هیئات مذهبی بانوان ، بستری برای نقش آفرینی مؤثر اقشار مختلف زنان / قویت روحیه ی جهادی با تشکیل گروه های جهادی فرهنگی در هیأت رایه الزهرا(س)
1400/10/18 - 09:22
تاریخ و ساعت خبر:
116224
کد خبر:
موسس هیئت رایه الزهرا(س) :

هیئات مذهبی بانوان ، بستری برای نقش آفرینی مؤثر اقشار مختلف زنان / قویت روحیه ی جهادی با تشکیل گروه های جهادی فرهنگی در هیأت رایه الزهرا(س)

نجمه چگینی مؤسس هیئت رایه الزهرا(س) یجاد فضایی جهت جذب بانوان کارآمد و موثر استان البرز، بسترسازیی جهت نقش آفرینی موثر اقشار مختلف بانوان،تقویت فضائل اخلاقی و بصیرتی و تقویت مبانی فکری اعتقادی بانوان را اهم اهداف هیئت رایه الزهرا(س) برشمرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - نجمه چگینی موسس هیئت رایه الزهرا(س) در گفت وگو با خبرنگار ما بر تاکید در خصوص توجه به خانواده گفت: بنیان خانواده به دست زن و مادر شکل می گیرد و امروزه دشمنان تصمیم به براندازی بنیان خانواده از طریق زن کرده اند و در ادامه به ادامه این گفت و گو می پردازیم.
ضرورت تاسیس هیئت استانی رایه الزهرا ویژه بانوان استان البرز چگونه احساس شد ؟
ویدر پاسخ این سوال گفت: از یک طرف جنگ نرم و از طرف دیگر ورود پدیده های مختلف فرهنگی و سارقان اعتقاد و فرهنگ ناب اسلامی به عرصه فرهنگ جهانی و ظهور پدیده های انحرافی جوانان امروز را در دریای پر تلاطمی از شبهات ، تحریفات و نارسایی های فراوان قرارداده است .

موسس هیئت رایه الزهرا(س) ادامه داد: لازم است برای رفع این موانع و مبارزه در جنگ نرم ، به محتوای وحیانی برگرفته از اسلام ناب محمدی صل الله علیه و آله و روشن گری های اهل بیت علیهم السلام و بصیرت افزایی عالمان واقعی تمسک جست.

چگینی با تاکید بر اینکه دشمن در طراحی نقشه ی هجوم فرهنگی خود ,از دخترها و صنف زن شروع می کنند بیان کرد: موثرترین عامل جامعه ، صنف زن است که هم آفریننده انسان هاست و هم سازنده آن ها، بنابراین اگر در سقوط فکری و انحراف روحی او موفق شود به آمال و آرزوی خود رسیده است و این است که باید متولیان امور خصوصا داعیه داران عرصه زن و خانواده در شرح صدر زنان ملت اسلامی در رابطه با معنویت آن ها بیش از این احساس مسئولیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جلسات هییت به صورت هر دوهفته یکبار ثابت برگزار می شود، در خصوص برنامه های اجرایی در این هییت اذعان داشت:سلسله مباحث تخصصی اخلاق به صورت ماهانه توسط اساتید اخلاق بنام، برنامه مداحی، « حسینیه کودک » در حاشیه هیئت ، ارائه مشاوره های اخلاقی، تربیتی و معرفی بانوان به مشاوران در صورت نیاز برگزار می شود.

اهداف تشکیل هییت را برای ما می فرمایید؟
مؤسس هیئت رایه الزهرا(س) در خصوص اهداف تاسیس هییت خاطر نشان کرد: اهداف تشکیل در چند بخش شامل زمینه سازی در جامعه جهانی برای ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)، جریان سازی در حوزه الگوی سوم زن مسلمان در سطح منطقه و جهان، رشد ، ارتقا و پرورش بانوان در همه ابعاد، موج آفرینی مستمر رسانه ای در موضوعات مختلف با محوریت تحقق منویات رهبری، لبیک به فرمان امام انقلاب مبنی بر تربیت 8 میلیون جوان مومن انقلابی پای کار، تقویت رابطه با خود ، خالق هستی و خلق و خلقت.


چگینی تقویت مبانی فکری اعتقادی بانوان بر اساس منظوه فکری امامین انقلاب، تقویت فضائل اخلاقی و بصیرتی ارکان مدیریتی حوزه و پایگاههای مقومت ، شبکه مبلغین جلسات خانگی ، بانوان نقش آفرین در بسیج دانش آموزی ، دانشجویی ،کارمندان ، کارگری و... ، فعالان عرصه تربیت اعم از سرگروه ، مربیان و سرمربیان شبکه تربیتی صالحین ، نهادینه کردن روحیه خدمت به امام عصر (عج) و تشکیل شبکه خادمین حضرت در کل استان را از دیگر اهداف تأسیس این هیأت برشمرد و گفت: تقویت روحیه ی جهادی با تشکیل گروه های جهادی فرهنگی تربیتی سازندگی و خدمت رسانی، عمق بخشیدن به ایمان بانوان در ابعاد اعتقادی ، اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و.... نیز در راستای اهداف هیئت رایه الزهرا (س) قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه خیز مقدس به سوی پایگاه ها و حوزه های مقاومت، جلسات خانگی، مدارس، دانشگاه ها، ادارات ، سازمان ها، اصناف، رسانه های گروهی و ... از اقداماتی است که می تواند به معنویت افزایی و تعمیم فرهنگ تعالی زن ، تربیت نسل مهدوی، برنامه ریزی در راستای اعتلای امور بانوان نقش آفرین کمک فزاینده ای داشته باشد ، تأکید کرد: ایجاد فضایی جهت جذب بانوان کارآمد و موثر استان به فعالیت های بسیج در جهت تربیت کادر تراز انقلاب ، ایجاد بستری جهت نقش آفرینی موثر اقشار مختلف بانوان از دانش آموزان، دانشجویان، طلاب فارغ التحصیل، مداحان، مشاوران، معلمین ، بازنشسته های سازمان ها و ... اهم اهداف ما در برنامه های هیئت رایه الزهرا(س) است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هیئات مذهبی بانوان ، بستری برای نقش آفرینی مؤثر اقشار مختلف زنان / قویت روحیه ی جهادی با تشکیل گروه های جهادی فرهنگی در هیأت رایه الزهرا(س)
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا