اجرای طرح نذر زینبی توسط گروه های جهادی بانوان استان سمنان/ طرحی که صفر تا صد پیشگری از شیوع کرونا را پوشش می دهد
1400/06/02 - 15:24
تاریخ و ساعت خبر:
112810
کد خبر:
مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان خبر داد:

اجرای طرح نذر زینبی توسط گروه های جهادی بانوان استان سمنان/ طرحی که صفر تا صد پیشگری از شیوع کرونا را پوشش می دهد

رئیس بسیج جامعه زنان استان سمنان با اعلام خبر اجرای طرح نذر زینبی در این استان،گفت:این طرح توسط بانوان جهادی و به شیوه ارائه خدمات خانه به خانه اجرا می شود. در این طرح علاوه بر توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های کرونای وارائه مشاوره رایگان به این خانواده ها، بسیج از ظرفیت نیروی انسانی و تبلیغی خود برای تأمین خون مراکز درمانی استفاده می کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سمنان- عفت دیابی ، مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان با اشاره به اهمیت نقش بانوان در پیشگیری در گسترش ویروس منحوس کرونا در خانواده و جامعه، گفت: بانوان بسیجی استان ما در قالب گروه های جهادی با تأُسی از فرهنگ زینبی سلام الله، پرچم داری این مهم را برعهده گرفته اند.
وی در ادامه با استناد به این سخن مقام معظم رهبری در تبیین نقش حضرت زینب سلام الله در ساعات و روزهای پس از واقعه کربلا «تلاش حضرت زینب (س)فقط این نیست که از امام بیماری در کربلا حراست و پرستاری کرده است .حضرت زینب (س)از روح کلی اسلام و جامعه آن روز مسلمین پرستاری کرد .» و اینکه «نقشی که حضرت زینب (س)برعهده گرفت ،خیلی چیز مهمی است ،این حادثه نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست ،زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد .» گفت : وظیفه میدانیم تا همانند بانوی صبور کربلا در این شرایط سخت به نقش آفرینی و خدمت رسانی به آحاد مردم بپردازیم و همانند گذشته با حضور فعال در عرصه های جهادی و اجرای طرح نذر زینبی بار دیگر تاریخ ساز باشیم .
مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان، در ادامه با اشاره به اهمیت طرح شهید سلیمانی و تاکید فرماندهی سپاه استان مبنی بر مشارکت گروه های جهادی بانوان در خدمات رسانی به بیماران درگیر کرونا گفت: طرح نذر زینبی با ارائه خدمات به صورت به صورت خانه به خانه و محله ای به هم استانی ها، همزمان با آغاز حرکت اسرای کربلا و با تأسی از نقش بی بدیل حضرت زینب (س)در پرستاری و حمایت معنوی از خاندان اهل بیت علیهم السلام از 30 مرداد سال جاری تا ششم مهر مصادف با اربیعین حسینی علیهم السلام اجرا می شود.
دیابی در ادامه به چگونگی روند اجرای طرح اشاره کرد و اظهارداشت: در این طرح گروه های جهادی در قالب تیم های ۳الی ۴نفره در هر پایگاه مقاومت بسیج به شناسایی بیماران کرونایی در محدوده استحفاظی خود می پردازند و با همکاری مرکز بهداشت محله (طرح غربالگری ) انجام می شود.
وی افزود: در این طرح با شناسایی و جلب مشارکت خیرین بسته های معیشتی و حمایتی ویژه خانواده بیماران کرونایی تهیه و یا با پخت غذای گرم و تهیه ابمیوه برای خانواده های درگیر بیماری کرونا، این اقلام درب منزل تحویل این بزرگوران خواهد شد.
مسئول بسیج جامه زنان استان سمنان، گفت: ارسال بسته های معیشتی و وعده های غذای گرم درب منزل بیماران کرونایی فقط به منظور محدودسازی تردد بیماران از منزل و با هدف کاهش شیوع بیماری انجام می شود.
دیابی در ادامه از ارائه خدمات رایگان مشاورین اسلامی به صورت تلفنی به افراد و خانواده های درگیر بیماری کرونا خبر داد و گفت: شناسایی افراد ناتوان واجد الشرایط واکسن در محلات، جهت همراهی کردن آنها تا مراکز واکسیناسیون و همچنین شناسایی افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری مانند بانوان باردار محله ،سالمندان ،خانواده معظم شهدا بمنظور خدمات رسانی جهت کاهش تردد در محله با هدف کاهش شیوع بیماری کرونا از دیگر اقدامات گروه های جهادی بانوان در طرح نذر زینبی است.
وی در پایان با تأکید بر اهمیت تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی به ویژه در ایام کرونا، گفت: اطلاع رسانی به بسیجیان و افراد محله، جهت شرکت در طرح اهدای خون (شیر زنان کویر )با استفاده از ظرفیت رسانه های بانوان از دیگر اقدامات مهم در اجرای این طرح است.
انتهای پیام/*-

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طرح نذر زینبی,گروه های جهادی بانوان,کرونا,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا