کارآفرینی بانوی سنندجی با اشتغال زایی برای 15 نفر
1400/05/11 - 10:35
تاریخ و ساعت خبر:
112231
کد خبر:

کارآفرینی بانوی سنندجی با اشتغال زایی برای 15 نفر

یکی از زنان سرپرست خانوار با استفاده از تسهیلات اشتغال کمیته امداد موفق به ایجاد کارگاه تولیدی و اشتغال زایی برای 15 نفر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - کردستان - مهوش رحیمی: ایجاد اشتغال و رسیدن خانواده های تحت حمایت به خودکفایی و توانمندی جزو برنامه های اصلی این نهاد است که از طریق ایجاد اشتغال انجام می شود.
یکی از گروه های هدف کمیته امداد در این زمینه زنان و به خصوص زنان سرپرست خانوار هستند که نمونه یکی از این زنان سرپرست خانوار که با تلاش خود و با کمک این نهاد به کارآفرینی رسیده، خانم دنیا فرهادی است که مصاحبه ای با وی انجام داده ایم.
خانم فرهادی در زمینه شرایط زندگی خود عنوان کرد: که هم اکنون با دختر 9 ساله ام زندگی می کنم و قبلا خودم مشغول به خیاطی بودم و کمیته امداد هم به ما کمک می کرد.

وی ادامه داد: دو سال قبل تصمیم گرفتم یک کارگاه تولیدی لباس زنانه راه اندازی کنم و با توجه به اینکه سرمایه کافی نداشتم از طریق کمیته امداد درخواست تسهیلات اشتغال دادم و 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت کردم .
این بانوی کارآفرین سنندجی گفت: با تسهیلات کمیته امداد کارگاه خیاطی را راه اندازی و در مرحله نخست سه نفر را در این کارگاه مشغول به کار کردم و بعد از چند ماه تعداد نیروها به 8 نفر رسید.
وی عنوان کرد: در سال دوم جهت توسعه کارگاه نیازمند سرمایه بیشتر بودم که برای بار دوم از طریق کمیته امداد 30 میلیون تومان تسهیلات اشتغال دریافت کردم و با توسعه کارگاه هم اکنون حدود 15 نفر که تعدادی از آنان زن سرپرست خانوار هستند به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کارگاه خیاطی من مشغول به کار هستند.
خانم فرهادی یکی از مشکلات حوزه کاری خود را کمبود سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: در صورت موافقت کمیته امداد با پرداخت تسهیلات تکمیلی کارگاه خود را توسعه خواهم داد و افراد بیشتری را در این کارگاه به کارگیری می کنم.
وی همچنین پرداخت هزینه بیمه تامین اجتماعی نیروها را یکی دیگر از مشکلات کاری خود عنوان کرد که در این زمینه نیاز به حمایت و کمک دارد.
این بانوی کارآفرین سنندجی در پایان گفت: به همه مددجویان و به ویژه زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد پیشنهاد می کنم که به مستمری کمیته امداد اکتفا نکنند و با استفاده از تسهیلات اشتغال کمیته امداد در زمینه ایجاد شغل و درآمد مناسب برای خود و خانواده اقدام کنند.
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اشتغال آفرینی، سنندج، بانوی سرپرست خانوار،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا