اسلام ستیزی برنامه ریزی شده در اروپا/ پایمال شدن حق شهروندی زنان با حجاب در مهد لیبرالیسم
1400/09/24 - 09:12
تاریخ و ساعت خبر:
115667
کد خبر:

اسلام ستیزی برنامه ریزی شده در اروپا/ پایمال شدن حق شهروندی زنان با حجاب در مهد لیبرالیسم

اخیرا «جرالد دارمانان» وزیر کشور فرانسه خبر داد که در دوره اخیر ۲۱ مسجد در این کشور بسته شده است. این مقام فرانسوی گفت که طی روزهای آینده، ۶ مسجد دیگر بسته خواهند شد و این اقدام بر اساس قانون مبارزه با افراطی گری انجام می‌شود. این درحالی است که کشور فرانسه از جمله کشورهایی بوده است که در زمینه راه اندازی گروه های تروریستی از جمله داعش با آمریکا همکاری کرده است. همچنین جراید این کشور تحت پوشش آزادی رسانه ای بدترین توهین ها را به پیامبر اکرم (ص) روا داشته اند اما فرانسه این موارد را به عنوان افر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نـژاد: فرانسه که خود را مهد آزادی و لیبرالیسم می داند قوانین ضدانسانی را علیه مسلمانان و خصوصا زنان و حجاب به اجرا گذاشته است. نکته حائز توجه در این کشور افزایش تعداد مسلمانان است اما فرانسه از بیم ازدیاد بیشتر تعداد کسانی که به دین مبین اسلام می گروند قوانین ضد اسلامی را در این کشور به اجرا در آورده است که به برخی از این قوانین ضداسلامی می پردازیم. فرانسه بیشترین تعداد مسلمانان را در قاره سبز دارا می باشد و هر روز بر تعداد آنان افزوده می شود و از این رو قوانینی را برای اسلام ستیزی در این کشور برنامه ریزی و اجرا کرده است.
اخیرا «جرالد دارمانان» وزیر کشور فرانسه خبر داد که در دوره اخیر ۲۱ مسجد در این کشور بسته شده است. این مقام فرانسوی گفت که طی روزهای آینده، ۶ مسجد دیگر بسته خواهند شد و این اقدام بر اساس قانون مبارزه با افراطی گری انجام می‌شود. این درحالی است که کشور فرانسه از جمله کشورهایی بوده است که در زمینه راه اندازی گروه های تروریستی از جمله داعش با آمریکا همکاری کرده است. همچنین جراید این کشور تحت پوشش آزادی رسانه ای بدترین توهین ها را به پیامبر اکرم (ص) روا داشته اند اما فرانسه این موارد را به عنوان افراط گرایی به شمار نمی آورد و در جهت توهین بیشتر این جراید به دین مبین اسلام اقدامات حمایتی بیشتری انجام می دهد.
تصمیم برای تعطیلی مساجد، یکی از تصمیم‌های متعدد دولت فرانسه برای تعطیلی مراکز اسلامی است. پاریس این اقدام را با بهانه‌هایی نظیر مقابله با افراطی گری و تحریک برای خشونت و تروریسم انجام می‌دهد. بر اساس گفته دارمانان، برای نخستین بار در تاریخ فرانسه است که این تعداد از مساجد در این کشور بسته می‌شوند.
از سوی دیگر در تداوم اسلام هراسی در فرانسه، تصویر صلیب و شعارهای ضد اسلامی بر دیوارهای سه مسجد در این کشور درج شده است.دیوارهای مساجد وابسته به اتحادیه ترکیه برای امور مذهبی (DITIB)، بزرگترین انجمن مسلمانان ترکیه مقیم در این کشور، اواخر روز شنبه در استان‌های «مونتلبون»، «پونتارلیه» و «روبای» تخریب شد. این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمله زشت به مساجد خود را محکوم و برای جامعه خود آرزوی سلامتی می‌کنیم.»
براساس گزارش یک کمیته حکومتی در فرانسه، حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان در این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۵۲ درصد افزایش یافته است.کمیته دولتی ملی –مشورتی حقوق بشر در فرانسه در گزارشی اعلام کرد: نتایج نظرسنجی بین فرانسوی ها نشان داد که ۵۹ درصد از آنها اسلام را تهدیدی برای هویت فرانسه می دانند. همچنین ۷۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که مهاجران فقط برای بهره برداری از حمایت اجتماعی به فرانسه می آیند.
«مجمع ملی» فرانسه چندی قبل طرح جنجالی ضد اسلامی را که دولت «امانوئل ماکرون» آن را برای حفظ بنیان‌های سکولار فرانسه ضروری می‌داند به تصویب رساند. مجمع ملی یا مجلس سفلای فرانسه که یکی از دو مجلس پارلمان این کشور است این طرح را علی‌رغم مخالفت نماینده‌های پارلمان چپ‌گرا و راست‌گرا به تصویب رسانده‌اند.
فرانسه با این کار به تحرکات اسلام ستیزانه خود در این کشور وجهه قانونی داده است و آنرا نیز تشدید کرده است. بر اساس این قانون که ۷۰ بند دارد، دولت فرانسه این امکان را دارد تا مدارس مذهبی و عبادتگاه‌ها را تعطیل کرده و مانع از انجام سخنرانی‌هایی که به زعم دولت فرانسه افراط گرایانه است، شود.
این درحالی است که اسلام ستیزان افراطی در فرانسه در حال رشد هستند. اخیرا هزاران فرانسوی در اعتراض به اریک زمور، کاندیدای حزب راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ با سردادن شعارهای ضد نژادپرستی و ضد اسلام هراسی مانند «اسلام هراسی را متوقف کنید»، «زمور برو گمشو، پاریس مال تو نیست» در خیابان‌های پاریس تظاهرات کردند.
همچنین بر اساس قانون جدید، زنانی که کودکان خود را در اردوهای مدرسه همراهی می‌کنند از داشتن حجاب منع می‌شوند. همچنین زنان با حجاب نمی‌توانند برای دیدن فرزندانشان وارد مدرسه یا مهدکودک شوند.
همچنین زنان با حجاب، از مشارکت در هرگونه رویداد ورزشی که فدراسیون‌های ورزشی آن را برگزار می‌کنند منع خواهند شد تا بدین ترتیب فدراسیون ورزشی فوتبال فرانسه، تنها فدراسیون بین‌المللی باشد که زنان با حجاب را از مشارکت در رویداد ورزشی منع کرده باشد.
این درحالی است که کشورهای اروپایی دیگر مانند آلمان نیز حجاب ستیزی به شدت دنبال می شود. بانوان مسلمان که در آلمان روسری به سر می‌گذارند به طور مرتب در خیابان مورد آزار و شکنجه قرار گرفته‌اند و گفته می‌شود که حوادث حمله فیزیکی نیز رو به افزایش است. بر اساس ارقام رسمی، پلیس آلمان از ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۰، ۶۳۲ مورد اسلام هراسی را ثبت کرده است. این در حالی است که گفته می‌شود رقم واقعی بالاتر است زیرا بسیاری از قربانیان پیگیر شکایات کیفری نیستند. آلمان با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در اروپای غربی را دارد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اسلام ستیزی برنامه ریزی شده در اروپا/ پایمال شدن حق شهروندی زنان با حجاب در مهد لیبرالیسم
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا