ اسلامی قرار می‌دهد. این درس بزرگ غدیر است.
امام جمعه شهرستان قهاوند، افزود: نعمتی که خداوند بر مسلمانان تمام کرد نعمت ولایت علی (ع) بود ولایت و سرپرستی او تمام استعدادها را بارور و شکوفا می‌کند. علی (ع) چشمه جوشان معرفت و نمادی از انسان کامل بود که پیامبر (ص)، فاطمه (س)، ابوذر، عمار تا آخرین لحظات زندگی‌شان از ولایتش دفاع کردند. شاید بتوان گفت: الیوم اکملت لکم دینکم؛ یعنی خدا دین مرا با عشق و ارادت و ولایت علی اندازه می‌گیرد. غدیر برترین سند شیعیان برای اثبات ولایت مول الموحدین امیر المومنین است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام جمعه قهاوند، ولایت حضرت علی، نعمت کامل خدا، انسان کامل،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا