ایران، امروز قرارگاه حسین بن علی(ع) است/ جمهوری اسلامی مدیرانی از جنس مدافعان حرم می خواهد
1400/05/23 - 11:47
تاریخ و ساعت خبر:
112522
کد خبر:
یک کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه تربیت:

ایران، امروز قرارگاه حسین بن علی(ع) است/ جمهوری اسلامی مدیرانی از جنس مدافعان حرم می خواهد

یک کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه تربیت با استناد به بخشی از وصیت نامه شهید سلیمانی گفت: ایران امروز قرارگاه حسین بن علی علیه السلام است، یعنی جمهوری اسلامی برای برون رفت از وضعیت فعلی و حرکت صعودی نیازمند مدیرانی از جنس مدافعان حرم است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - معصومه حکیمیان، کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه تربیت با اشاره به تقارن پرمسمی روز پاسداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم با ایام عزاداری امام حسین علیه السلام، گفت: شهدای مدافع حرم چون شهید حججی و بالاخص حاج قاسم سلیمانی به عنوان سید شهدای مقاومت، الگویی بی نظیر برای همه افراد جامعه مخصوصا مسئولین جمهوری اسلامی هستند.
وی با استناد به بخشی از وصیت نامه شهید قاسم سلیمانی: « امروز قرارگاه حسین علی علیه السلام، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند دیگر حرم ها می ماند اگر دشمن این حرم را از بین ببرد حرمی باقی نمی ماند نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی!» تأکید کرد: کلیه کسانی که دست اندکار فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند موظفند که این کلام را در دستور کار و رأس العین خود قرار دهند! زیرا این جملات تاریخ ساز است و دورنمای حرکت ما به سمت آینده را ترسیم می کند .
این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد، اگر با بصیرت و دقت به این جمله درخشان و تاریخ ساز نگاه کنیم نه تنها متوجه اهمیت آن خواهیم شد بلکه می توان ده ها مقاله نیز درباره آن نوشت. ما شهید حججی و صدها شهید دیگر را برای دفاع از حرم آل الله از کربلای حسینی تا نجف علوی و دمشق زینبی، فدای اسلام کردیم اما نکته ای که باید بدانیم این است: « دشمن در جنگ زمینی شکست سختی خورده است اما قطعا در جنگ فرهنگی با قدرت صد برابر ضرباتش را وارد خواهد کرد.»
حکیمیان افزود: این اتفاق بعد از هشت سال دفاع مقدس در کشور ما افتاده است و ضمن لزوم مقابله جدی با آن باید زنگ های هشدار را برای سایر کشورهای منطقه که درگیر مخاصمه دشمن هستند به صدا در آوریم که حواس شان را جمع کنند! سنت استکبار این است که بعد از جنگ های نظامی با قدرت صد برابر وارد میدان فرهنگی شود.
این کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه تربیت در ادامه با بیان اینکه شهید سلیمانی چنین هشداری را با جمله معروف خود تبیین کرده اند، گفت: وقتی سید شهدای مقاومت می گوید: « قرارگاه حسین بن علی (ع) ایران است» یعنی باید به چیستی و چرایی قیام حضرت دقت کرد اینکه امام حسین(ع) خود می فرمایند من برای امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین جدم رسول خدا قیام کردم! حال وقتی ایران قرارگاه چنین امام معصومی می شود یعنی، این قرارگاه که مرکز ثقل و تصمیم گیری و هدایت یک عملیات است باید برنامه در شأن مأموریتی که بر عهده دارد برای مقابله با استکبار جهانی تدارک ببیند.
وی با اشاره به اینکه در روزهای دهه امر به معروف و نهی از منکر به سر می بریم بر لزوم تغییراتی در بدنه کشور از حیث مدیریتی و ساختاری تأکید کرد و گفت: یکی از این حوزه ها ستاد امر به معروف و نهی از منکر است. این حرف گزافه نیست که یک ستاد به تنهایی نمی تواند پیاده کننده اصل متعالی امر به معروف در جامعه باشد! هر چند که خیلی تلاش کند و نیروهای مؤثری در آن فعالیت و مدیریت داشته باشند؛ از این رو نیازمند بدنه قوی تری هستیم که بتواند به بدنه قوه مجریه، مقننه و قضاییه متصل شود و از قدرت و توانمندی کافی برای اجرای عملیات، مطالبه گری و بازرسی از کارهای انجام شده برخوردار باشد.
این فعال و پژوهشگر فرهنگی در ادامه به جمله ای دیگر از وصیت نامه شهید سلیمانی اشاره کرد:« جمهوری اسلامی حرم است» و افزود: حاج قاسم جمهوری اسلامی را از یک طرف قرارگاه امام حسین علیه السلام و از طرف دیگر حرم می خواند! بر ما وظیفه است که هر چه ایشان را عزیز می داریم تمام تلاش و جدیت مان را برای حفظ این حرم به کار بگیریم. حال که دولت انقلابی آقای دکتر رئیسی کار خود را آغاز کرده است باید از اشخاصی در رده های مختلف مدیریتی استفاده شود که مدافع حرم جمهوری اسلامی باشند.
حکیمیان گفت: اگر شهید سلیمانی، می گوید جمهوری اسلام حرم است، بدنه مدیریتی جامعه نباید خودشون را صرفا یک مدیری بدانند که در یک مقطع زمانی پستی را در دست گرفته است یا خود را موظف به این بداند که رزومه خوبی از خود باقی بگذارد! بلکه باید خود را در کسوت یک مدافع حرم بداند و در این زمینه به سبک زندگی شهید سلیمانی تأسی کند و از سایر شهدای مدافع حرم الگو بگیرد! زیرا در این شرایط ما به مدیرانی احتیاج داریم که برخوردار از روحیه دفاع از حرم باشند!
وی ادامه داد: مدافع حرم بودن شاخص های خود دارد برای تشخیص این شاخص ها باید سراغ شهدای حرم رفت، مثلا ببیند شهید حججی تا کجا پیش رفت، چگونه پیش رفت ، مبانی فکری و اعتقادی اش چه بود، میزان اخلاصش تا کجا بود... مدیران ما اگر نتواند خود را با شهید حججی تطبیق دهند هرگز مدافع حرمی برای جمهوری اسلامی نخواهند بود و چنین مدیرانی نیامدشان، خدمت بهتری به مردم و نظام است!
این کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه تربیت با بیان اینکه اکنون با همین شرایطی که کشور از نظر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد اگر مدیران ما تغییر گفتمان و روش بدهند و خود را مدافع حرم بدانند شاهد خواهیم بود که جامعه سیری صعودی بالاتر از آن چه متصور هستیم را طی خواهد کرد، گفت: اگر چنین نشود نه تنها مشکلی از مردم و جامعه حل نخواهد شد بلکه اوضاع وخیم تری را نیز شاهد خواهیم بود.
این فعال و پژوهشگر فرهنگی با اشاره به اینکه ، جمهوری اسلامی ایران به فرمایش شهید سلیمانی در حوزه مدیریت اجرایی، مقننه و قضایی کشور نیاز به آدم های دارد که از ابتدا تا انتها، خود را مدافع حریم حرم بدانند، تصریح کرد: با انتظاری که از دولت انقلابی دکتر رئیسی می رود و با توجه به شاخص هایی که برای انتخاب مدیران در سطوح مختلف دارند باید به دنبال مدافعان حرم برای انجام وظیفه در پست های مدیریتی باشند.
حکیمیان در ادامه به این قسمت از وصیت نامه شهید سلیمانی اشاره کرد: « این حرم اگر ماند دیگر حرم ها می ماند اگر دشمن این حرم را از بین برد حرمی باقی نمی ماند نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی» اظهار داشت: این جمله در حقیقت یک هشدار است! ما نه تنها وظیفه دفاع از حرم جمهوری اسلامی را داریم بلکه باید بدانیم اگر در انجام این وظیفه کوتاهی کنیم در روز حشر در صف جفا کاران بوده و شرمنده صفوف شهدا خواهیم بود.
این فعال و پژوهشگر فرهنگی با بیان اینکه ، چند جمله پایانی حاج قاسم، تن مرا لرزاند! گفت: خداوند بلند مرتبه در سوره مبارکه نجم آیه 39 می فرماید: « «ليس للانسان الا ما سعی؛ برای انسان چيزی جز تلاش و کوشش او نيست» پس اگر سریع تر از دشمن حرکت نکنیم با عنایت به سنت الهی خدای ناکرده جا خواهیم ماند و حوادثی پیش خواهد آمد که انتظارش را نداریم! من در پایان عرایضم از همه هنرمندان، نویسندگان، مبلغین و مدیران سطح بالای کشور توقع دارم این چند جمله از وصیت نامه شهید سلیمانی را مطالعه کرده و رأس العین خود قرار دهند به آن بیندیشند و تلاش کنند تا قدمی برای پیاده سازی این دغدغه مهم سردار رشید اسلام و سرباز ولایت بردارند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وصیت نامه سردار سلیمانی، ایران، قرارگاه امام حسین، حرم،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا