اگر دیگر آرایش نکنید چه اتفاقی می افتد؟
1400/09/08 - 18:42
تاریخ و ساعت خبر:
115188
کد خبر:

اگر دیگر آرایش نکنید چه اتفاقی می افتد؟

ما آنچنان درگیر مسابقه ای که برای بی عیب و نقص بودن به راه افتاده شده ایم که یکتایی خود را زیر لایه ی ضخیمی از آرایش پنهان می کنیم. آرایش کنترل مغز ما را مثل یک عروسک خیمه شب بازی به دست می گیرد و کنار گذاشتن آن حتی برای سلامت روان مان هم مفید است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ما آنچنان درگیر مسابقه ای که برای بی عیب و نقص بودن به راه افتاده شده ایم که یکتایی خود را زیر لایه ی ضخیمی از آرایش پنهان می کنیم. آرایش کنترل مغز ما را مثل یک عروسک خیمه شب بازی به دست می گیرد و کنار گذاشتن آن حتی برای سلامت روان مان هم مفید است.
در ادامه می خواهیم ببینیم اگر دیگر آرایش نکنیم چه اتفاقی می افتد.
۱- دیگر وقتی آرایش ندارید مغزتان فکر نمی کند که یک غریبه هستید
تحقیقات نشان داده زنان در لحظات پیش از آرایش کردن شان احساس می کنند قرار است صورت کس دیگری را بسازند.
اما به محض آرایش کردن، احساس می کنند چهره ی تازه آرایش شده شان متعلق به خودشان است. این امر نشان می دهد که زن ها وقتی آرایش می کنند چهره ی آرایش شده شان را نماینده ی خود واقعی شان در روابط شان با دیگران می بینند.
۲- پوست مقاومت بیشتری در برابر آسیب های نور خورشید پیدا می کند
بعضی محصولات آرایشی حاوی موادی هستند که ممکن است پوست را خشک و پوسته پوسته کنند. مثلاً توصیه می شود رتینول را شب ها بزنید تا از خطرات آسیب های نور خورشید برای پوست جلوگیری شود. ماده ی دیگر هیدروکینون است که در سِرُم های صورت وجود دارد که رنگ پوست را یکدست تر می کنند. این ماده پوست را در برابر پرتوهای فرابنفش مضر خورشید حساس تر می کند. اما وقتی آرایش نداشته باشید، به تنها چیزی که نیاز دارید یک محصول پوستی خوب دارای SPF است.
۳- بی زحمت و دردسر، کمتر از سن واقعی تان به نظر می رسید
اگر بدون آرایش از خانه بیرون بروید، شاید از شما بخواهند با ارائه ی مدرک سن تان را اثبات کنید یا شاید یاد دوران نوجوانی تان بیفتید چون برای این شروع به آرایش کردید که از دوستان تان بزرگ تر به نظر برسید. پژوهشی می گوید آرایش زنان میانسال را جوان تر اما سن زنان جوان را بیشتر نشان می دهد. به علاوه، آرایش کردن معمولاً برای آدم ها تداعی‌گر بزرگسالی است، به همین دلیل وقتی آرایش می کنیم دیگران ناخودآگاه فکر می کنند سن مان بیشتر از چیزی است که واقعاً هستیم.
۴- دیگر از عادی رفتار کردن ترسی ندارید و نگران خراب شدن آرایش تان نمی شوید
وقت هایی که هوای بیرون گرم است یا صرفاً طی روز فعالیت بدنی دارید، طبیعی است که زیاد عرق کنید. اگر صورت تان پوشیده از آرایش باشد، سخت می شود همه ی روز آرایش را مثل اولش نگه داشت. اما وقتی آرایش نداشته باشید، کارهای طبیعی ای مثل پاک کردن عرق از ابرو دیگر برایتان یک چالش نیست و همیشه می توانید رفتاری عادی و طبیعی داشته باشید.
۵- دیگران بیشتر به شخصیت تان دقت می کنند تا چیزی که روی صورت تان دارید
بعضی زن ها می گویند وقت هایی که آرایش دارند رفتاری با آن ها می شود که با مواقعی که آرایش ندارند متفاوت است. به گفته ی آن ها، دیگران اغلب فکر می کنند زن خبیثی هستید یا می خواهید مرد زندگی شان را از چنگ شان درآورید و بعد از آنکه با شما آشنا شدند از شخصیت واقعی تان تعجب می کنند. پس اگر برایتان پیش آمده که وقت هایی که آرایش دارید نگاه متفاوتی به شما شده باشد، آرایش نکردن ممکن است به شما کمک کند جلوی این قضاوت ها از روی ظاهرتان را بگیرید.
۶- چهره ی طبیعی تان به چشم دیگران دوستانه تر است
برخی محققان می گویند چهره ی بدون آرایش برای دیگران قابل اعتمادتر است تا چهره ای که نقابی از آرایش بر خود دارد. بنابراین برای جلب اعتماد دیگران و ایجاد روابط صمیمانه با آن ها، آرایش کردن بیشتر نقش دشمن دارد تا دوست.
۷- اعتماد به نفس تان افزایشی ماندگار خواهد داشت
روانشناسان می گویند آرایش قرصی جادویی برای افزایش اعتماد به نفس نیست. به خاطر آرایش نیست که احساس بهتری پیدا می کنیم، بلکه به این دلیل است که مطمئن هستیم به چشم دیگران جالب به نظر می رسیم. تنها کاری که آن همه مواد آرایشی انجام می دهد این است که به ما کمک می کند بیشتر احساس اعتماد به نفس کنیم اما اثرش همیشگی نیست.








۸- حفظ سلامت پوست ساده تر و کم هزینه تر می شود
مواد آرایشی، چه ارزان و چه گران، منافذ پوست را مسدود می کنند. و اگر منافذ پوست مسدود شوند، ممکن است به مراقت های مختلفی برای پوست خود نیاز پیدا کنید که یکی از آن ها مراجعه به متخصص پوست است. اما وقتی آرایش کردن تان به حداقل برسد، پوست تان به مراقبت زیادی نیاز پیدا نمی کند و در اغلب موارد به چیزی بیشتر از آب و شوینده ی صورت نیاز ندارید. پس کم آرایش کردن نه تنها برای پوست تان، بلکه برای جیب تان هم مفید است، چون مجبور به استفاده از محصولات غیر جوش زا نمی شوید.
روزیاتو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آرایش,پوست,زیبایی,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا