واکنش خزعلی به شائبه‌ محدودکردن فعالیت اقتصادی زنان با دورکاری آنها
1400/08/23 - 20:49
تاریخ و ساعت خبر:
114808
کد خبر:

واکنش خزعلی به شائبه‌ محدودکردن فعالیت اقتصادی زنان با دورکاری آنها

ایسنا نوشت: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: ابلاغ و ارسال نامه دورکاری مادران شاغل دارای فرزند خردسال بنا بر درخواست‌های مکرر بانوان از معاونت انجام گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ایسنا نوشت: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: ابلاغ و ارسال نامه دورکاری مادران شاغل دارای فرزند خردسال بنا بر درخواست‌های مکرر بانوان از معاونت انجام گرفت.
انسیه خزعلی افزود: این مجوز پاسخی به مطالبه زنان بود و برعکس آنچه عده‌ای تبلیغ می کنند، دورکاری این مادران شاغل می‌تواند به استمرار اشتغال آنها و کیفیت کار به دلیل آرامش روحی آنان کمک کند، کما اینکه طی سالهای گذشته برخی از مادران شاغل به دلیل عدم امکان دورکاری مجبور به رها کردن شغل برای حفظ خانواده شدند.
او گفت: دورکاری مادران شاغل دارای فرزند کمتر از شش سال می‌تواند منجر به استمرار اشتغال زنان شود و حتی اگر دورکاری زنان توسعه یابد، زنان بیشتری وارد عرصه اشتغال خواهند شد چراکه می‌توانند هر دو مسئولیتی را که به هر دو آنها علاقمند هستند، یعنی تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خانواده و فعالیت اقتصادی را همزمان اداره کنند چرا که زنان توانایی این امر را دارند.
خزعلی با بیان اینکه به راحتی با صدور مجوز دورکاری برای مادارن شاغل دارای فرزند خردسال موافقت نمی‌شد و این کار با پیگیریهای مداوم انجام شد، بر فراهم کردن امکانات بیشتر برای مادران شاغل تاکید کرد و گفت: طبیعتا استفاده از دورکاری برای مادران شاغل دارای فرزند زیر شش سال امری اختیاری است و اینگونه نیست که مادران به اجبار از این دورکاری استفاده کنند. اگر تعداد متقاضیان برای دورکاری در ادارات زیاد باشد، این امر باید نوبتی و با برنامه ریزی مدیران انجام شود.
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انسيه خزعلي، زنان،، حضور زنان در جامعه، اشتغال زنان،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا