قدرتمند بودن از ویژگی‌های «ملت امام حسین(ع)» است
1400/05/31 - 19:45
تاریخ و ساعت خبر:
112770
کد خبر:
حجت‌الاسلام محمد نیکنام مطرح کرد

قدرتمند بودن از ویژگی‌های «ملت امام حسین(ع)» است

نیکنام گفت: اگر بخواهیم با زبان جهانی صحبت کنیم باید به زبان فطرت باشد و قدرتمند شدن یکی از ارکان فطری است. باید برای مردم جهان شرح دهیم هویت جمعی ملت امام حسین(ع) به دنبال قوی‌کردن شما است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سیصد ونودوهفتمین نشست زندۀ کارشناسی تخصصی جبهۀ انقلاب اسلامی در فضای مجازی و اندیشکدۀ فضای مجازی مرکز مطالعات راهبردی ژرفا (ویژۀ تبیین شعار نسل حسینی) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد نیکنام و موضوع «قدرتمندی؛ مهم‌ترین اثر اجتماعی ملت امام حسین (ع)» در مرکز ژرفا برگزار شد.
وی در ابتدای این نشست عنوان کرد: هویت اجتماعی انسان‌ها سطوح مختلفی دارد که خانواده نخستین سطح آن است. هر فرد علاوه بر هویت فردی خود، دارای هویت اجتماعی نیز می‌باشد که هویت خانوادگی یکی از انواع آن است، شاخصه‌ای که در صورت وجود یک عنصر ناهمگن هم تغییر پیدا نمی‌کند تا جایی که اگر یکی از اعضای خانواده نگرش متفاوتی از دیگران داشته باشد، باز هم تأثیری در فضاوت جامعه از این خانواده به وجود نمی‌آید. این تعریف قابل تعمیم به سایر سطوح زندگی بشر مانند جامعه، شهر، استان و کشور نیز است اما در جهان امروز خانواده به عنوان اصلی‌ترین مرجع ساخت هویت شناخته می‌شود تا جایی که روانشناسان برای ریشه‌یابی علت مشکلات فردی مراجعه‌کنندگان خود در وهلۀ نخست به مرور هویت خانوادگی وی می‌پردازند.
خانواده مرجع جامع‌پذیر کردن انسان‌ها است
وی افزود: هرانسانی ابتدا باید در خانواده کار جمعی و زندگی اجنماعی را بیاموزد و بعد از آن وارد جامعه شود، البته این فرآیند نباید هویت فردی انسان را دچار اختلال کند، هر دو وجه زندگی بشر باید دارای تعادل باشد؛ چرا که فردگرایی افراطی به اومانیسم ختم می‌شود و افراط در جمع گرایی نیز جامعه را دچار اختلال می‌کند به طور قطع افراط و تفریط در هر یک از این وجوه از اندیشۀ اسلامی به دور است.
دوستان و رسانه‌ها، دو عنصر کلیدی در ساخت هویت فردی انسان هستند
نیک‌نام در ادامه گفت: علاوه بر کانون خانواده، دو مؤلفۀ دیگر نیز بر شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها اثر مستقیم دارند. نخست گروه دوستان و نزدیکان که دین اسلام هم نحوۀ انتخاب دوست را شرح داده است و گروه بعد رسانه‌ها که شخصیت بشر را در قرن ۲۱ تحت تأثیر جدی قرار می‌دهند. رسانه‌هایی که امروزه انسان را توسط فیلم، انیمیشن، بازی و … تحت تأثیر قرار می‌دهند، تأثیر رسانه به حدی است که برخی اعتقاد دارند، بیشترین سهم را در شکل دهی افکار عمومی در دنیای امروز بر عهده دارند. عظمت رسانه جایی مشخص می‌شود که سختی تغییر رفتار یک فرد توسط شخص دیگری را در مقام قیاس با ذائقه سازی توسط رسانه قرار دهیم، اهمیت رسانه در دنیای امروز به حدی است که رهبر انقلاب در بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی به لزوم شکست حصر رسانه‌ای کشور اشاره می‌کنند.
بازسازی غرور ملی از نتایج پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود
این کارشناس تصریح کرد: برای قضاوت دربارۀ موفقیت انقلاب اسلامی کافی است به تاریخچۀ کشوری مانند آمریکا مراجعه کنید و نتایج دست‌آوردهای ۴۰ سالۀ این دو گفتمان را مقایسه کنید تا شاهد رشد واقعی ایران اسلامی در مقیاس ۴۰ ساله باشید، البته این قیاس اشکالاتی هم دارد اما می‌تواند در بعد کلی مفید باشد، نقش رسانه‌ها در چنین مواردی هویدا می‌شود، رسانه این امکان را دارد که برای ملت هویت سازی کند، رهبر معظم انقلاب تعبیری دارند دارند که "ما ایرانیان پیش از انقلاب نیز قرآن، عزاداری، نماز و … داشتیم اما در واقع هیچ نداشتیم و امام راحل با هویتی که توسط انقلاب اسلامی برای مردم ایجاد کردند، بحران هویت ملی در ایران را کنترل کردند" در حقیقت باید گفت مردم ایران پیش از انقلاب غرور ملّی خود را احساس نمی‌کردند اما امروز با افتخار اعلام می‌کنند که ایرانی هستند و ابایی از اعلام آن در جهان ندارند.
زن ایرانی باید نقش مادری خود افتخار کند
وی تأکید کرد: امروز رسانه و حکومت اسلامی باید جایگاه واقعی نقش مادری را برای زن ایرانی تبیین کنند، مادر ایرانی نباید زمانی که برای ثبت نام فرزند خود به مدرسه مراجعه می‌کند با شرمساری از خانه‌دار بودن خود صحبت کند، وی باید به این باور برسد که مادری شریف ترین شغل و مرتبۀ در جهان است.
قدرتمند بودن از ویژگی‌های "ملت امام حسین (ع) " است
نیکنام در ادامه بیان کرد: یکی از افتخاراتی که جمهوری اسلامی طی ۴۲ سال اخیر به‌دست آورده است، تکیه بر هویت جدیدی تحت عنوان «ملت امام حسین (ع)» است که نخستین بار توسط شهید سلیمانی به آن اشاره شد و ایران اسلامی با فرماندهی ایشان و همراهی سربازان بدون مرز تحت زعامت مقام معظم رهبری بدل به قطب سوم قدرت در عالم و عمود محور مقاومت شد تا هویت جدیدی در جهان تعریف شود. این هویت ویژگی‌هایی دارد که "قدرت و قدرتمند بودن" یکی از ارکان آن است، بر اساس رهنمودهای قرآن کریم اگر بخواهیم با زبان جهانی صحبت کنیم و مقبولیت بین المللی به دست بیاوریم باید به زبان فطرت صحبت کنیم و " قدرتمند شدن " یکی از ارکان فطری زبان انسان است که می‌توان از آن استفاده کرد. بر همین اساس باید برای مردم جهان شرح دهیم که هویت جمعی ملت امام حسین (ع) به دنبال قوی کردن شما است، بر خلاف فرعونیان زمان که تلاش می‌کنند تا هویت مردم را تضعیف کنند. قرآن کریم می‌فرماید؛ "یکی از ویژگی های فرعونیان این است که مردم برخلاف فطرت خود بپذیرند خوار و خفیف هستند" اما این مسئله باید برای مردم تبیین شود.
فرعونیان زمان تلاش می‌کنند انسان را در بند دنیا اسیر خود کنند
این کارشناس خاطرنشان کرد: مسئلۀ بعدی لزوم تقویت دشمن شناسی در جامعه اسلامی است. آنها در دنیای امروز تلاش می‌کنند تا انسان را در بند بکشند. پیروی از شهوت یکی از راهکارهای فرعونیان برای در بند کردن انسان‌ها است، البته شهوت معنایی فراتر از میل جنسی دارد، پیروی و میل بیش از اندازه به مسائلی مانند قدرت، ثروت و … نیز نوعی از شهوت است. انسان باید مانع افسار گسیخته شدن قوۀ شهوانی خود شود. وجود میل قلبی برای کار خیر تا حدی ضروری است، برای مثال حتی پارساترین افراد نیز جهت پذیرش پستی مانند ریاست جمهوری باید مقداری از میل داشته باشند و ذات این داشتن میل اشکالی ندارد اما آنچه محل اشکال است لجام گسیخته شدن امیال انسانی می‌باشد.
برنامه‌های کنترل جمعیت، راهبرد غرب برای استمرار هژمون خود در جهان است
وی افزود: راهکار بعدی برای مواجهه با مسلمین و به طور کل دشمنان غرب استفاده از راهکار کنترل جمعیت است. ارتش آمریکا از سال‌ها پیش با استفاده قدرت فرهنگی و نرم تلاش کرد تا ارادۀ خود را بر ارادۀ ملت های دیگر غالب کند. بر همین اساس جهان به دو قسمت تقسیم شد، بخشی از جهان که باید افزایش تولید نسل داشته باشند (کشورهای همسو با تمدن غرب) و قسمتی از جهان که لازم است سیاست های کاهش جمعیت را در پیش بگیرند و متاسفانه ایران یکی از این کشورها بود.
غرب به دنبال نابودی نسل حسینی پیش از تولد با هزینۀ ناچیز است
نیک‌نام در خاتمه بیان کرد: امروز حدود ۱۰۰۰ سقط در جامعه انجام می‌شود! متأسفانه اگر پیگیر راهبرد رسانه های غربی شویم، در میابیم که ۹۲ درصد از سقط‌های کشور به نوعی ارتکاب قتل هستند که متاسفانه در ازدواح‌های رسمی اتفاق می‌افتد! آن هم بدون ضرورت و صرفاً بر اساس یک انگارۀ غلط که توسط رسانه ها با کلید واژۀ "حق بدن برای مادران " ساخته شده است و مادران را دربارۀ مسائلی مانند تناسب اندام، ضعف و بی‌حالی، حق فرصت زندگی و … دچار تردید برای فرزندآوری می‌کنند، نتیجۀ آن افزایش سقط های غیر ضروری می‌شود و لازم است که رسانه های ما راهبرد صحیحی در مواجهه با این جنگ رسانه ای داشته باشند، متأسفانه سیاست گذاران سلامت ایران نیز گاهی رفتارهای غیرمتعارف با شعائر اسلامی انجام می‌دهند به خصوص در رده های میانی گویی اراده‌ای وجود دارد که این رویه در کشور ادامه پیدا کند و بحران جمعیت در کشور ما رفع نشود به طور دقیق راهبرد برخی از دشمنان ایران اسلامی همان راهکار فرعون برای مواجهه با موسی (ع) است که مانع ولادت یاران الهی شویم و نسل حسین (ع) را پیش از ولادت نابود کنیم. هم‌آوردی با این اندیشۀ خطرناک در ابتدا مستلزم تغییر افکار غیراسلامی جاری در برخی از سطوح سیاست گذاری میانی بهداشت و سلامت کشور است تا بعد از آن امکان تغییر سیاست های جمعیتی برای کشور و اصلاح رویه فعلی به وجود آید.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
محرم 1400، حسینیه مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد نیکنام،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا