«بصیرت افزایی، تبیین ولایت پذیریی و انتقال اخلاق و روحیه شجاعت»سه اصل تحقق مکتب سلیمانی
1400/10/22 - 13:24
تاریخ و ساعت خبر:
116372
کد خبر:
مسئول بسیج جامعه زنان استان البرز:

«بصیرت افزایی، تبیین ولایت پذیریی و انتقال اخلاق و روحیه شجاعت»سه اصل تحقق مکتب سلیمانی

مسئول جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه منش و زندگی جهادگرانه شهید سلیمانی باعث شد که در قلب های مردم حکومت کند، گفت:مهمترین اصول مکتب سلیمانی بصیرت افزایی است. نخست بصیرت افزایی کنیم تا دشمن با طرح شبهات اراده و ایمان ما را سست نکند، سپس لزوم ولایت پذیری را تبیین و تشریح کنیم و سوم اینکه اخلاق و روحیه شجاعت و مبارزه را به کودکان منتقل کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - نجمه چگینی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص ارتباط مکتب فاطمی با مکتب حاج قاسم اظهار داشت: مکتب فاطمی باعث شکل‌گیری مکاتب دیگر ازجمله مکتب عاشورا و مکتب سلیمانی شد و اخلاص سردار سلیمانی برگرفته از زندگی حضرت زهرا (س) بود و رفتار، اخلاق و کلام سردار سلیمانی متاثر از اخلاص درونی او بود که برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و حضرت زهرا سلام الله علیها است.
وی در خصوص ویژگی های حضرت زهرا(س) گفت: یکی از بارزترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) ولایت مداری ایشان بود و حضرت زهرا(س) همسر و مادر ولایت، نخستین شهید راه ولایت و نخستین کسی بود که در راه دفاع از حریم ولایت به مبارزه و دفاع پرداخت و حتی در این راه جان خویش و جنین ۶ ماهه خویش را داد و حضرت برای دفاع از حریم ولایت چندین کار را انجام داد که نخستین کار سخنرانی و تبیین مسائل با تکیه بر ماجرای غصب فدک بود که در آن به حقانیت علی ابن ابیطالب(ع) و خودش و پدرش اشاره کرد.
وی همچنین ادامه داد: اگر در مکتب امام خمینی (ره) این همه شهید به اوج معرفت الهی می‌رسند و اگر در دهه‌های بعد تحت زعامت رهبر معظم انقلاب شهدای مدافع حرم خودنمایی می‌کنند و حججی‌ها رویش می‌کنند و بعد مافوق تمام این شهدا، حاج قاسم مانند نگینی می‌درخشند، دلیلش مکتبی است که فاطمه (س) بنا نهاد و نیز خون‌های پاکی است که به دنبال بصیرت شهدا شکل گرفت.
چگینی با اشاره به بیانات شهید سلیمانی اذعان داشت: حاج قاسم سلیمانی در ضمن توصیه ای می فرمود؛ شرط شهید شدن، شهید بودن است؛ بوی شهید از اخلاق و رفتار وکلام او به استشمام می رسد ، و خود حقیقتا عامل به این مبنا بود .
وی شخصیت حاج قاسم، را یک شخصیت تاثیرگذار معنوی خواند و افزود: شخصیت حاج قاسم با منش و زندگی جهادگرانه ای که داشت توانست بر قلب های مردم حکومت کند و جوانان و نوجوانان و تمام آحاد مردم به این شخصیت بزرگ ارتباط روحی و قلبی برقرار کرده بودند، این ارتباط قلبی سرمایه عظیم و بزرگی برای جامعه بود، یعنی همانطور که زندگی حاج قاسم پر از برکات بود و توانسته بود خدمات زیادی را از خود به یادگار بگذارد، شهادت این مرد بزرگ نیز همان برکات و همان تاثیرات مثبت روحی را در جامعه به همراه داشته و دارد و شهادت ایشان باعث شده است که جوانان جبهه مقاومت علاوه بر هوشیاری، خون تازه ای را در رگ هایشان تزریق شود و با یک شجاعت وصف ناشدنی راه حاج قاسم را ادامه دهند.
وی در خصوص اینکه چرا حاج قاسم تبدیل به یک مکتب شد بیان کرد: توسعه وجودی حاج قاسم او را به یک امت تبدیل کرده است و حاج قاسم با پیروی از آیات کریمه قرآن و آموخته های معصومین علیهم السلام و تاسی از ولایت دارای یک وسعت وجودی شده بود.حاج قاسم یک شخص نیست و آنگونه که رهبری می‌فرمایند یک مکتب است .
موسس هییت رایه الزهرا ادامه داد: باید بفهمیم حاج قاسم که بود که با شهادتش همه دنیا به تلاطم افتاد و زندگی ایشان فقط به دفاع محصور نبود. حاج قاسم را نه فقط در حضور در عراق و سوریه و مبارزه با داعش باید شناخت بلکه باید از تمام جنبه‌های زندگی‌شان بشناسیم، ایشان کسی بود که به بوسه زدن به دست مادر و پدرش افتخار می‌کرد، برای تامین مخارج تحصیلش بسیار کار می‌کرد، با تمام وجود زحمت می‌کشید تا در راه خدا قدم بردارد.
وی با تاکید بر اینکه نسل آینده باید رهرو راه شهید سلیمانی باشد یادآور شد: فعالیت های فرهنگی در قالبی که بتواند مکتب حاج قاسم را زنده نگه دارد بسیار خوب است اما در برنامه ریزی ها و فعالیت های فرهنگی باید یک سری برنامه ها و شاخص ها را در اولویت قرار دهیم تا نسبت به تربیت نسل راهرو مکتب حاج قاسم موفق باشیم.
وی مهمترین اصول مکتب سلیمانی را در زمینه بصیرت افزایی نام برد و گفت: اول اینکه در برنامه ها باید بیدارگری و بصیرت افزایی کنیم تا دشمن با طرح شبهات اراده و ایمان ما را سست نکند، دوم اینکه باید لزوم ولایت پذیری را تبیین و تشریح کنیم، سوم اینکه اخلاق و روحیه شجاعت و مبارزه را به کودکان منتقل کنیم.
چگینی دشمن شناسی را مهمترین رکن مکتب حاج قاسم و خط قرمز این مکتب عنوان کرد و افزود: دشمن از تشییع باشکوه شهید سلیمانی ترسید و از نام او هنوز هم می‌ترسد؛ چراکه شهید سلیمانی در جهان تکثیر شد و کسی نمی‌تواند جلو این تکثیر را بگیرد و سردار سلیمانی از عمق جان عقیده داشت آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند و باید یک جوری سازش کرد در منطق حاج قاسم وجود نداشت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی در مکتب حاج قاسم خط قرمز بود‌.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
منش و زندگی جهادگرانه حاج قاسم او را در قلب مردم جای داده بود ارتباط قلبی مردم با سردار سلیمانی سرمایه عظیم و بزرگ جامعه ایران است
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا