حجاب ستیزی غرب اینبار در کبک کانادا/ آزادی تنها ابزار سیاسی غرب محسوب می شود
1400/10/05 - 08:03
تاریخ و ساعت خبر:
115901
کد خبر:

حجاب ستیزی غرب اینبار در کبک کانادا/ آزادی تنها ابزار سیاسی غرب محسوب می شود

بسیاری بر این عقیده هستند که وقتی غرب از آزادی سخن می گوید منظور اجرای ایده های مختلف نیست و تنها به آزادی برهنگی و برهنگی فرهنگی تاکید دارد و هر کسی که بر خلاف آن حرکت کند را محدود می کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیر حمزه نژاد: در مقام ادعا کشورهای غربی خود را مهد آزادی می دانند و بر همین اساس حتی به خود اجازه می دهند که در کار کشورهای مختلف جهان با این موضوع دخالت کنند اما در مقام عمل به خوبی مشاهده می شود که این کشورها نه تنها نسبت به آزادی اعتقادی ندارند بلکه به متعصبانه ترین شکل ممکن با افکاری که نمی پسندند برخورد می کنند و حتی حقوق شهروندی شخصی که سلائق فکری دیگری دارد را به راحتی سلب می کنند و برای ان نیز ماده قانونی طرح ریزی می نمایند.
در این حوزه اخیرا اتفاقی در کشور کانادا افتاد که به خوبی نشان داد که حمایت از حقوق زنان و آزادی بشر در این کشور ادعای واهی بیش نیست.
در همین رابطه، «فاطمه انوری»، معلم ایرانی ساکن کبک کانادا به خاطر حفظ حجابش، از تدریس (معلمی یا استادی) منع و به بخش دیگری فرستاده شده است. در ایالت کبک کانادا، کارمندان بخش دولتی در پست‌های رسمی از پوشیدن نمادهای مذهبی منع شده‌اند. پس از اینکه «وین دالی» مدیر یک مدرسه در شهر چلسی ایالت کبک کانادا، اعلام کرد که یک معلم محجبه به موقعیت دیگری در مدرسه منتقل شده، بار دیگر اعتراض ها علیه حجاب ستیزی در این کشور که ذیل یک قانون جنجالی تعریف شده است، بالا گرفت.
استان کبک کانادا این قانون را در سال 2019 برای حفظ سکولاریسم در خدمات عمومی خود وضع کرد اما بسیاری معتقدند که این اقدام مغایر آزادی های مذهبی افراد است. به گفته مدیر این مدرسه، بعد از جابه جایی معلم محجبه، تماس های تلفنی و ایمیل های زیادی از افراد مختلف دریافت شده که نشان دهنده مخالفت با این اقدام بوده است. برخی از دانش آموزان نیز اعمال این سیاست ضدآزادی را غیر عادلانه دانسته اند.
این واکنش های انتقادی حتی سبب شد تا دفتر «جاستین ترودو»، نسخست وزیر کانادا، اعلام کند که امکان تغییر در قانون جنجالی کبک وجود دارد. آنچه در این حوزه بسیار مشخص است قانون مند کردن مقابله با مذهب و دین در کشوری است که خود را مدعی آزادی طلبی عنوان می کند.
بسیاری بر این عقیده هستند که وقتی غرب از آزادی سخن می گوید منظور اجرای ایده های مختلف نیست و تنها به آزادی برهنگی و برهنگی فرهنگی تاکید دارد و هر کسی که بر خلاف آن حرکت کند را محدود می کند.
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان نیز به این موضوع واکنش نشان داده و از دولت کانادا خواسته است که موضوع اخراج یک معلم محجبه در ایالت کبک را بررسی و برای بازگشت این معلم به کلاس درسش اقدام کند.
آنچه در این راستا بسیار قابل توجه است شکل گیری رویه ضدحجاب در کشورهای غربی از جمله آلمان، فرانسه و کاناداست. در این کشورها حجاب ستیزی با قانون همراه شده است و این نشان می دهد که دولت ها و سیستم حکومت در غرب در حال مقابله سیستماتیک با حجاب است. این موضوع گاها با رفتارهای نژادپرستانه در برخی از کشورها مانند آلمان تشدید می شود اما در عمل نه تنها آلمان برخوردی با امر حجاب ستیزی و اقدام نژادپرستانه افراد در کشور خود نمی کند بلکه با اهمال کاری در این حوزه به خشونت حجاب ستیزی وجاهت می بخشد.
جالبتر اینکه در این کشورها حجاب ستیزی به گونه ای با قانون آمیخته میشود که گویی شعارهای آزادی خواهانه غرب اصلا مبنایی نداشته و این کشورها نبوده اند که این شعارها را سر می دهند. هر گاه نیز رسانه ها و افکارعمومی در خصوص این اقدامات دین ستیزانه غرب موضع گیری منفی می کنند با چوب قانون آنان را می رانند. به هر جهت انچه از عملکرد کشورهای غربی در مقابله با مناسک دینی و آیینی در این کشورها دیده می شود این است که تنها غرب از حربه آزادی برای تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگر استفاده می کند و نگاه تنها ابزاری و صرفا منفعت طلبانه به اموری ازجمله آزادی دارد و آنرا در راستای برهنگی فرهنگی تعریف می کند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب ستیزی غرب اینبار در کبک کانادا/ آزادی تنها ابزار سیاسی غرب محسوب می شود
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا