بیکاری، اعتیاد و روابط زوجین سه ظلع مثلث افزایش آمار طلاق در کشور
1400/10/19 - 10:11
تاریخ و ساعت خبر:
116271
کد خبر:
کارشناس ارشد فقه و حقوق :

بیکاری، اعتیاد و روابط زوجین سه ظلع مثلث افزایش آمار طلاق در کشور

کارشناس ارشد فقه و حقوق بیکاری، اعتیاد و عدم رابط درست بین زوجین را سه ضلع مثلث افزایش طلاق دانست و افزود: تجمل گرایی گزینه بعدی برای این معضل است چرا که کسی که شغل و بیمه ندارد، چگونه می تواند سطح توقع خانوادش رو برآورده کند، همین امر درگیری درخانواده را بوجود می آورد وعامل طلاق زوجین وبی سرپرست شدن بچه ها می شود واگرهم طلاق دفتری نگیرند براشون طلاق عاطفی صورت می گیرد .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - البرز- اعظم افتخاری کارشناس ارشد فقه و حقوق در گفت وگو با خبرنگار ما درباره علل و عوامل افزایش آمار طلاق در کشور گفت:عواملی که باعث دغدغه می‌شوند به چند دسته تقسیم شده و این چیزی که درجامعه مطرح می‌شود وشاخص است شامل، بیکاری، اعتیاد و روابط زوجین است.
وی ادامه داد: درجامعه ما قانون شده که فرد معتاد بیماراست ،ولی کسی که با قصد و اراده خودش مواد مخدر مصرف می کند این علم را دارد که به بدنش ضرر می رساند ولی باز هم به کارش ادامه می دهد ولی کسی که مبتلا به سرطان می شود ،آگاهی نسبت به شکل گرفتن بیماریش ندارد ونمی داند که خوب می شود یانه. پس مشکلی که با آگاهی برای ماپیش می آید را نمی توانیم بگوییم بیماری است.
وی یکی از دلایل طلاق را بیکاری عنوان کرد و اذعان داشت: خیلی توقع مالی متاسفانه درجامعه بالا رفته و شرایط اقتصادی نامطلوب شده است.
افتخاری یادآور شد :اعتیاد و روانگردان ها و موادی که فرد را از پا در می آورند، مواد مخدر خیلی خطرناک هستند که متاسفانه درجامعه راحت در دسترس است و استفاده می شود، خیلی زیاد شده و منجر به طلاق می شود.
وی دغدغه بعدی جامعه را تجمل گرایی عنوان کرد و افزود: کسی که شغل و بیمه ندارد، چگونه می تواند سطح توقع خانوادش رو برآورده کند وازطرفی خانواده باچشم هم چشمی که با دیگران دارند پدر را درک نمی کنند و همین امر درگیری درخانواده را بوجود می آورد وعامل طلاق زوجین وبی سرپرست شدن بچه ها می شود واگرهم طلاق دفتری نگیرند براشون طلاق عاطفی صورت می گیرد وهمین امر باعث دورشدن خانواده ازهم می شود و خدایی نکرده بحث تامین مالی ازطرف زن صورت میگیرد وبه سمت گناه می رود وازدواج نامشروع می کند.
وی ادامه داد: مصرف روان گردانها موضوع بعدی است که فرزندانی که بچه های طلاق هستند ویادر خانواده بحث وگفتگو است به مصرف آنها روی می اورند.
وی همچنین فضای مجازی را مهمترین دغدغه خواند و گفت:دغدغه مهمتر ومسئله مهم تراز همه استفاده کردن از فضای مجازی است که باتوجه به بحث کرونا ،فرزندان مجبورهستند از گوشی به مدت زیاد استفاده کنند وهمین امر باعث ورود دانش آموزان به فضای اینستاگرام و واتساپ می شود وبا جستجو کردن یک مطلب هزاران تصاویر نامشروع وفیلم های مبتذل بازمی شود که باعث بلوغ زودرس می شوند ومتاسفانه بعضی ازخانواده ها اینکار را روشنفکری می دانند.
وی بیان کرد:از دانش آموزان که بگذریم استفاده ازفضای مجازی توسط کارمندان هست که بجای کار در اداره سرگرم استفاده از گوشی وچت با دیگران درحیطه خارج ازکارمی شوند.
وی راه حلی برای رفع این مشکل را اینگونه بیان کرد: بسیجیان ما درپایگاه ها نسبت به این موضوع فعال باشند و این بچه هارو بتوانند جذب کنند وروی تربیتشان کارکنند ویا برای آنها مشاوره های قبل از ازدواج ویا مشاوره برای جلوگیری ازطلاق برای مخاطب برگزار کنند و کانون خانواده وقتی گرم شود بچه های خوب و صالح از دل خانواده بیرون می آیند.
وی خاطر نشان کرد:راه حل بعدی استفاده ازنخبه ها وکارهایی که می توانند انجام دهند، است وحمایت از آنها باید شکل بگیرد تا جذب کشورهای خارجی نشوند وبتوانیم روی اعتقادات بچه های کشورمان کارکنیم تاکشور صاحب الزمانی را شکل دهیم.
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارشناس ارشد فقه و حقوق : بیکاری، اعتیاد و روابط زوجین سه ظلع مثلث افزایش آمار طلاق در کشور
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا