تحول در فرهنگ با نقش‌آفرینی بانوان محقق می‌شود
1400/06/24 - 19:33
تاریخ و ساعت خبر:
113342
کد خبر:
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

تحول در فرهنگ با نقش‌آفرینی بانوان محقق می‌شود

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بدون جدی‌ گرفتن بانوان به ‌ویژه حوزه‌های علمیه خواهران، تحول بزرگی در فرهنگ اتفاق نخواهد افتاد و باید اهتمام به این مساله یک اولویت باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی روز چهارشنبه در نهمین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها که با حضور مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در مجتمع ۳۱۳ جمکران قم برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت بانوان در حوزه فرهنگ و تبلیغ افزون است و ما همان گونه که حوزه علمیه، فرهنگ، تبلیغ و رسالت‌های تبلیغ را جدی گرفته‌ایم، مسایل بانوان را نیز جدی گرفته‌ایم و بانوان طلبه نیز دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.
وی با بیان اینکه همه این موارد در نقاط کانونی با هم تجمیع می‌شوند و به یکدیگر ربط دارند، افزود: فضای مدارس علمیه خواهران در جای جای میهن اسلامی مهم است و باید این فضا، کانونی برای مراجعه بانوان حتی بانوان غیرطلبه باشد.
وی ادامه داد: در نقطه کانونی نظام دغدغه‌ها و توجهات، این مساله را به صدر می‌نشانیم و در سبد اولویت‌های امسال مسایل بانوان به طور برجسته و ویژه لحاظ شده است؛ این تصمیم را یک تصمیم جمعی و جدی می‌دانیم و توقع ما از مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور این است که این مساله را در سبد اولویت‌ها جدی بگیرند.
قمی با اشاره به راه اندازی اتاق وضعیت فرهنگی مبتنی بر طرح آمایش فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای تکمیل این طرح باید به فهم خواهران مبلغه و طلبه نیز مراجعه داشته و از این ظرفیت بهره مند شویم.
وی بیان کرد: در هر محوری که فعالیت می‌کنیم، باید به نقش بانوان و حوزه‌های علمیه خواهران توجه کنیم و مدارس علمیه خواهران در استان‌ها باید به پایگاه ویژه فرهنگی و نقطه کانونی معرفتی بانوان تبدیل شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه با سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما سازمان تبلیغات اسلامی را جریان موازی خودمان نمی‌بینیم، بلکه در امتداد حوزه علمیه خواهران می‌بینیم.
امروز نهمین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور با حضور جمعی از مدیران ارشد این سازمان در جوار مسجد مقدس جمکران در شهر قم شروع به کار کرد و تا روز جمعه ۲۴ شهریورماه جاری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه دارد.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، بانوان،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا