خزعلی: پویش حس خوب در هفته زن برگزار می شود
1400/10/28 - 18:40
تاریخ و ساعت خبر:
116490
کد خبر:

خزعلی: پویش حس خوب در هفته زن برگزار می شود

معاون رییس جمهوری و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر از اکران رایگان فیلم ها و بازدید از موزه ها در روز ولادت حضرت فاطمه خبر داد و گفت: کارمندان زن براساس پویش «حس خوب» و استفاده از مرخصی تشویقی می توانند با خانواده در پارک ها از برنامه های متنوع روز زن بهره ببرند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - انسیه خزعلی روز سه شنبه در نشست خبری که مناسبت هفته مقام زن و روز مادر برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش میلاد حضرت فاطمه(س) که الگوی زنان و مردان مسلمان است، اظهار داشت: برنامه و همایش اصلی امسال به نام «بانوی خردمند» نامگذاری شده که برگرفته از تعالیم و فرمایشاتی است که رهبرمعظم انقلاب در دیدار با برخی از بانوان و پرستاران داشتند که عنوان کردند از نمونه های بارزی که می تواند عقلانیت، تدبیر و خرد زن را به عنوان یک قهرمان نشان دهد حضرت زینب (س) است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب مکررا تاکید داشتند که بانوان با خردمندی و تدبیر می توانند بسیاری از نقشه های دشمن را خنثی کنند و با بیان صحیح مطالب، از تحریف جلوگیری کنند همانطور که حضرت زینب این نهضت تبیین را به راه انداخت.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه در برهه ای از زمان، حرکت و موجی شناختی و رسانه ای قرار داریم که زنان و خانواده ها را هدف گرفته است و این وظیفه ما را سنگین تر می کند، خاطرنشان کرد: در این روزها بناداریم از بانوان خردمند تجلیل کنیم و برای تحقق گام دوم انقلاب، مسیری را فراهم کنیم که راه خردمندی و تدبیر را بانوان برای بانوان تبیین و تفسیر کنند.
خزعلی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند باید کرامت و منزلت زنان در جامعه حفظ شود، تصریح کرد: ضمن اینکه بانوان برای ارتقای بانوان از جنبه های مختلف توان افزایی و آسیب زدایی از هر چه که می تواند زنان و خانواده و جامعه را تضعیف کند بایستند و با قدرت به سمت تعالی و استحکام خانواده و جایگاه خود گام بردارند.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر در ادامه سخنان خود، به برنامه های این هفته اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین برنامه در نماز جمعه این هفته اجرا خواهد شد و روز شنبه دوم بهمن ماه میثاق با امام راحل و بازدید از بیمارستان و تجلیل از پرستاران و کادر درمان را خواهیم داشت.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: روز یکشنبه سوم بهمن نیز که مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه است در محل اجلاس سران برنامه پاسداشت روز زن و مقام مادر را برگزار خواهیم کرد که در این برنامه از بانوانی که با خرمندی و علم ورزی نشان دادند که می توانند در صحنه های مقدم و مرزهای دانش حرکت کنند تقدیر و تجلیل خواهد شد و جایزه بانوی خرمند به آنان اهدا می شود. ضمن اینکه در خدمت وزرای زن کشورهای اسلامی در حضور رییس جمهوری هم هستیم. البته این برنامه در سال های بعد گسترش بیشتری خواهد داشت و از بانوان فعال در عرصه های کارآفرینی، هنر، خانه داری و فرزندآوری و بسیاری موارد دیگر تجلیل خواهد شد.
خزعلی ادامه داد: روز دوشنبه هم نشست نخبگانی در حضور رییس جمهوری با حضور زنان از قشرهای مختلف و زنان صاحب نظر خواهیم داشت. همچنین برنامه های متعددی در استان ها و شهرستان های مختلف خواهیم داشت که در راس آن تقدیر از خانواده های شهدا، بانوان فرهیخته و فرهنگ ساز است.
ارایه مشاوره رایگاه حقوقی، پزشکی و تربیتی به زنان در هفته بزرگداشت مقام زن
برگزاری نشست های تکریم مقام زن، نمایشگاه دستاوردها و توانمندی زنان، افتتاح مراکز ورزشی و کارگاه های آموزشی برای بانوان از دیگر برنامه هایی است که معاون رئیس جمهوری به آن اشاره کرد و گفت: در شهرهای مختلف این برنامه ها در کنار برگزاری سمینارها و جلسات ارایه مشاوره رایگان برای خانواده ها اعم از پزشکی، تربیتی و حقوقی اجرا می شود.
آزادسازی زندانیان زن جرایم غیرعمد در هفته بزرگداشت مقام زن
معاون رئیس جمهوری افزود: انعقاد تفاهم‌نامه ها معاونت زنان و هم مدیر کل بانوان استان ها با دستگاه های مختلف که می توانند ما را در مسیر ارتقای توانمندسازی بانوان حمایت کنند. تولید تصاویر و محتواهای گرافیکی وآزاد سازی زندانیان زن جرایم غیر عمد را دردست اقدام داریم.
وی افزود: اگرچه تعداد زندانیان زن به نسبت آقایان کم است اما در صدد آزادسازی زنان زندانی جرائم غیر عمد هستیم که بر همین مبنا بنا داریم پویش زنان برای زنان را پس از هفته زن برگزار کنیم که طی آن زنان خیری که می‌توانند زنان زندانی را آزاد کنند فعالیت خواهند کرد تا بتواند بسیاری از آسیب ها و مشکلات فرزندان این زندانیان را ترمیم و بازسازی کند.
اکران رایگان فیلم و بازدید از موزه ها در روز زن
خزعلی از اکران رایگان فیلم ها و بازدید از موزه ها در روز ولادت حضرت فاطمه خبر داد و گفت: همچنین بازارچه های فصلی برای زنان سرپرست خانوار و تولیدات آنان در همه استان ها برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر افزود: پویش «یک حس خوب» هم از دیگر برنامه هایی است که با اعلام وزارت کشور در همه استان ها، در روز زن تمانی کارمندان زن، مرخصی تشویقی دارند که با خانواده ها در پارک ها از برنامه های متنوع بهره خواهند برد. ضمن اینکه برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی برای بانوان خواهیم داشت.
اهداء خون، غربالگری سلامت و تست سلامت بانوان در روز زن هم از دیگر برنامه هایی است که معاون رئیس جمهوری از آن خبر داد.
بررسی آسیب های متوجه بانوان در دستور کار معاونت امور زنان است
معاون رییس جمهوری در بخشی دیگر از این نشست خبری و در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد رویکرد و عملکرد این معاونت برای زنان توضیح داد: بررسی آسیب‌های متوجه زنان در دستور کار معاونت امور زنان قرار دارد از جمله این آسیب‌ها اعتیاد، خودکشی، فرار از خانه و طلاق است که مشخصا مورد توجه ما است. برای طلاق برنامه مدونی داریم که در خصوص اعتبارات آن، اعتباراتی برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته می‌شود و برنامه ما این است که «مشاوره خانواده» از ابتدای زندگی زوجین تا چهار سال اول زندگی که طبق آمار اغلب طلاق ها در این سالها رخ می‌دهد، برای زوجین در نظر گرفته شود.
به گفته خزعلی، سعی این معاونت در دولت سیزدهم بر آن بوده که بتواند مسائل مختلف حوزه زنان از جمله ارتقاء جایگاه حقوقی زن و خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر مناطق محروم به طور خاص برای زنان، اشتغال فارغ التحصیلان، ارتقاء بهداشت و سلامت زنان، جذب اعتبارات بین دستگاهی برای انجام فعالیت‌های مربوطه را پیگیری کند.
عناوین روزهای هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نشست های مجازی با وزرای زن در کشورهای اسلامی و زنان فعال در حوزه مقاومت هم خواهیم داشت، درباره عناوین روزهای هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر گفت: روزهای این هفته به ترتیب شنبه، زن؛ نهضت علمی و فناوری- جهش تمدنی، یک شنبه، زن؛ سیره فاطمی –ایمان آگاهانه زیست مومنانه، دوشنبه، زن؛ فرهنگ و هنر - ‌ سبک زندگی ایرانی اسلامی، سه شنبه، زن؛ فرهنگ سازی ازدواج آسان و پایداری نسل سابق، چهارشنبه، زن؛ مدیریت، نشاط و نقش آفرینی در عدالت اجتماعی، پنجشنبه، زن؛ افتخارآفرینی- حماسه سازی و عزت ملی و روز جمعه، زن؛ خودباوری - نقش آفرینی در تولید و اقتصاد نامگذاری شده است.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وزارت کشور، انسیه خزعلی، مقام معظم رهبری، روز مادر،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا