اطلاعات افراد از بیرون بیشتر از درون خانواده است/خطر سکوت را جدی بگیریم!
1397/10/08 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
11839
کد خبر:
با ورود فضای مجازی به حریم خانواده

اطلاعات افراد از بیرون بیشتر از درون خانواده است/خطر سکوت را جدی بگیریم!

یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: با توجه به جایگزین شدن شبکه های اجتماعی موبایلی به جای گفت وشنودهای چهره به چهره، کم حرفی در یبن افراد خانواده آنچنان پیشرفت کرده است که به " سکوت" تبدیل شده و طرفین از شکستن این سکوت عاجز هستند!.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - میترا خسروبیک کارشناس مسائل اجتماعی، نقش مهارت های ارتباطی را در ایجاد و تحکیم روابط عاطفی بین زن وشوهر، بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ارتباط عاطفی سالم و مؤثر، رابطه ای است که طرفین در آن با یکدیگر صحبت کرده و ابراز احساسات کنند. همچنین به راحتی انتظارات و خواسته های شان را مطرح کرده و یقین دارند که طرف مقابل نیز آن را "می شنود"
وی از قضاوت کردن، بی توجهی به احساسات گوینده، سرزنش، تهدید، برچسب زدن، راه حل یا پیشنهاد دادن و قطع کردن صحبت های طرف مقابل به عنوان موانع ارتباطی یاد کرد و افزود: بروز هر یک از این رفتارها میزان حال خوب در رابطه را به شدت کاهش داده و باعث کم رنگ شدن رابطه عاطفی زن وشوهر یا گوینده و شنونده می شود.
این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به جایگزین شدن شبکه های اجتماعی موبایلی به جای گفت وشنودهای چهره به چهره، افزود: در این سبک از تعاملات، افراد در یک فرایند ماشینی شدن، درونگرا و کم حرف تر می شوند و با توجه به اطلاعات و پیام های دریافتی از شبکه های ارتباطی و خبری مجازی، آنقدر که از سیاست، پول، حوادث و .. می دانند و حرف می زنند از خودشان و موضوعات مربوط به خودشان نمی دانند و بالتبع حرف هم نمی زنند. لذا از آنچه بیرون خانه و خانواده می گذرد، بیشتر از امور خانه و خانواده خبر دارند.
خسروبیک افزود: زمانی، خلاء گفت وگو در بین اعضای خانواده احساس می شود که همین افراد درون گرا و کم حرف در برهه های مهم زندگی و بروز مشکلات، نیاز به هم صحبتی و مشورت پیدا می کنند؛ اما کم حرفی آنچنان پیشرفت کرده است که به " سکوت" تبدیل شده و طرفین از شکستن این سکوت عاجز هستند!.
این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: خلاء گفت وگو فقط در خانه و بین اعضای خانواده دیده نمی شود بکله این خلاء، چنان گسترده شده که در تمام حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و.. همچون خلاء گفت وگو در بحث حجاب، خلاء ارتباطی بین سیاسیون و نخبگان و .. نیز وجود دارد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فضای مجازی.شبکه های تعاملی.تزلزل بینان خانواده.خطر سکوت.اعتیاد به اینترنت
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا