کسی پاسخگوی توهین های اردنی ها به دروازه بان تیم بانوان نیست؟/ بازهم فمنیست ها سکوت کردند
1400/08/26 - 09:41
تاریخ و ساعت خبر:
114895
کد خبر:

کسی پاسخگوی توهین های اردنی ها به دروازه بان تیم بانوان نیست؟/ بازهم فمنیست ها سکوت کردند

طی درخشش دروازه بان تیم فوتسال بانوان ایران در رقابت های دور مقدماتی جام ملت های آسیا، فدراسیون اردن با ارسال نامه‌ای خواستار بررسی جنسیت وی شد! کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که این ادعا راه به جایی نمی‌برد.درحالی که کاربران ایرانی در این حوزه سکوت کردند کاربران لبنانی و عراقی بودند که از زهره کودایی حمایت کردند. اما به نظر می رسد که در این حوزه فدراسیون فوتبال ایران نسبت به این توهین ها باید اقدامی انجام دهد و طرف مقابل باید در این زمینه از بازیکن و تیم ایران عذرخواهی کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: ماجرای موفقیت های زنان ایرانی در ورزش قهرمانی در شروع مسیر خود قرار دارد. اما در همین مسیر نیز زمانی که حریفان از پس ورزشکاران زن ایرانی بر نمی آیند به انواع بی اخلاقی ها و کنار گذاشتن حقوق بانوان دست می زنند.
زهره کودایی دروازه بان تیم ملی ایران یکی از قهرمانانی است که این روزها انواع و اقسام بی اخلاقی ها در حقش روا داشته شده است که به نظر می رسد در این زمینه باید ضمن حمایت از وی نسبت به توهین هایی که در حق وی صورت گرفته در مجامع بین المللی فوتبال شکایت و اعاده حیثیت کرد.
ماجرا از این قرار است که وی در جریان بازی ایران و اردن توانست با مهار دو ضربه پنالتی تیم ملی فوتبال زنان ایران را تاریخ ساز کند. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره درخشش فوتبالیست دختر ایرانی و صعود آنها به جام ملت های آسیا نوشت: زهره کودایی برای ایران قهرمان بود. او دو پنالتی را مهار کرد تا نتیجه ای تاریخی برای فوتبال زنان ایران به دست آورد. زهره کودایی در مسابقات انتخابی جام ملت‌ های زنان آسیا ۲۰۲۲ توانست کلین شیت کند.
شکست اردنی ها برایشان خیلی گران تمام شد و در مرحله اول اقدام به تهمت پراکنی علیه وی در فضای مجازی کردند. حجم نفرت‌پراکنی و تمسخری که علیه این بانوی قهرمان در این چند روز توسط کاربران اردنی منتشر شد، شرم‌آور و سکوت مدعیان حقوق زنان تأمل‌برانگیزه است. اما این توهین ها با درخواست بی شرمانه اردن برای تعیین جنسیت این بازیکن فوتبال تکمیل شد.
در حالی که فدراسیون اردن با ارسال نامه‌ای خواستار بررسی جنسیت یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران حاضر در رقابت های دور مقدماتی جام ملت های آسیا شده بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که این ادعا راه به جایی نمی‌برد.
اردنی‌ها خواستار بررسی جنسیت زهره کودایی، گلر ملی پوش باشگاه ذوب آهن، شده بودند که در دیدار پایانی و در ضربات پنالتی دو ضربه اردنی‌ها را مهار کرد و شخصاً روز تلخی برای میزبان رقم زد.
اما AFC در پاسخ به این اتهام صراحتاً اعلام کرد که دروازه‌بان تیم ملی زنان ایران نام‌اش زهره کودایی است و یک زن است.
درحالی که کاربران ایرانی در این حوزه سکوت کردند کاربران لبنانی و عراقی بودند که از زهره کودایی حمایت کردند. اما به نظر می رسد که در این حوزه فدراسیون فوتبال ایران نسبت به این توهین ها باید اقدامی انجام دهد و طرف مقابل باید در این زمینه از بازیکن و تیم ایران عذرخواهی کند. اهمال کاری در این حوزه ممکن است کار را در حوزه بی اخلاقی گسترده تر کند و بازهم شاهد توهین به بازیکنان زن ایرانی در بازی های بین المللی باشیم.
موضوع جالب توجه اینجاست که با همه توهین ها و بی اخلاقی های اردنی ها هیچ یک از عناصر فمنیسم نه تنها حمایتی از وی نکردند با سکوتشان از کنار این موضوع گذشتند. این مسائل به خوبی نشان می دهد که فمنیست ها نه تنها از موفقیت های زنان ایرانی خوشحال نمی شوند بلکه خواهان آن هستند که مشکلات زنان ایرانی را پررنگ کنند و با سیاه نمایی در این حوزه کاسبی نمایند. به نظر می رسد اگر این اتفاق به صورت معکوس می افتاد و جنسیت بازیکن مذکور چیز دیگری بود بوقچی های فمنیست دست به کار می شدند اما رسوایی که حالا نسیب شان شده بی حساب است. هیچ یک از فمنیست ها که همواره مدعی حمایت از حقوق زنان هستند در خصوص این ادعای توهین آمیز سخنی نگفتند و با سکوت خود نشان دادن که فقط کار سیاسی انجام می دهند و برای ارتقای جایگاه زنان ایران قدمی بر نمی دارند.
جالبتر اینکه همزبان با اردنی ها روزنامه های صهیونیستی هم پای کار امده و ادعای اردنی ها را تکرار کردند و انها نیز در این رسوایی سهمی خاص در کنار اردن دارند.
به هر جهت این ماجرا نیز با سربلندی زنان ایرانی تمام شد و طرف اردنی که سعی داشت شکست خود را به طور بی شرمانه ای توجیه کند رسوا شد و حالا ایران در عرصه فوتبال باشگاهی آسیا یکی از قدرت های بزرگ شناخته می شود.
شاگردان مریم ایراندوست، بهمن ماه سال جاری با تیم های هند، چین و چین تایپه در گروهA رقابت های جام ملت های فوتبال زنان آسیا به رقابت خواهند پرداخت.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کسی پاسخگوی توهین های اردنی ها به دروازه بان تیم بانوان نیست؟/ بازهم فمنیست ها سکوت کردند
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا