دچار ضعف تبلیغ حجاب در تولیدات رسانه های داخلی هستیم/ لزوم  تبدیل حجاب به جریان فرهنگی در رسانه های داخلی
1400/05/13 - 12:41
تاریخ و ساعت خبر:
112267
کد خبر:
یک فعال فرهنگی :

دچار ضعف تبلیغ حجاب در تولیدات رسانه های داخلی هستیم/ لزوم تبدیل حجاب به جریان فرهنگی در رسانه های داخلی

یک فعال فرهنگی در خصوص نقش رسانه در تبیلغ و تبیین حجاب و عفاف در جامعه با بیان اینکه یکی از اشکالات مهم و عمده رسانه‌ها در زمینه حجاب را ضعف برنامه‌ ریزی دقیق و هماهنگ و همچنین عدم اهتمام جدی به ترویج فرهنگ عفاف و پوشش اسلامی است، افزود: در یک کلام انسان نمی‌تواند مسئله حجاب را به عنوان جریان فرهنگی در رسانه‌های داخلی پیگیری کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مرکزی - فرنوش صالحی فعال فرهنگی اجتماعی با بیان اینکه خانم های خانه دار بیشتر مخاطب رسانه ها هستند گفت: رسانه می تواند در سبک زندگی بسیار اثرگذار باشد.
صالحی با اشاره به یکی از تاثیرات رسانه در سبک زندگی موضوع پوشش را مطرح کرد و گفت: وقتی در فیلم ها، تبلیغات و... خانم هایی هستند که پوشش نامناسبی دارند و مکرر پخش می شود، پوشش را آرام آرام تغییر می دهد به این صورت که فرد می اندیشد اگر قرار است مورد توجه قرار بگیرد باید شبیه هنرپیشه ها لباس بپوشد و رفتار کند و این فرهنگ وارد خانواده می شود و از خانواده به جامعه منتقل می شود و در فضای مجازی علنی می شود و قبح آن می ریزد و بر مسائل دیگر هم تاثیر می گذارد.
وی با انتقاد از فیلم ها و سریال های ساخته شده در کشور تاکید کرد: متاسفانه برخی رسانه های داخلی علاوه بر ترویج فرهنگ بی حجابی داشته های ارزشمندمان را نیز برعکس نشان می دهند. به طور مثال وقتی پوشش چادر را برای ورود به زندان ها اجباری می کنیم ویا در فیلم ها زنان خانواده های فقیر و مستضعف را چادری نشان می دهیم به مخاطب القا می شود که چادری بودن نشانه ضعف و مورد توجه نبودن است. این جذابیت حجاب را از بین می برد و بار منفی دارد.
فعال فرهنگی اجتماعی یکی دیگر از اشکالات مهم و عمده رسانه‌ها در زمینه حجاب را ضعف برنامه‌ ریزی دقیق و هماهنگ و همچنین عدم اهتمام جدی به ترویج فرهنگ عفاف و پوشش اسلامی دانست و افزود: در یک کلام انسان نمی‌تواند مسئله حجاب را به عنوان جریان فرهنگی در رسانه‌های داخلی پیگیری کند. هر چه هست، کار مقطعی است که به مناسبت‌هایی مثل ماه رمضان، تابستان و... آن هم بسیار سطحی مطرح می‌شود.
فرنوش صالحی تصریح کرد: بدیهی است فرهنگ سازی در مورد یک ارزش و هنجار دینی یا اجتماعی، نیاز به برنامه مدوّن و جریان‌سازی مناسب دارد، والاّ نه تنها تأثیرگذار نیست، بلکه موجب دلسردی و دلزدگی می شود.
خبرنگار محمدی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گفت وگو، حجاب و عفاف،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا