واکسنی که گفتید عقیم می‌کند، برعکس عمل می‌کند
1400/06/25 - 17:37
تاریخ و ساعت خبر:
113294
کد خبر:

واکسنی که گفتید عقیم می‌کند، برعکس عمل می‌کند

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که تزریق واکسن‌ کرونا، نه تنها تهدیدی برای قدرت باروری مردان نیست، بلکه این واکسن‌ها تعداد اسپرم را افزایش می‌دهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - به نقل از سوریا تی وی نوشت: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که تزریق واکسن‌ کرونا، نه تنها تهدیدی برای قدرت باروری مردان نیست، بلکه این واکسن‌ها تعداد اسپرم را افزایش می‌دهند.
در این تحقیق آمده:
پروفسور آتش کادی اوغلو رییس گروه آندرولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول در مورد تأثیرات ویروس کرونا بر زنان و مردان و دستگاه تناسلی مردان تحقیق کرده است و این مطالعات نشان داد که تفاوت تأثیر ویروس کرونا بر مردان و زنان به تفاوت هورمون مردانه تستوسترون باز می‌گردد.
او می‌گوید:
* تستوسترون که در مردان ۲۰ برابر زنان است، بر سطح برخی از آنزیم‌های مورد نیاز برای ورود ویروس به سلول تأثیر می‌گذارد.
* گیرنده آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲ در برخی از اندام‌ها مانند ریه، بیضه، قلب، مثانه و کلیه یافت می‌شود و بیضه‌ها نیز به ویژه در مردان مبتلا به ویروس کرونا به میزان متوسط ​​و شدید تحت تأثیر قرار گرفته اند.
*یزان عفونت بیضه در جوانان بیشتر از افراد مسن است، به ویژه در مردان بین سنین ۳۰ تا ۷۰ سال و عفونت با ویروس کرونا ممکن است باعث نشست ویروس در بیضه و ایجاد عفونت شود.
*تغییراتی در سلول‌های اسپرم، بیضه و سلول‌های تولیدکننده تستوسترون رخ می‌دهد. در نتیجه، از هر ۴ مرد ۱ نفر، از کاهش تعداد، اندازه و تحرک اسپرم رنج می‌برد و در همین حین، میزان تستوسترون نیز کاهش می‌یابد.
*طی مطالعاتی که در آزمایشگاه‌های دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول انجام دادیم، کاهش درصد تستوسترون در افرادی که به ویروس کرونا آلوده بودند، مشاهده شد و درصد هورمون در افراد مبتلا به عفونت شدید کمی کمتر بود. ویروس کرونا خود باعث کاهش تعداد اسپرم مردان می‌شود.
* برخی ادعا می‌کنند که "واکسن ممکن است، باعث نازایی شود"؛ اما مطالعات انجام شده در آزمایشگاه‌های دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول دقیقاً عکس این را نشان می‌دهد.
*مطالعات زیادی در مورد واکسن‌ها انجام شده است. یکی از آن‌ها در ایالات متحده انجام شد. تقریبا ۴۵ بیمار در این مطالعه شرکت کردند. نیمی از آن‌ها با BioNTech، نیمی دیگر با Moderna واکسینه شده‌اند و سپس تجزیه و تحلیل مایع منی قبل و ۷۰ روز پس از واکسیناسیون انجام شد.
* آزمایشات ذکر شده تعداد اسپرم‌ها و تحرک آن‌ها را نشان داد. مشاهده شد که تعداد اسپرم در مردانی که تعداد اسپرم کمی داشتند، افزایش یافته و به سطح طبیعی رسیده است.
* (با تاکید بر اینکه مطالعات انجام شده بر روی افرادی که دوزهای لازم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، بهبود قابل توجهی در تعداد، فعالیت و حرکت اسپرم‌ها نشان داد): این مطالعات نشان داد که واکسن ها، تاثیرات مثبتی را بر سلامت باروری دریافت کنندگان گذاشت.
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
واکسن
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا