قمی‌ها و یزدی‌ها کتابخوان‌ترین مردم ایران
1400/06/22 - 19:28
تاریخ و ساعت خبر:
113289
کد خبر:

قمی‌ها و یزدی‌ها کتابخوان‌ترین مردم ایران

طرح «آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار» از طرح‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که استان‌های یزد، قم و قزوین به ترتیب با کتابخوانی ۱۵ ساعت و ۱۶ دقیقه، ۱۵ ساعت و ۱۲ دقیقه و ۱۲ ساعت و ۵۸ دقیقه در ماه در صدر استان‌های کتابخوان قرار دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - طرح «آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار» از طرح‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که استان‌های یزد، قم و قزوین به ترتیب با کتابخوانی ۱۵ ساعت و ۱۶ دقیقه، ۱۵ ساعت و ۱۲ دقیقه و ۱۲ ساعت و ۵۸ دقیقه در ماه در صدر استان‌های کتابخوان قرار دارند.
نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی و اهمیت آن در پیشرفت و تعالی جامعه بشری در طول تاریخ روشن است، اما با توجه به مشکلات مربوط به این حوزه از جمله گرانی کاغذ و هزینه های چاپ، ضعف محتوا و افت کیفیت آثار، کوچک شدن سبد خانوارها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کنار نبود سیاست‌گذاری های منسجم و مشخص در این زمینه کتاب و کتابخوانی کمرنگ شده است.
کاهش سرانه مطالعه کتاب درجامعه از دغدغه های مهمی است که همواره مسئولان کشور به ویژه فرهنگی بر آن تاکید کرده اند. در این زمینه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها در دیدارهای خود با اهالی فرهنگ، قلم، نشر و کتاب، همواره بر افزایش سرانه مطالعه و اهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید فرموده اند.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سرانه مطالعه
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا