دیدار مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس با خانواده شهید« عبدالرحمان سعیدی»
1400/05/12 - 08:53
تاریخ و ساعت خبر:
112232
کد خبر:

دیدار مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس با خانواده شهید« عبدالرحمان سعیدی»

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس کردستان به همراه جمعی از بانوان بسیجی با خانواده معظم سردار شهید «عبدالرحمان سعیدی» دیدار کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - کردستان: بتول سرکانی در این دیدار ضمن تجلیل از مقام شامخ این شهید گرانقدر اظهار داشت: توفیق حضور مداوم در جبهه‌های مقدس و خدمتگزاری دلسوزانه به مردم متدین استان قابل تحسین و تجلیل است.
وی گفت: شهادت یک پیروزی عظیم است که خداوند متعال نصیب هر کسی نمی‌کند، بهترین مرگ برای انسان شهادت در راه خدا است، خداوند نیز از بین انسان‌ها افرادی را برای شهادت انتخاب می‌کند و همه شهدا انتخاب شده خداوند هستند.
وی افزود: خانواده‌های معظم شهدا بزرگترین سرمایه ملت و انقلاب اسلامی هستند و همواره قدردان تک تک شما عزیزان هستیم.
گفتنی است؛ پیشمرگ مسلمان کرد شهید عبدالرحمان سعیدی در هفتمین روز از دیماه سال 1321 در روستای محمد آباد از توابع شهرستان دهگلان دیده به جهان گشود، پدرش محمد رشید و مادرش بانو رابعه نام داشت.

عبدالرحمان نزد ماموستای روستا در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. حکومت پهلوی در جهت استمرار حکومت ستم شاهی اش، مردم مناطق محروم را از درس و مدرسه محروم می کرد و هیچ گونه خدمات آموزشی، بهداشتی و رفاهی در خدمت این مناطق قرار نمی داد.
عبدالرحمان نیز همانند بسیاری از هم سن و سالانش سه ماه زمستان را نزد روحانی زادگاهش روخوانی قرآن مجید را فرا گرفت و بعد از مشغول به کار شد.

عبدالرحمان که جوانی لایق و شایسته بود در همان سنین جوانی ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر و یک فرزند دختر شد. عبدالرحمان روزهای سرد زمستان را با سفر به شهرهای دور و نزدیک و روزهای گرم تابستان را در زادگاهش مشغول به کار می شد تا هزینه های زندگی اعضای خانواده اش را به تأمین نماید.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با حضور ناموجه گروهک های ضدانقلاب در منطقه، عبدالرحمان همانند بسیاری از جوانان دهگلانی به عضویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد شاخه دهگلان درآمد و در کنار عزیزانی هم چون شهیدان محمد جعفری، نادری، کریمی، طهماسبی، محمدی و مبارکی مشغول به خدمت شد.

روز دهم شهریورماه سال 1360 بود که عبدالرحمان در عملیات پاکسازی روستای توریور سنندج مجروح و به اسارت گروهک های ضد انقلاب درآمد. دوازده روز از اسارت عبدالرحمان در چنگال گروهک های ضدانقلاب سپری می شد و عبدالرحمان در طول این مدت شکنجه وحشیانه آن ها را به جان خرید و دست از اعتقادات قلبی خود برنداشت تا اینکه در سحرگاه روز بیست و دوم شهریور همان سال تیرباران شد.
همرزمان شهید عبدالرحمان سعیدی پیکر این شهید عزیز را به زادگاهش منتقل کردند و در میان حزن و اندوه در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.
خبرنگار مهوش رحیمی
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سپاه قدس، بسیج جامعه زنان، شهید الرحمان سعیدی، پیشمرگ کرد،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا