کتاب های چاپی بهتر است یا دیجیتالی؟ ۱۰ روش برای بهبود مطالعه
1397/10/03 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
11769
کد خبر:

کتاب های چاپی بهتر است یا دیجیتالی؟ ۱۰ روش برای بهبود مطالعه

کتاب چاپی یا دیجیتالی؟ مساله واقعا این نیست! مثلا در کتاب نخوان بودن ما ایرانی ها است که میانه خوب و خوشی به اندازه ای که با پیتزا پپرونی و محصولات مد و لباس داریم، با کتاب خواندن نداریم. سرانه مطالعه در ایران به زور به ۱۵ دقیقه در روز میرسد و فرقی هم بین کم سواد و استاد دانشگاه ندارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - کتاب چاپی یا دیجیتالی؟ مساله واقعا این نیست! مثلا در کتاب نخوان بودن ما ایرانی ها است که میانه خوب و خوشی به اندازه ای که با پیتزا پپرونی و محصولات مد و لباس داریم، با کتاب خواندن نداریم. سرانه مطالعه در ایران به زور به ۱۵ دقیقه در روز میرسد و فرقی هم بین کم سواد و استاد دانشگاه ندارد. کلا کم کتاب میخوانیم و در سبد اقتصادی خانوار ایرانی، کتاب هیچ جایگاهی ندارد. چه کتاب ۱۰ هزار تومانی و چه کتاب گران تر. تماشای میلیون ها نفری که دست خالی از نمایشگاه های کتاب بین المللی تهران و ۳۰ استان کشور بیرون می روند، واقعیتی تلخ از فرهنگ عامه و جامعه شناسی خودمانی است.

کتاب، فرصت آفرین است. هزار و یک دلیل برای این ادعا وجود دارد. کتاب، ذهن را خلاق کرده و افراد خلاق، فرصت آفرین هستند. خواندن کتاب افق های جدیدی فرا روی انسان قرار می دهد و فرقی هم بین کتاب رمان و کتاب علمی نیست. کتابهای دیجیتالی را راحت تر میشود خواند. اما هنوز خیلی ها لذت فراموش نشدنی کتاب خوانی را با کتاب چاپی دوست دارند. تولید کتابهای دیجیتالی سود آور است. بیزینسی خوب برای کارآُفرینیان دیجیتال و عاشقان استارت آپ. این را در گودریدز و آمازون میتوان فهمید.

مزایای کتاب‌های الکترونیکی چیست؟

فناوری کتاب الکترونیکی ناشران را قادر می‌سازد محتوا و قابلیت‌هایی را که در یک کتاب چاپی امکان‌پذیر نیست برای خواننده فراهم کنند. این موارد شامل توانایی کاربر برای دسترسی به ویدئو و صوت، افزایش اندازه تصاویر و فونت‌ها، جست‌وجوی تایپی کلمات کلیدی در یک نشریه یا جست‌وجو در فرهنگ لغت، افزودن نظرات و یادداشت‌ها به یک صفحه، پرش از صفحه‌ای به صفحه دیگر از طریق لینک در محتوا و دنبال کردن پیوندهای وب سایت‌های خارجی است.

با این روش خوانندگان قادرند کتاب‌های خود را فشرده‌سازی کرده و در واقع امکان ذخیره هزاران کتاب فراهم خواهد شد. البته خرید کتاب الکترونیکی با عنوان کتاب و نام نویسنده نیز بسیار راحت و آسان است.

روزیاتو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کتاب.کتاب چاپی.دیجیتال.کتاب الکترنیکی.سرانه مطالعه
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا