شاخص های عدالت جنسیتی در بودجه سال 98 دستگاه ها گنجانده شد
1397/10/02 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
11729
کد خبر:

شاخص های عدالت جنسیتی در بودجه سال 98 دستگاه ها گنجانده شد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بر اساس برنامه ریزی ها و اقداماتی که در تمام استان ها انجام شده است، موضوع اجرا و تحقق شاخص های عدالت جنسیتی در بودجه سال 98 وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی گنجانده شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - معصومه ابتکار روز گذشته، گفت: به همین منظور از دستگاه های اجرایی خواسته شده است که در بودجه سال 98 شاخص های عدالت جنسیتی را ببینند و امیدواریم در سال آینده در بودجه دستگاه ها و بر اساس مطالعاتی که در استان ها بوده است، این موضوع مدنظر همه دستگاه ها باشد.
وی اظهار داشت: اکنون در این مرحله برای بودجه سال ٩٨ چند اتفاق افتاده است؛ به همه استان ها اعلام کردیم که برنامه های خود را برای ارتقای شاخص های حوزه های زنان و خانواده اعلام کنند. ٣١ سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را داریم که آخرین مرحله را می گذارنند.
ابتکار افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده و ابلاغ آن توسط دولت، کمیسیون هایی با حضور همه دستگاه ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون قوه قضاییه تشکیل و روی این شاخص ها بحث شد.
وی ادامه داد: نظرات همه دستگاه های ذیربط در این زمینه گرفته و دخالت داده شد. از این دستگاه ها خواسته شده است روی این موضوع بحث کنند. در مرحله اول شاخص های کلی نهایی شده است و همه روی این موضوع اتفاق نظر دارند و اقدامات در این زمینه خوب پیش رفته است.
ابتکار با بیان اینکه با مکاتبه رسمی تمام شاخص های عدالت جنسیتی در بخش های مختلف ابلاغ شده است، افزود: وزرا و دستگاه هایی که نماینده داشتند، بر اساس تقسیم کار در ستاد ملی زنان و خانواده روی این موضوع صحبت کردند، اکنون شاخص ها برای دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: به همین منظور هر استانی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را در شورای برنامه ریزی تصویب کرده است. برنامه های استانی برای ارتقا و بهبود وضعیت زنان درحال انجام است تا یک حرکت برنامه ای مبتنی بر این شاخص ها در سطح ستاد و استان ها داشته باشیم.
وی به برگزاری ستاد ملی زن و خانواده در اسفند سال گذشته با حضور رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: در این ستاد شاخص های عدالت جنسیتی شامل آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج و موضوع ورزش و نشاط دختران با ١6 محور تصویب و به دولت ابلاغ شد.
ابتکار خاطرنشان کرد: درباره شاخص های عدالت جنسیتی جلسات مختلفی برگزار کردیم که به مجموعه شاخص های ملی و اصلی در این زمینه رسیدیم، چون تکلیف ما در برنامه ششم است، این شاخص ها را به طور دقیق در جلسات مختلف نهایی کردیم و بر اساس دستورالعمل و مصوبه دولت شاخص ها برای اعضای دولت ابلاغ شد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: حرکت این معاونت بر اساس این سندها و شاخص های عدالت جنسیتی است، ما یک سازوکار اجرایی برای هر استان خواهیم داشت، نمونه ای از شاخص ها در بخش آموزش، اشتغال، حقوق، بهداشت و ورزش است و زیرشاخص ها و شاخص های جزیی هم پیش بینی شده است که در مراحل بعد ارزیابی می شود.
وی اظهار داشت: اجرای شاخص های عدالت جنسیتی، فضایی عادلانه برای استفاده زنان و مردان از تمام امکانات در کشور ایجاد می کند که انتظار می رود همه دستگاه ها برای تحقق آن تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عدالت جنسیتی.معصومه ابتکار.زن و خانواده.فضای عادلانه.
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا