فناوری اطلاعات وارتباطات حوزه مناسبی برای توانمندسازی اقتصادی زنان است
1400/06/24 - 19:36
تاریخ و ساعت خبر:
113344
کد خبر:
معاون رییس جمهوری:

فناوری اطلاعات وارتباطات حوزه مناسبی برای توانمندسازی اقتصادی زنان است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: امروز حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در توسعه روابط بین المللی دارد و درعین‌حال حوزه مناسبی برای توانمندسازی اقتصادی زنان محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از معاونت امور زنان و خانواده، دکتر انسیه خزعلی در دیدار با حمیرا ریگی سفیر ایران در برونئی که در محل معاونت صورت گرفت، با اشاره به روابط دیپلماتیک و پیوندهای مذهبی و تجاری میان دو کشور، حوزه زنان و خانواده را از محورهای مهم در توسعه روابط دو طرف برشمرد.
وی با اشاره به مشترکات مذهبی دو کشور خواستار تعامل جامعه زنان کشور برونئی با حوزه زنان و خانواده ایران در زمینه های فرهنگی و اجتماعی شد و تاکید کرد: تجربه ایران در زمینه کارآفرینی زنان بسیار ارزشمند است و ما می توانیم در انتقال این تجربه ها همکاری های خوبی را داشته باشیم.
معاون رئیس‌جمهوری به توسعه تعاملات و مبادلات دو کشور پس از بهبود شرایط شیوع کرونا اشاره نمود.
وی همچنین همکاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، پژو هش های علمی، ایجاد استارتاپ ها و صنایع‌دستی را از جمله مسائل موردعلاقه برای توسعه روابط میان طرفین توصیف و عنوان کرد: امروز حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در توسعه روابط بین المللی دارد و درعین‌حال حوزه مناسبی برای توانمندسازی اقتصادی زنان محسوب می‌شود.
وی در ادامه توضیح داد با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها خوشبختانه شاهد رشد مشاغل خانگی بوده ایم بطوری که می توان رونق اینگونه مشاغل را در خرید و فروش های اینترنتی کاملا مشاهده کرد و این بیانگر توانمندی زنان ایران است و ما آماده انتقال این تجربیات هستیم.
در این ملاقات حمیرا ریگی سفیر ایران در برونئی در ابتدا با تبریک و آرزوی موفقیت از انتصاب ایشان به سمت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ضمن ابراز علاقه مندی به همکاری و انجام فعالیت ها در بعد بین المللی در حوزه زنان و خانواده به ویژه ظرفیت های موجود در کشورهای اسلامی، خواستار همکاری در برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های: تربیت کودک و همسرداری با نگاه اسلامی، کارگاه سواد رسانه برای نوجوانان، توانمندسازی زنان، پیشگیری از اسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر و دیگر ظرفیت های موجود ایران در کشور برونئی شد.
وی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت های حوزه زنان و خانواده دو کشور تاکید کرد: پیگیری های لازم از سوی سفارت ج۔ا۔ایران در برونئی دارالسلام، جهت تبادل تجربه و اغاز همکاری ها در حوزه زنان میان دو کشور اسلامی ایران و برونئی دارالسلام صورت پذیرد۔
۱۳۵۲
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، وزارت امور خارجه، انسیه خزعلی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا