چک لیست ضروری برای تمیز کردن قدم به قدم خانه
1400/06/09 - 17:29
تاریخ و ساعت خبر:
112965
کد خبر:

چک لیست ضروری برای تمیز کردن قدم به قدم خانه

تهیه چک لیست راه بسیار مناسبی برای مشاهده دورنمای کاری است که می‌خواهید انجام دهید؛ این کار سبب می‌شود دید دقیق‌تری نسبت به آنچه قرار است انجام دهید، پیدا کنید، جزئیات را فراموش نکنید و برای هر کدام زمان مشخصی در نظر بگیرید. به این ترتیب تا حدی ابهامات ذهنی برطرف شده و راحت‌تر به سراغ انجام آن کار می‌روید. جالب این است که تهیه چک لیست حتی در تمیز کردن خانه‌ها نیز به میزان زیادی کمک کننده است و ما در این مقاله قصد داریم درباره این نوع چک لیست‌ها و جزئیات آنها صحبت کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - تهیه چک لیست راه بسیار مناسبی برای مشاهده دورنمای کاری است که می‌خواهید انجام دهید؛ این کار سبب می‌شود دید دقیق‌تری نسبت به آنچه قرار است انجام دهید، پیدا کنید، جزئیات را فراموش نکنید و برای هر کدام زمان مشخصی در نظر بگیرید. به این ترتیب تا حدی ابهامات ذهنی برطرف شده و راحت‌تر به سراغ انجام آن کار می‌روید. جالب این است که تهیه چک لیست حتی در تمیز کردن خانه‌ها نیز به میزان زیادی کمک کننده است و ما در این مقاله قصد داریم درباره این نوع چک لیست‌ها و جزئیات آنها صحبت کنیم.
تهیه چک لیست نظافت منزل به این معناست که پیش از آنکه اقدام به نظافت منزل کنید، روی کاغذ و یا بخش یادداشت گوشی موبایل، جزئیات نظاافت منزل را یادداشت کنید. همچنین این موضوع را به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات نیاز به تمیزکاری جزء به جزء خانه را ندارید، در این حالت، چک لیست شما، موارد کمتری خواهد داشت.
در هر دو حالت نظافت جزئی و یا کلی‌تر، نگاهی به اطراف منزل بیندازید و مواردی که نیاز به تمیز کردن دارند را یادداشت کنید. این موارد معمولا شامل گردگیری گوشه‌های مختلف خانه، مرتب کردن لباس‌ها، شستن ظروف، تی کشیدن کف خانه، مرتب کردن تخت و کمد و موارد این چنینی هستند.
پس از یادداشت این موارد، تلاش کنید ترتیب انجام آنها را مشخص کنید و با توجه به شناختی که از خود و سرعت عمل‌تان و حتی ابزارهای تمیز کننده دارید، برای هرکدام زمان مشخصی در نظر بگیرید. زمان‌بندی کمک می‌کند دورنمایی از زمان اتمام تمیزکاری داشته باشید و این موضوع برای ذهنی که همیشه به دنبال نتیجه است، خوشایند خواهد بود.
همچنین دو نکته را به شما گوشزد می‌کنیم: در حین نظافت منزل، سعی کنید به موسیقی‌هایی که دوست دارید و یا برنامه‌های پادکستی گوش دهید، اینکار باعث افزایش بهره‌وری زمان و حس رضایت خواهد شد.
علاوه بر این اگر فکر می‌کنید مدت زمان انجام کار طولانی خواهد شد، پیش از شروع کار، برای خود غذا و یا میان‌وعده مناسبی تهیه کنید تا در میانه کار آن را نوش جان کنید. به این ترتیب فکر کردن به این پاداش، سرعت کار شما را بالاتر می‌برد.
انواع محدودیت‌ها و خدمات نظافت منزل
حتی با وجود تهیه چک لیست، ممکن است به دلایل مختلفی نتوانید زمان مناسبی را برای نظافت منزل در نظر بگیرید. در این حالت استفاده از خدمات نظافت منزل توصیه می‌شود. این خدمات برای نظافت محل کار و منزل مناسب است و با درخواست شما، بهترین نظافتچی منزل به محل اعزام می‌شود تا بر حسب خواسته و یا حتی چک لیست شما، کار را انجام دهد. به این ترتیب در نظافت‌های جزئی و یا کامل خانه، نیروی کمکی باعث انجام چک لیست خواهد شد.









نظافت‌های دقیق و شستشوی فرش
اگر از آن دسته افرادی هستید که به صورت مرتب فرش‌های خود را می‌شویید و در تمیزی خانه، نظافت کامل آنها را هم در نظر گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم اینکار را به عهده قالیشویی آنلاین قرار دهید. آنها موظف هستند بر حسب تعرفه‌های مصوب شده خدمات شستشوی فرش و قالی با قیمت مناسب را انجام دهند. همچنین علاوه بر قیمت مشخصی که دارند، شستشوی قالی با دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود تا علاوه بر تمیزی کامل، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.
لیست ۱۰ تایی از نظافت کامل خانه
حالا که گزینه‌های کمک کننده را برای تمیزی خانه بررسی کرده‌ایم، جزئیات دقیق چک لیست را گردآوری کرده‌ایم:
برای تمیزی هر بخش از خانه مانند آشپزخانه، اتاق‌های خواب و پذیرایی، ابتدا به سراغ گردگیری بروید. گرد و خاک بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید، روی وسایل مختلف می‌نشیند. برای اینکار استفاده از چوب‌دستی گردگیری و یا دستمال و اسپری شستشو مفید هستند. در گرد و خاک گیری، سطوح، گوشه‌های پنجره، درب و وسایل، روی صندلی‌ها، کابینت‌ها، بالای یخچال و مانند آن را فراموش نکنید.
اگر قصد تمیز کردن کامل خانه را دارید، پیش از گردگیری، شستشو و تمیزی شیشه و آینه‌ها را از یاد نبرید. روزنامه و اسپری شیشه شوی برای اینکار مناسب هستند.
وسایلی که بیرون از جای خود هستند به محل اصلی منتقل کنید. در این حالت، اگر داخل کابینت‌ها، قفسه‌های کتاب و یا کشوی کمدها، به هم ریخته است، زمان مناسبی برای مرتب کردن آنهاست.
در حین مرتب کردن بخش‌های مختلف، ظروف کثیف را به داخل ماشین ظرفشویی و یا سینک ظرفشویی، لباس‌های کثیف به ماشین لباسشویی و یا حمام، لباس‌های تمیز را به داخل کمد و کتاب و دفترها را به کتابخانه منتقل کنید.
سبد و یا کارتنی را برای وسایلی در نظر بگیرید که دیگر به آنها نیازی ندارید و یا از آنها استفاده نمی‌کنید. پس از جمع کردن کامل، می‌توانید اقدام به فروش و یا اهدای آنها کنید.
کف خانه را جارو کنید. در حین جارو کردن، اگر امکانش را دارید، زیر کابینت‌ها نیز باید جارو شود. اما برای جارو کردن سعی کنید از محلی جارو را آغاز کنید که بیشترین تجمع کثیفی‌هاست و این مکان معمولا آشپزخانه است. بنابراین از آشپرخانه شروع و در نهایت به اتاق خواب‌ها برسید.
در این مرحله، نوبت به تی کشیدن کف خانه است. البته خانه‌هایی که به طور کامل موکت و یا فرش هستند، از این مورد مستثنی هستند.
در مرحله آخر، تنظیمات شستشوی ماشین ظرفشویی و لباسشویی را انجام دهید تا ظرف‌ها و لباس‌های کثیف شسته شوند و یا خودتان اینکار را به صورت دستی انجام دهید.
پس از این مراحل، باید به سراغ تمیز کردن و شستشوی سینک ظرفشویی، حمام و سرویس بهداشتی بروید که معمولا شامل استفاده از جرم‌گیرها و شستشوی کف و دیوار آنهاست.
حالا باید زباله‌های جمع‌آوری شده را به محل دفن زباله منتقل کنید. پیشنهاد می‌کنیم از همان ابتدای تمیز کردن منزل، زباله‌ها را تفکیک کنید تا به محیط زیست نیز احترام بیشتری گذاشته و مسئولیت اجتماعی خود را انجام داده باشید. اپلیکیشن‌هایی نیز وجود دارند که کار جمع‌اوری زباله‌های تفکیک شده را به عهده دارند.
موارد اشاره شده جزئیات تمیزی و نظافت یک خانه است که با توجه به این مطلب نوشته شده است. اما شما می‌توانید تمام این جزئیات را به صورت جداگانه انجام دهید. بدین معنی که ابتدا این لیست را برای آشپزخانه، سپس اتاق پذیرایی و پس از آن اتاق خواب‌ها انجام دهید.
روزیاتو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تمیز کردن خانه,خانه داری,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا