اعدام خیابانی جوان فلسطینی توسط تیراندازی متعدد صهیونیست ها/ جایی که حقوق بشر اصلا معنایی ندارد
1400/09/15 - 11:17
تاریخ و ساعت خبر:
115392
کد خبر:

اعدام خیابانی جوان فلسطینی توسط تیراندازی متعدد صهیونیست ها/ جایی که حقوق بشر اصلا معنایی ندارد

تیراندازی نظامیان اسرائیلی به سمت جوان فلسطینی در منطقه باب العامود در قدس اشغالی که منجر به شهادت او شد. نظامیان صهیونیست شامگاه شنبه «محمد شوکت سلیمه » جوان ۲۳ ساله فلسطینی اهل شهر سلفیت را در نزدیکی باب العامود مسجد الاقصی در قدس اشغالی با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رساندند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: تیراندازی نظامیان اسرائیلی به سمت جوان فلسطینی در منطقه باب العامود در قدس اشغالی که منجر به شهادت او شد. نظامیان صهیونیست شامگاه شنبه «محمد شوکت سلیمه » جوان ۲۳ ساله فلسطینی اهل شهر سلفیت را در نزدیکی باب العامود مسجد الاقصی در قدس اشغالی با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رساندند.
از این جنایت تصاویری درشبکه های اجتماعی منتشر شده و دراین فیلم به طور کاملا مشهودی دیده می شود که چند نظامی صهیونیستی به یک جوان تیراندازی کرده و وی را در خیابان به خاک و خون می کشند. نکته جالب توجه در این ویدئو که منتشر شد این بود که عده ای از افراد در شبکه های اجتماعی و خصوصا رسانه های ضدانقلاب سعی کردند عنوان کنند که این جوان فلسطینی یک فرد ضارب بوده است که اینگونه برای نظم اجتماعی به سمت وی توسط چند نظامی صهیونیستی شلیک شده است.

نکته حائز اهمیت این است که آیا بر فرض صحت ادعای این افراد باید به طور خیابانی این فرد اعدام می شد؟ معمولا پلیس در هر کجای دنیا سعی می کند که فرد ضارب را به آرامش دعوت کند و اگر وی با دعوت به آرامش بازهم عمل به خشونت زد با ااقدامات مختلف مانند شوک برقی و یا حتی در انتها تیراندازی به اعضایی که جان او را به خطر نمی اندازد مانند شلیک به پا دستگیر می کنند. اما در این صحنه به وضوح دیده می شود که چند نظامیان اسرائیلی بدون هیچ اخطاری با تیراندازی متعدد این جوان را به کام مرگ می کشانند.
آنچه در این تیراندازی مشهود و غیر استاندارد است تیراندازی متعدد نظامیان صهیونیستی به یک فرد آنهم در یک خیابان شلوغ و پر رفت و آمد فلسطین اشغالی است که ممکن است در این تیراندازی فرد دیگری نیز مجروح و زخمی شود. این تیراندازی از دومتری به این جوان صورت می گیرد و در این عملیات کشتار 4 تن از نظامیان صهیونیستی کاملا مسلح و با لباس و جلیقه نجات شرکت کردند.
به هر جهت استدلالی که طرفداران این رژیم آدم کش می آورند نه تنها درست و منطقی نیست بلکه دراستانداردهای جهانی برای مواجهه با خشونتی که این افراد مدعی آن هستند نیز نه تنها کاربرد ندارد بلکه غیر عقلانی است.

متاسفانه با همین توجیهات سالانه تعداد زیادی از جوانان فلسطینی به شهادت می رسند. این درحالی است که همین افراد اگر اتفاقی در کشورهای دیگر از جمله ایران بیفتد با دیده حقوق بشری به آن می نگرند. اما در روز روشن و در خیابان شلوغ یک جوان فلسطینی گلوله باران می شود و آنها علاوه بر اعدام خیابانی این جوان یک دادگاه مجازی هم تشکیل داده و ازجنایات رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.
جالب اینجاست که در این جنایت یک نظامی زن صهیونیست نیز مشارکت دارد که بنابر گزارشات بعمل آمده از سوی صفحات فلسطینی و تصاویر منتشر شده از وی، این فرد در ضرب و شتم فلسطینیان همواره مشارکت داشته و تصاویر آن نیز منتشر شده است.
جالبتر اینکه فیلم به خوبی نشان می دهد این جوان فلسطینی بر روی زمین بر اثر گلوله های اولیه که خورد دراز کشیده بود اما نظامیان صهیونیستی همچنان به تیراندازی خود تا مرگ این فرد ادامه می دهند.
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان با محکومیت حمله دیروز نظامیان صهیونیستی در به شهادت رساندن جوان فلسطینی در قدس، از دادگاه لاهه خواست درباره جنایت این رژیم در اعدام میدانی شهروندان فلسطینی تحقیق کند.
البته از جنایاتی که در سرزمین اشغالی رخ می دهد نباید انتظار عملکرد استاندارد داشته باشیم. سازمان‌های مدعی حقوق بشر همچنان در برابر توقف جنایات صهیونیست ها حتی در خصوص زنان و جوانان سکوت کرده اند.
«خلیل محمد دیب فهیم» تحلیلگران لبنانی درباره بخشی از این جنایات در خصوص کودکان فلسطینی می‌گوید: کودکان فلسطینی احساس امنیت و آرامش ندارند. آن‌ها حتی از حقوق آموزشی خود در نتیجه محاصره اقتصادی و اجتماعی محروم هستند. اکنون صد‌ها کودک در زندان حضور دارند که تحت فشار‌های روحی و شکنجه قرار دارند، اما آیا صدای اعتراضی در جهان به این همه جنایت شنیده می‌شود؟ هرگز. قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش گذاشته و حتی از آن حمایت می‌کنند و شریک جرم آن محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه نمی‌توان از نقض حقوق کودکان فلسطینی و مسلمان سخن گفت و نقش آمریکا را در آن نادیده گرفت، مطرح کرد:
رژیم صهیونیستی یک مکانیزم نفرت انگیز را از دهه‌ها پیش علیه نسل‌های مختلف فلسطین اعمال کرده که هدف اول آن سرکوب کودکان، بلکه کشتار آنهاست.رژیم اشغالگر بی‌تمدن وقتی در میدان یا سیاست شکست می‌خورد، به خشونت روی می‌آورد و خشونت خود را هم از کودکان آغاز می‌کند.
حمایت آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی در حالی است که با ایجاد روابط میان این رژیم و حکومت های مرتجع عربی منطقه بیش از پیش بر روی جنایات صهیونیست‌ها سرپوش گذاشته می شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اعدام خیابانی جوان فلسطینی توسط تیراندازی متعدد صهیونیست ها/ جایی که حقوق بشر اصلا معنایی ندارد
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا