حضرت زهرا(س) در سه بعد شناختی، عاطفی و رفتاری ولایتمداری خود را ثابت نمودند
1400/10/18 - 09:03
تاریخ و ساعت خبر:
116223
کد خبر:
یک پژوهشگر علوم دینی و استاد حوزه علمیه:

حضرت زهرا(س) در سه بعد شناختی، عاطفی و رفتاری ولایتمداری خود را ثابت نمودند

استادیار خواهران و معاون علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران شهرستان پاکدشت، گفت: حضرت زهرا(س) در راه دفاع از حقانیت ولایت و جایگاه آن با غاصبان به محاجه و بحث پرداختند تا جامعه بی بصیرت را به معرفت برساند واز این طریق در سه بعد شناختی ،عاطفی و رفتاری ولایت مداری خویش را ثابت نمود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - صدیقه خانی ، استادیار خواهران و معاون علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران شهرستان پاکدشت در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس درپاسخ به این سؤال : « با توجه به اینکه جامعه اسلامی بیش از هر مساله در گرو مساله ولایت مداری است این مولفه در سبک زندگی حضرت فاطمه "سلام ا...علیها" چه نمودهایی داشت؟ » گفت: بالاترین معروف در زندگی وجامعه اسلامی ولایت مداری است که حضرت زهرا با نثار تمام هستی خویش آن را به انجام رساندند.
وی با بیان اینکه آن بانوی اسلام از 5سالگی با از دست داد مادر خویش جایگاه ام ابیها را در زندگی حضرت رسول"صلی الله علیه وآله وسلم"یافته و زمانی که به عنوان همسر در کنار حضرت امیرمومنان علی "علیه السلام"قرار گرفتند ،نمونه کامل یک اسوه والگوی تمام عیار در ولایت پذیری و ولایت مداری شدند ، افزود: از نمودهای ولایت مداری آن حضرت می توان به موضع گیری در برابر دشمنان وغاصبان ولایت،دفاع از ولایت حتی با نثار جان وهمچنین تقویت بینش از پیش جبهه الهی برای مواجهه وبرخورد با حکومت های غیرولایی ومنافق وسلطه جو اشاره کرد .
این پژوهشگر حوزه معارف دینی ادامه داد: مصداق بارز ولایت مداری آن حضرت را می توان در ایراد خطبه فدکیه جست که در کمال فصاحت وبلاغت با تبیین و روشنگری نفاق وانحرافی که در دین توسط فرصت طلبان ومنافقان وغارتگران ایجاد شده بود دانست.
معاون علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران شهرستان پاکدشت با اشاره به آنکه حضرت زهرا(س) در راه گسترش مبانی و جایگاه ولایت هر چند برایشان خطر جانی در برداشت به تبیین پرداخته وتحرکات دشمنان را در نظر گرفتند، افزود: ایشان در ابتدا برای بر ملا نمودن مواضع آنان بهترین راه را همراه کردن خواص دانسته و به سراغ مهاجرین وانصاری که داعیه اسلام و مسلمانانی را داشتند رفتند تا با بصیرت بخشی به آنان یادآوری جایگاه و شایستگی حضرت علی "علیه السلام"برای ولایت بپردازد و وجدان های خفته را بیدار نموده تا در راه پیاده سازی و اعتلای اسلام ناب محمدی کوتاهی صورت نگیرد .
خانی درپایان با تأکید بر اینکه آن زهرای مرضیه (س) با بیان خطبه فدکیه به بایسته های حکمرانی جامعه اسلامی و مسائل سیاسی و اجتماعی که با حذف جایگاه ولایت امام علی "علیه السلام"بروز خواهد نمود پرداخت، تصریح کرد: ایشان در راه دفاع از حقانیت ولایت و جایگاه آن با غاصبان به محاجه و بحث پرداختند تا جامعه بی بصیرت را به معرفت برساند واز این طریق در سه بعد شناختی ،عاطفی و رفتاری ولایت مداری خویش را ثابت نمود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت زهرا(س) در سه بعد شناختی، عاطفی و رفتاری ولایتمداری خود را ثابت نموند
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا