مسئولیت‌پذیران اجتماعی تقدیر شدند
1397/09/26 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
11679
کد خبر:

مسئولیت‌پذیران اجتماعی تقدیر شدند

رئیس هیئت مدیره موسسه ملی مرهم در ششمین همایش ملی تجلیل از برگزیدگان مسئولیت‌پذیر اجتماعی، ضمن تقدیر از برگزیدگان مسئولیت‌پذیر اجتماعی، گفت: کاری که این عزیزان انجام می‌دهند، چیزی به جز عشق نیست و جوان‌هایی را در این عرصه دیدیم که با عشق به خدمت به مردم وارد شدند و امروز حرکت‌های بزرگی را رقم زده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ششمین همایش ملی تجلیل از برگزیدگان مسئولیت‌پذیر اجتماعی با هدف ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و مؤسسه ملی مرهم، عصر یک‌شنبه ۲۵ آذرماه، با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، سیدهادی ایازی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عبدالجلیل کلانتر هرمزی، استاد دانشگاه و رئیس هیئت مدیره موسسه ملی مرهم به‌همراه جمعی از خیرین، مسئولان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در تالار مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

عبدالجلیل کلانترهرمزی، استاد دانشگاه و رئیس هیئت مدیره موسسه ملی مرهم در این مراسم با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان مسئولیت‌های اجتماعی گفت: تیمی که امروز به عنوان مرهم فعالیت خود را آغاز کرده در سال ۱۳۸۷ با ۸ نفر کار خودش را آغاز کرد. در آن سال‌ها هدفش این بود که کار خیر را متفاوت‌تر از سایر کار‌های خیر انجام دهد و همچنان آن را ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه کار خیر هزار راه و طریق مختلف دارد که ما با راه‌اندازی موسسه مرهم بنیادی را بنا کردیم که در آن اهدای مال و پول کمترین رتبه و ارزش را دارد، افزود: نعمت خود شامل حال ما بود که توانستیم در این مسیر برای مردم خدمت کنیم. بچه‌های مرهم توانستند ویزیت و درمان رایگان ۱۷ هزار بیمار گرفتار شکاف لب، کام و ناهنجاری همراه تولد در مناطق محروم را طی ۱۰ سال گذشته به همت پزشکان داوطلب انجام دهند.

رئیس هیئت مدیره موسسه ملی مرهم با تاکید بر اینکه تمام این بساط و فعالیت‌ها به همت جوانان انجام شده است، گفت: باید مملکت را به جوانان بسپاریم و به آن‌ها اعتماد کنیم. این فعالیت‌ها همگی جای شکر و قدردانی دارد.

کلانترهرمزی در ادامه به اولین اقدام گروه مرهم و ویزیت هزار نفر از مردم رامهرمز، گفت: بعد از استقبال پرشور مردم متوجه شدیم که مسیر را درست انتخاب کرده‌ایم و بعد از آن سفر‌های استانی را به سایر مناطق کشور ادامه دادیم. در مناطق مختلف کشور شاهد ناهنجاری‌های بسیاری بودیم و باید همگی عمل می‌شدند. به واسطه این سفر‌ها برکات و نعمات بسیاری به مناطق محروم ارائه شد.

تنها چیزی که می‌خواهیم وقت و تخصص است
وی اضافه کرد: ما از خیرین و مسئولان پول و امثال آن نمی‌خواهیم، بلکه تنها چیزی که می‌خواهیم وقت و تخصص آنهاست. اهدای مال، تخصص، انصاف و مانند این‌ها مهم است و در این مسیر کسانی که کار خیر می‌کنند را باید تشویق کنیم. اما در این راه وقت و تخصص مهمترین نیاز ماست.

‌سرپرست گروه جراحان پلاستیک مناطق محروم در ادامه با اشاره به فعالیت موسسه ملی مرهم افزود: این مؤسسه یک مجموعه مردم‌نهاد بوده که ۷۰۰ نفر عضو غیررسمی، ۷ نفر هیأت مدیره و بیش از ۴۰ نفر هیأت امنا دارد که طی ۲۳ سفر به مناطق محروم از سال ۸۷ تا امسال پزشکان خیر بیش از ۱۷ هزار شکاف لب، کام و ناهنجاری همراه تولد، ویزیت و درمان رایگان انجام داده‌اند.

وی گفت: ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ مورد از این آمار‌ها مربوط در مناطق محروم انجام شده و بقیه موارد نیز افراد به سایر نقاط کشور اعزام و برای آن‌ها درمان رایگان صورت گرفته است که می‌توان گفت: بیش از ۴۵۰۰ نفر طی ۱۰ سال گذشته رایگان ویزیت و عمل شده‌اند. ما در بندر عباس بیش از هزار نفر را به مدت ۵ روز و با همت خانم خیری که بیمارستان خودش را در اختیار ما قرار داده بود، انجام دادیم.

کلانتر هرمزی ادامه داد: ما در این مسیر از شمال تا جنوب را گشتیم و در و گوهر‌های خودمان را از میان صد‌ها صدف پیدا کردیم. کاری که این عزیزان انجام می‌دهند چیزی به جز عشق نیست و جوان‌هایی را دیدیم که با عشق به خدمت در این عرصه وارد شدند و امروز حرکت‌های بزرگی را رقم زده‌اند.

‌سرپرست گروه جراحان پلاستیک مناطق محروم در ادامه با اشاره به کمک ۲۰۰ میلیون تومانی خیرین در این مراسم و آمار‌های دیگری از جراحی‌های انجام شده توسط گروه مرهم، گفت: در کرمانشاه، ۱۵۶ عمل شکاف لب را با شکستن رکورد دنیا انجام دادیم؛ در یاسوج و سایر استان‌ها نیز این کار‌ها را انجام دادیم. ما همه در زندگی بهتر مردم سهم داریم و باید کاری کنیم که محرومین بهتر زندگی کنند.

ایازی، معاون وزیر بهداشت به‌عنوان سخنران پایانی این همایش گفت: خدا را شاکریم که امروز غریب به ۷۰۰ نفر در این موسسه فعالیت می‌کنند. امروز مسئله سلامت دغدغه همه مردم است و این موضوع تنها به کمک همکاری خود مردم حل می‌شود.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۲۴۳ گروه جهادی در کشور فعالیت‌های سلامت ارائه می‌دهند و حدود ۸۸۰ موسسه خیریه در این رابطه فعال هستند. این مراکز با تمام توان و علاقه به مردم خدمت می‌دهند و بسیار دلسوزانه مشکلات مردم را حل می‌کنند که در اینجا از همه این گروه‌ها و فعالان این عرصه قدردانی می‌کنم.

بخش پایانی این مراسم به تقدیر از برگزیدگان اختصاص پیدا کرد. در این مراسم از ۴ نفر در گروه مرهم، ۴ نفر در دانشگاه علوم پزشکی تهران و ۴ نفر از خیرین حوزه سلامت و چندین نفر دیگر به علت فعالیت‌های اجتماعی و انسان‌دوستانه تجلیل و در مجموع از ۳۰ نفر برگزیده مسئولیت‌پذیر اجتماعی تقدیر شد.

این همایش با همکاری و سیاستگذاری مشترک مؤسسه ملی سلامت مرهم، خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، استانداری تهران، وزارت کار، دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجمع خیرین سلامت و با هدف شناسایی افرادی که در جامعه فعالیت خیرخواهانه داشته‌اند، برگزار می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایکنا
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
...عبدالجلیل کلانتر هرمزی.جراح پلاستیک
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا