ابتکار: ایجاد زیبایی در عرصه حجاب باید جایگزین روش‌های غلط شود
1400/05/13 - 21:09
تاریخ و ساعت خبر:
112291
کد خبر:

ابتکار: ایجاد زیبایی در عرصه حجاب باید جایگزین روش‌های غلط شود

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به روش‎‌های فرهنگی در عرصه حجاب گفت: فراهم کردن انتخاب‌های پوشش زیبا و ایجاد جاذبه در عرصه لباس ملی، باید جایگزین روش‌هایی شود که در گذشته موفق نبوده و از لحاظ فرهنگی از بنیاد غلط بوده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عصر سه‌شنبه در آیین افتتاحیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش گفت: این رویداد پیوندی میان دانشگاه و اشتغال جوانان است که در اولویت‌های دولت نیز قرار داشت. یکی از ضرورت های مهم این است که در فضای دانشگاه، فرصت ها را برای خلاقیت و نوآوری دانشجویان فراهم کنیم و اجازه بدهیم که بتوانند ایده های خود را به ثمر برسانند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به نقش تن پوش در عرصه فرهنگ اشاره کرد و گفت: به دلیل موضوعات مرتبط با حجاب در کشور، طراحی لباس یک موضوع ملی است و هر قدر به سمت هنر ایرانی و هنر ملی حرکت کنیم می توانیم هویت خود را نمایان کنیم و با رسانه لباس، گفتگویی را با جهان برقرار کنیم.
یکی از رویکردهای ما در معاونت زنان و خانواده، بحث و گفتگوهای بین نسلی بوده است. پوشش سفیر امور فرهنگی است که با هنر و خلاقیت موثر واقع خواهد شد. تن پوش می تواند منتقل کننده پیام امید، باور و نگاه به آینده باشد و در جامعه تاثیرگذار شود. امروز نقش های هنری را بر تن پوش ها می بینیم و شاهد هستیم که انتخاب جوانان، طرح‌های ایرانی است. مدیریت تقاضا و نگاهی که جوانان و دانشجویان به تن پوش دارند سبب ایجاد انتخاب های خوب شده است.
ابتکار به جاذبه های طراحی در پوشش اشاره کرد و گفت: وقتی در بحث پوشش و حجاب وارد می شویم باید زمینه و جاذبه های لازم برای انتخاب های خوب را فراهم کنیم تا جوانان بتوانند پوشاک زیبا و آنچه با سلیقه آنها سازگار و با هویتشان عجین شده است را انتخاب کنند.
وی در پایان از رییس جمهور جدید خواست که اینگونه برنامه‌های هنری را حفظ کرده و استمرار بخشد تا خلاقیت دانشجویان فرصتی برای انتخاب های خوب پوشش در کشور فراهم کند.
آیین افتتاحیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر و با مشارکت اتحادیه پوشاک و حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، معاونت فرهنگی وزارت علوم، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هنری، ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز عصر امروز سه شنبه ۱۲ مرداد ماه در خانه هنرمندان برگزار شد.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
معصومه ابتکار، کارگروه ساماندهی مد و لباس، جهاد دانشگاهی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا