ابتکار و عمل به موقع، پایگاه بسیج را تا قله اُسوه شدن پیش برد/ احیای گام های حل مساله به دست بسیجیان اصفهانی
1400/09/03 - 10:40
تاریخ و ساعت خبر:
115100
کد خبر:
گپ و گفتگو با بسیجی فعال خمینی شهری در عرصه علمی:

ابتکار و عمل به موقع، پایگاه بسیج را تا قله اُسوه شدن پیش برد/ احیای گام های حل مساله به دست بسیجیان اصفهانی

فاطمه فتحیان از بسیجیان پرکار اصفهان از جاذبه های پایگاه مقاومت بسیج در عرصه علمی تا گام های حل مساله گفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - اصفهان، زهرا شجاعی : اگر در زندگی تان حداقل به افرادی برخورد کرده ای که دوستانه سخنت را بشنوند و آگاهانه و بصیرت وار، برای تحقق خواسته ات گام بردارند؛ قطعا برای یک بار هم که شده با بسیجیان پرتلاش هم کلام شده و با منطق زیبای بسیج آشنایی دارید.
بسیجیانی که نگاه نافذشان به قله های ایستادگی و خودکفایی دوخته شده و گام های استوارشان برای تحقق گام دوم انقلاب در حرکت است.
قطعا حرکت بسیجی با الگو گرفتن از سبک زندگی اسلامی اهل بیت علیه السلام آغاز و در راه خود؛ گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای مدظله العالی خواهد بود و این گونه است که 5 آذر به نام میلیون ها انسان بصیر و توانمند و مدبر یعنی شما بسیجیان نامگذاری شده است تا فراموش نکنیم رشادت ها و ایثار شما بسیجیان از میادین دفاع مقدس تا سکوهای علمی و ورزشی کشور را.
به بهانه هفته بسیج، با یکی از بسیجیان فعال شهر خمینی شهر از اصفهان، به گفتگو نشستیم تا اندر احوال هدفمند این بانوی بسیجی ما را به اعماق هنر بسیج و بسیجی بکشاند.

فاطمه فتحیان فرمانده پایگاه شهید احمدی روشن بود که یک ساعت از وقت پربارش را به گفتگو با ما اختصاص داد و در زیر توجه شما را به گفته های ارزشمند این بانوی بسیجی جلب می کنیم.
طنین یاس: از پایگاه بسیج و عرصه های موفقیت تان بگویید؟
پایگاه بسیج شهید احمدی روشن از سال 1379 افتتاح شد و از سال 1398 تا کنون به عنوان پایگاه علمی قلمداد می شود. همه فعالیت هایی که در دیگر پایگاه ها اجرا خواهد شد در پایگاه ما تحقق می یابد ولیکن 60 درصد فعالیت پایگاه احمدی روشن با گرایش عملی است.
طنین یاس: در صحبت ها به اسوه شدن اشاره داشتید، در چه زمینه ای موفق به دریافت بهترین پایگاه علمی کشور شدید؟
در سطح استان اصفهان 52 پایگاه علمی و درکشور نیز پایگاه هایی با فعالیت در زمینه علمی زیاد است که به لطف خدا در کشور به عنوان موفق ترین پایگاه علمی شناخته شدیم. شبکه نخبگانی یکی از عوامل مهم در رشد پایگاه علمی خواهد بود و به دبنال آن تشکیل هسته های علمی و پژوهشی از موثرترین راهکارهای جذب می باشد.

نکته دیگر تعامل با دانشگاه ها و مراکز علمی و تهیه حل مساله و همچنین احیای حل مساله با روش های خاص است که دراین خصوص پایگاه احمدی روشن، سبقه خیلی خوب و موثری داشت.
طنین یاس: عرصه علمی محدودیتی برای فعالیت های مبتکرانه نیست؟ اگر پاسخی خلاف این سوال دارید، توضیح دهید؟
قطعا خیر. عرصه علمی از عرصه های مهم با دامنه بالاست و می توان گفت یکی از پایگاه هایی که با احیای گام های حل مساله رسید، بسیجیان پایگاه بسیج ما بودند. فعالیت ما در کارگاه های توانمندسازی بسیجیان تا بازدید های علمی جوانان ادامه دارد و عرصه جدیدی برای استقبال نسل جدید از فعالیت های بسیج را فراهم می کند. در پایگاه فعالیت های زیادی محقق می شود که محور فعالیت های ما علمی می باشد. ما طرح صالحین را محتوایی به اجرا می گذاریم و قطعا اگر صالحین به خوبی کار کند، در فعالیت های دیگر مشکلی نداریم.
طنین یاس: ماموریت های تعریف شده را برای ما بگویید؟
سه ماموریت پیش روی بسیجیان پایگاه ما است که به خوبی تبیین شده است، احصا مساله و حل آن؛ توانمندسازی بسیجیان در زمینه علمی و اموزشی و در آخر تشکیل هسته های علمی شامل توانمندسازی و گفتمان سازی که به لطف خدا در این سه ماموریت تا کنون به لطف خداوند و دعای امام زمان(عج) موفق بوده ایم.

طنین یاس: از برنامه های ابتکاری صحبت کنید؟
دمینوی انسانی از برنامه های جذاب است که در اثبات صفات اخلاقی خیلی تاثیر گذار بوده است. جلسات بدون فیلتر در موضوع پاسخ گویی عقلی به سوالات جوانان و نوجوانان از برنامه های پرشور و بانشاط در پایگاه می باشد.
طنین یاس: در ابتدای مصاحبه به طرح ابتکاری اشاره کردید، توضیح دهید؟

یک آسان ساز ریاضی برای پیش دبستانی و اول و دوم دبستان طراحی کرده ایم و می طلبد تا انشالله حمایت از این نوع طرح ها به خوبی انجام شود و همچنین حمایت از نخبگان یکی از هدف های کلان ما می باشد که تا کنون در حد توان انجام داده ایم.
طنین یاس: در خصوص بیانیه گام دوم حرکتی کرده اید؟
حرکت ما هدفمند بوده و بسیجیان ما بیانیه گام دوم انقلاب را گفتمان سازی کردند زیرا هدف ما تمدن سازی بوده و بر این اساس و هدف کار می کنیم.
کلام اخر بسیجی اصفهانی:
با اخلاص کار کنیم تا نتیجه کار را به خوبی و در سطح وسیع ببینیم.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هفته بسیج، اصفهان، خمینی شهر، نخبه بسیجی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا