زنان باردار خوردن انار، سیب شیرین و بادام را فراموش نکنند/ لزوم وجود غلات سبوس دار و مواد پروتئینی در سبد غذایی مادران باردار
1400/10/18 - 09:35
تاریخ و ساعت خبر:
116225
کد خبر:
توصیه های طب سنتی برای بارداری ،

زنان باردار خوردن انار، سیب شیرین و بادام را فراموش نکنند/ لزوم وجود غلات سبوس دار و مواد پروتئینی در سبد غذایی مادران باردار

یک کارشناس طب سنتی و اسلامی با بیان اینکه در دوران بارداری تغییرات هورمونی باعث ضعیف شدن معده و قدرت هاضمه می شود، گفت: در این دوران خوردن خوراکی هایی مثل گلابی، بادام و انار توصیه می شود . همچنین مواد مغذی دارای پروتئین، ویتامین دی و غلات سبوس دار نیز باید در سبد غذایی مادران باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - البرز: جانا ستاری، کارشناس طب سنتی و اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما در کرج گفت: در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی معده ضعیف شده و قدرت هضم کاهش می یابد، در نتیجه عوارضی همچون ویار بارداری، سوزش سر دل، ریفلاکس و تمایل به خوردن مواد غیر غذایی مانند خاک افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به بایدها و نبایدهای بارداری از دیدگاه طب سنتی و ابوعلی سینا گفت:در طب سنتی مصرف بعضی از خوراکی‌ها به مادران باردار از جمله مویز، به شیرین، سیب شیرین، گلابی، بادام، انار میخوش توصیه می‌شود.این مواد در عین داشتن هضم راحت،مقوی معده بوده و باعث برطرف شدن‌ ویار بارداری می شوند، همچنین حافظ جنین بوده و از سقط جلوگیری می کنند.
این کارشناس طب سنتی همچنین یادآور شد: همیشه داشتن یک رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است و حتی در زمان بارداری از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا آنچه خورده می شود، منبع اصلی مواد مغذی برای کودک است و با این حال، بسیاری از زنان آهن، فولات، کلسیم، ویتامین D یا پروتئین کافی دریافت نمی‌کنند و بنابراین هنگامی که باردار هستید، برای شما مهم است که مقدار غذاهایی را که می‌خورید با این مواد مغذی افزایش دهید.
ستاری تصریح کرد: بیشتر خانم‌ها می‌توانند نیازهای بیشتر خود را با یک رژیم غذایی سالم شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات سبوس دار و پروتئین فراوان برطرف کنند و اگر این کار را مادران باردار انجام دهند، احتمالاً تمام مواد مغذی مورد نیاز برای بارداری سالم را دریافت می کنند.
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان باردار خوردن انار و بادام شیرین را فراموش نکنند/ لزوم وجود غلات سبوس دار و مواد پروتئینی در سبد غذایی مادران باردار
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا