ایمان محکم و اخلاص، حاج قاسم را به جریان فکری و مکتب تبدیل کرد
1400/10/15 - 11:08
تاریخ و ساعت خبر:
116178
کد خبر:
مسئول بسیج جامعه زنان کشور:

ایمان محکم و اخلاص، حاج قاسم را به جریان فکری و مکتب تبدیل کرد

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در همایش دختران حاج قاسم شهر اهواز گفت: شهید سلیمانی به واسطه ایمان محکم و اخلاص زیاد به یک جریان فکری و مکتب تبدیل شد و تا جهان و بشریت وجود دارد تفکر شهید سلیمانی در حال تحول در جهان و در حال رویش‌های فکری خالص ایمانی، آزادگی، جهاد و استقامت است .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در همایش دختران حاج قاسم که در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد به بیان مؤلفه های مکتب حاج قاسم بر اساس ویژگی های رفتاری ایشان پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این شهید سعید، ایمان و باور عمیقی است که به خداوند متعال داشت و همین موضوع حاج قاسم را حاج قاسم کرد.
وی از دیگر شاخصه‌های شهید سلیمانی را اخلاص دانست و افزود: اخلاصی که از عمق باور و اعتقاد و نشات گرفته از روح پاک این شهید بود و شهید سلیمانی تمام نیات خود را قرب الی‌الله و تلاش برای رسیدن به جوار رحمت و رضایت خدا قرار داد و این کار هر کسی نیست.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور دیگر ویژگی شهید سلیمانی را استکبارستیزی دانست و اذعان کرد: مقابله و دشمنی با مستکبران و حمایت از مظلومان از صفات و ویژگی‌های خداوند است و این مهم را در آیات قرآن هم ملاحظه می‌کنیم و شهید سلیمانی نیز در تمامی لحظاتی که پا به عرصه جهاد گذاشت، استکبارستیزی را یکی از اهداف مهم خود قرار داد.
بیابانی با اشاره به اینکه برخی به واسطه بزرگی این شهید سعید می‌خواستند او را در مقابل ولایت قرار دهند، تصریح کرد: ولی شهید سلیمانی نه تنها ولایتمدارترین رزمنده و جهادگر بلکه ولایتمدارترین انسان‌ها بود و این ویژگی نشات گرفته از عشق و محبتی است که به معصومین و خاندان مطهر نبوت و ولایت و اهل بیت (ع) داشت و این عشق به حدی عمیق بود که در ژرفای فکر و اندیشه او جاری و ساری بود.
وی با اشاره به اینکه همین عشق و محبت و الفت با معصومین (ع) این شهید را به منبع فیض ولایت متصل کرد ادامه داد: شهید سلیمانی یقین داشت که ولایت فقیه تداوم و استمرار حرکت، تفکر و جریان فکری انبیای الهی است و به همین جهت اطاعت ایشان از مقام معظم رهبری کاملا شاخص، بارز و مشهود بود و نه تنها خود در عمل، گفتار و رفتار مطیع امر ولایت بود بلکه همواره مردم، دوستان، آشنایان و مسئولان را توصیه می‌کرد اطاعت از ولایت را سرلوحه گفتار و رفتار خود قرار دهند.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور مردمی بودن شهید سلیمانی را از دیگر اختصاصات روحی و فکری این شهید برشمرد و گفت: شهید سلیمانی از مردم برآمد، در دل مردم رشد یافت و در کنار مردم بود و مردم خوزستان این موضوع را در مواجهه با سیل ویرانگر لمس کردند و این یکی از شاخصه‌های متعالی این شهید بود که وی را قاسم سلیمانی کرد.
بیابانی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی به واسطه ایمان محکم و اخلاص زیاد به یک جریان فکری و مکتب تبدیل شد بیان کرد: بسیاری از اسطوره‌ها و قهرمانان در جهان ظرفیت‌های متفاومتی دارند، برخی از این اساطیر و قهرمانان منحصر در یک جغرافیای محدود هستند؛ ممکن است کسی قهرمان روستا، شهر و یا استان خود و یا قهرمان ملی باشد و یا کسی قهرمان بین‌المللی باشد و در تمام جهان شناخته شود.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی فراتر از یک قهرمان ملی بود، ولی قهرمان تاریخ‌ساز و متحول‌کننده جوامع بشری بوده، هست و خواهد بود و تفکر این شهید در تاریخ ساری و جاری است و تا جهان و بشریت وجود دارد تفکر شهید سلیمانی در حال تحول در جهان و در حال رویش‌های فکری خالص ایمانی، آزادگی، جهاد و استقامت است و این ویژگی‌ها حاج قاسم را سردار دل‌ها کرده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
همایش دختران حاج قاسم با حضور مسئول بسیج جامعه زنان کشور در خوزستان برگزار شد
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا