چطور کرونا کانون خانواده را بحرانی کرد؟
1400/09/15 - 15:33
تاریخ و ساعت خبر:
115372
کد خبر:

چطور کرونا کانون خانواده را بحرانی کرد؟

ایرنا نوشت: شیوع کرونا به دلیل محدودیتهای تحمیلی از جمله اعمال دورکاری و محدویت‌های آمد و شد موجب گردید در روند و فرایند انجام اموری از قبیل پیگیری و رسیدگی به اختلافات و مشاوره قبل از طلاق وقفه ایجاد شده و به تبع آن تحقق طلاق و افزایش تعداد آن نیز تسریع شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درباره تشدید تنش ها در خانواده به دلیل شیوع کرونا گفت: حضور طولانی مدت اعضای خانواده در محیط خانه به دلیل قرنطینه خانگی منجر به ایجاد یا تشدید اختلافات خانوادگی شده که افزایش آمار خشونت‌های خانگی از جمله کودک آزاری و همسرآزاری را در پی داشته است.
مسعود فیروزی افزود: همچنین مشکلات اقتصادی خانواده‌ها که در ایام شیوع کرونا ایجاد گردید بر این اختلافات دامن زده است.
وی با بیان اینکه شیوع کرونا موجب افزایش فشارهای روانی بر خانواده و اعضای آن داشت ادامه داد: این فشارها و ترس‌های ناشی از بیماری موجب افزایش هیجانات و کاهش خودکنترلی در افراد شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه طی سال ۹۹ تعداد تماس با خط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) بهزیستی به صورت محسوس افزایش یافت و به چندین برابر قبل رسید گفت: تمامی این تماسها موارد آنی و فوری نبود و مداخلات سطح پایین‌تری را می‌طلبید.
وی افزود: طی ۲۰ ماه گذشته ۱۰۵ هزار و ۱۷۳ تماس با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی برقرار شده که اختلافات خانوادگی نیز جزو بالاترین آمارها بوده است.
فیروزی ادامه داد: اختلافات خانوادگی از درگیری های سطحی و بحث های معمولی آغاز شده و گاهی به ضرب و شتم یا حتی خودکشی و فرار از منزل نیز می انجامد.
وی گفت: اختلافات خانوادگی طیف وسیعی از آسیبها را در پی داشته و اورژانس اجتماعی در خصوص ارائه خدمات فوری و همچنین ارجاع به خط تلفن ۱۴۸۰ اقدام می‌کند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: این آسیبها و اختلافات خانوادگی امسال رو به کاهش بوده و به نظر می‌رسد خانواده‌ها و جامعه به ثبات رسیده و شرایط کرونا را پذیرفته و خود را با آن تطبیق داده‌اند.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اختلافات خانوادگی، خانواده، ویروس کرونا، طلاق، بهزیستی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا