قیامی که زمینه و جرقه پیروزی انقلاب اسلامی شد / دفاع همه جانبه مردم از اسلام و مرجعیت
1400/10/19 - 12:33
تاریخ و ساعت خبر:
116275
کد خبر:
19دی سال 56

قیامی که زمینه و جرقه پیروزی انقلاب اسلامی شد / دفاع همه جانبه مردم از اسلام و مرجعیت

همه چیز از یک مقاله شروع شد.اواسط دی ماه ۵۶ روزنامه اطلاعات آن زمان با انتشار مقاله توهین آمیز احمد رشیدی مردم قم را مجبور به واکنش کرد و از ۱۷ دی ماه قمی‌ها زمینه قیام تاریخی ۱۹ دی ما را رقم زدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - فارس- فاطمه نیکوکار: همه چیز از یک مقاله شروع شد.اواسط دی ماه ۵۶ روزنامه اطلاعات آن زمان با انتشار مقاله توهین آمیز احمد رشیدی مردم قم را مجبور به واکنش کرد و از ۱۷ دی ماه قمی‌ها زمینه قیام تاریخی ۱۹ دی ما را رقم زدند.

توهین نویسنده به امام خمینی سبب گردید قبل از اینکه روزنامه آن زمان به قم برسد مردم و طلاب آن زمان از آن آگاهی یافته و بعد از آتش زدن روزنامه و کیوسک‌های مطبوعاتی و تعطیلی حوزه علمیه مقدمات ۱۹ دی را برای سرنگونی شاه فراهم نمودند البته اشتباهات فاحش و بچه گانه نیروهای ساواک که خود با شکستن شیشه بانک ها نیروهای شهربانی و امنیتی را رو دروی مردم قرار داده بود دلیلی دیگر شد تا مجتهدین و علمای آن دوره از جمله آیت‌الله گلپایگانی ضمن محکوم کردن عوامل شاه ملعون در کنار خیل عظیمی از رقمی ها با اتحاد به تاریخ بپیوندند در ۱۹ دی ماه هر سال مردم قم در ارج نهادن به این قیام خونین هر ساله دیداری را با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌کند که این دیدار را امسال با توجه به محدودیت های کرونایی بصورت تصویری و در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

پشتیبانی و تدارکات ویژه شهرداری قم و فضاسازی مناسب با استقرار صندلی و نیرو امکانات رفاهی دیگر از جمله هماهنگی ناوگان اتوبوسرانی برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم اقدامات لازم را مدیریت خواهد کرد.
قیام ۱۹ دی مردم قم که جرقه انقلاب را استارت زد و سبب آغاز بیداری ملت ایران گردید پیش‌بینی می‌شود امسال با تدابیر ویژه مراسم خوبی را در قم شاهد باشیم.
این قیام بعد از قیام ۱۰ خرداد ۴۲ نقش اسلامی در پرورش و رشد درخت تنومند انقلاب داشت.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قیام ۱۹ دی؛ نخستین جرقه انقلاب و سرآغاز بیداری مردم
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا