مدیر کل آژانس: با ایران توافق کردیم، خوشحالم
1400/06/21 - 18:25
تاریخ و ساعت خبر:
113245
کد خبر:

مدیر کل آژانس: با ایران توافق کردیم، خوشحالم

رافائل گروسی پس از دیدار با اسلامی بر لزوم گفت‌وگو میان ایران و آژانس در موضوعات مختلف تاکید کرد و گفت: مذاکرات سازنده‌ای را انجام دادیم و قرار شد مدیرکل در آینده نزدیک به تهران سفر کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مدیر کل آژانس در کنفرانس خبری مشترک با محمد اسلامی بر لزوم گفتگو میان ایران و آژانس در موضوعات مختلف تاکید کرد و گفت: این اولین دیدار من با آقای اسلامی بعد از انتصاب ایشان است.
محمد اسلامی پس از دیدار در جمع خبرنگاران گفت: امروز به دعوت سازمان انرژی اتمی آقای رافائل گروسی به تهران تشریف آوردند و مذاکرات خوب و سازنده‌ای را انجام دادیم. روح حاکم بر مذاکرات ایجاد فرصت برای توسعه همکاری ها در چارچوب موازین و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کل مسائل فیمابین اساسا فنی است و هیچگونه مسائل سیاسی، جایگاهی را در روابط فیمابین نخواهد داشت.تفاهم کردیم در اجلاس آینده آژانس شرکت و در حاشیه اجلاس مذاکرات خودمان را ادامه دهیم.
اسلامی در ادامه گفت: توافق کردیم مدیرکل آژانس در آینده نزدیک به تهران سفر و مذاکرات را در سطوح مختلف انجام دهد.
وی بیان کرد: همچنین توافق کردیم برای تعویض کارتهای حافظه دوربین‌های نظارتی، تیم فنی مربوطه بعد از توافق به ایران بیایند و بتوانند اقداماتی را که باید برای دوربینها به لحاظ فنی انجام بدهند را انجام داده و کارتهای حافظه طبق روالی که طبق پادمان است و در ایران نگهداری و پلمپ می‌شود همان جا کارتهای قدیمی را پلمپ می‌کنند و کارت‌های جدید حافظه را در دوربین‌ها نصب خواهند کرد که روال جاری و طبیعی در سیستم نظارتی آژانس است.
او همچنین تاکید کرد: برای ما آنچه حائز اهمیت است اعتمادسازی است و این که اعتماد متقابل بین ایران و آژانس وجود داشته باشد.
گروسی هم بعد از این دیدار، در جمع خبرنگاران گفت: «برای من این بازدید بسیار مهم است چون بعد از روی کار آمدن دولت جدید است. این بدان معناست که ایران و آژانس باید با هم کار کرده و همکاری خود را گسترش دهند».
گروسی در ادامه از اسلامی و مهمان نوازی و گفتگوی مثبت و عمیقی که داشتند قدردانی کرد و ادامه داد: «ما باید درباره مسائل با هم مذاکره و تبادل نظر داشته باشیم. این اولین دیدار من بعد از انتصاب اسلامی است و درباره مسائل فنی صحبت شد».
وی گفت: «ظرف کمتر از دو هفته کنفرانس عمومی آژانس برگزار خواهد شد و این یکی از رویدادهای مهم در جهان است. خوشحال شدم شنیدم آقای اسلامی سرپرستی هیأت ایرانی را دارد و توافق کردیم ادامه مذاکرات را در وین ادامه دهیم و پس از آن من مجدداَ برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به ایران برمی‌گردم. خوشحالم گفت‌وگوهای ما مثبت بود».
این نخستین سفر گروسی به تهران در دولت سیزدهم و اولین دیدار وی با محمد اسلامی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی است. این سفر در آستانه نشست شورای حکام آژانس انجام شده است.
فارس
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آژانس بین المللی انرژی اتمی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا