گلو درد و بهترین مواد غذایی برای مصرف در هنگام ابتلای به این عارضه
1397/11/17 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12486
کد خبر:

گلو درد و بهترین مواد غذایی برای مصرف در هنگام ابتلای به این عارضه

گلو درد یکی از بیماری‌های شایعی است که غالباً در فصل‌های سرد به خصوص زمستان خیلی از افراد را درگیر خود می‌کند. یکی از نشانه‌های آزار دهنده گلو درد، درد گلو و مشکل در بلع و اذیت شدن در هنگام خوردن مواد غذایی مثل کراکرهای خشک و یا نان خشخاشی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - گلو درد یکی از بیماری‌های شایعی است که غالباً در فصل‌های سرد به خصوص زمستان خیلی از افراد را درگیر خود می‌کند. یکی از نشانه‌های آزار دهنده گلو درد، درد گلو و مشکل در بلع و اذیت شدن در هنگام خوردن مواد غذایی مثل کراکرهای خشک و یا نان خشخاشی است. با توجه به نیاز بدن به تقویت از طریق تغذیه با مواد غذایی مناسب و مفید، باید فرد بیمار به سمت مصرف غذاهایی نرم و تسکین دهنده برای گلو و بدن خود برود. در این مقاله سعی خواهیم کرد که گزینه‌هایی خوب و سالم برای مصرف در طول بیماری گلو درد معرفی و آنها را بررسی کنیم.
شیر یکی از بهترین مواد غذایی مصرفی در زمان گلو درد
یکی از مشکلات در هنگام مبتلا شدن به این عارضه، سختی در بلع و خوردن مواد غذایی است. این امر به معنی کاهش مایعات و الکترولیت‌ها در بدن و در نتیجه افزایش شانس ابتلای به دهیدراته شدن و حتی ضعیف‌تر شدن بدن است. برای مقابله با این مشکل، نوشیدن شیر یکی از راه‌های اساسی و مناسب است. شیر علاوه بر کاهش شانس در هیدراته شدن، می‌تواند به روش‌های مختلفی مصرف شود، به صورت نوشیدن و یا میلک شیک و جدای از موارد زیر در هنگامی که بدن شما نیاز به خوردن را حس کرد، شیر دارای مزیت دست دادن حس سیری به مصرف کننده است.
پاستا
درهنگام مواجهه با این بیماری، یکی از مشکلات کاهش گزینه‌های قابل مصرف است. پاستا یکی از بهترین گزینه‌ها در زمینه مصرف است و به جز تأمین مواد غذایی اساسی می‌تواند باعث احساس لذت ناشی از یک تغذیه خوب در فرد مصرف کننده شود. از یکی از مزایای عالی پاستا داشتن انواع مختلف و در نتیجه گستردگی انتخاب این محصول غذایی برای مصرف است، از این رو می‌توان اطمینان داشت که تا زمانی که به سمت محصولات غذایی دارای مقادیر زیادی اسید نرفت و از پاستا و محصولات ماکارونی و پنیر استفاده کرد، جدای از لذت در خوردن این مواد غذایی شاهد بهبودی تدریجی بیماری گلو درد نیز خواهید بود.
اوت میل
اوت میل یا همان جو دوسر به صورت پرک شده یکی از گزینه‌های مناسب برای مصرف به عنوان صبحانه است ولی در هنگام ابتلا به عارضه گلو درد و طبیعتاً کاهش گزینه‌های منوی غذایی، این ماده غذایی می‌تواند در هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام مصرف شود. علاوه بر طعم، نرمی و گرمای مطبوعی که این غذا به مصرف کننده می‌دهد، حسی عالی را به دنبال دارد و این امر می‌تواند با اضافه کردن مقداری عسل به اوت میل کامل شود. جدا از موارد یاد شده این ماده غذایی می‌تواند باعث احساس سیری در فرد مصرف کننده شود و همین امر می‌تواند باعث پیشگیری ازورود مقادیر زیاد انرژی به بدن از طریق مصرف غذاهایی مثل همبرگر و استیک است.
لبنیات دسری
یک بهانه خوب برای خوردن دسر فوایدی است که لبنیاتی که پایه دسر را تشکیل می‌دهند، دارند. این لبنیات به جز خواص زیاد خود برای افرادی که گلو درد دارند نیز بسیار دلپذیر و مطبوع است و می‌توانند با نرمی و سهولت در بلع در کاهش حساسیت، سوزش و تحریک گلو کمک کنند.
ماست
یکی از مواردی که در گلو درد وجود دارد، عدم توانایی بیمار در حس کردن عطر و طعم مواد غذایی است. اگر با این مشکل روبرو هستید وقت آن رسیده که ماست مصرف کنید. عطر و طعم ماست چیزی است که می‌تواند در این زمینه به فرد بیمار کمک کند، شما می‌توانید به دین منظور ماست ساده و یا ماست به همراه ترکیبات و طعم‌های مختلف مثل ماست سبزیجات، ماست میوه‌ای و… تهیه کرده و از آن لذت ببرید. به یاد داشته باشید که انتخاب خوب در این زمینه ماستی است که دارای ارزش تغذیه‌ای بالا و حد الامکان شکر، چربی و کالری کمتری باشد.
گلو درد
پوره سیب زمینی
در هنگام ابتلا به سرماخوردگی و گلو درد مصرف سیب زمینی سرخ شده می‌تواند گزینه‌ای پرمخاطره باشد ولی به جای آن می‌توان به سمت استفاده از سیب زمینی پخته و له شده یا همان پوره سیب زمینی رفت. برای طعم بهتر می‌توان مقداری کره یا خامه به پوره سیب زمینی اضافه و در وعده‌ای که علاقه دارید از مصرف آن لذت ببرید.
سوپ‌های نرم و روان
سوپ معمولاً غذایی است که در زمستان مصرف می‌شود ولی در هنگام ابتلای به این عارضه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مصرف در هر وعده‌ای از شبانه روز که می‌تواند تأمین کننده مقادیر اساسی از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بدن فرد بیمار باشد، سوپ است. سوپ همچنین با داشتن سبزیجات و غلات مختلف در خود می‌تواند منبع خوبی از فیبرهای غذایی برای بدن باشد. جدای از این مثلاً سوپ مرغ با خواص ضد التهابی خود می‌تواند به مقدار زیادی در بهبود سریعتر بیماری در فرد بیمار کمک کند.
املت تخم مرغ
غذاهای درست شده با تخم مرغ دارای ویژگی‌هایی مثل خوشمزه بودن، در دسترس بودن بالا، مقرون به صرفه بودن، و جدای از موارد یاد شده بهترین مزیت آنها، نقش مهم این ماده غذایی در درمان هرچه سریعتر گلودرد است. همچنین تخم مرغ یکی از غنی‌ترین و بهترین مواد غذایی است یک تخم مرغ شامل مقدار قابل توجهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند A، B5 و B2، و همچنین روی، پروتئین و فرم سالم چربی است.
اسموتی ها
در هنگامی که مصرف هر چیزی مثل یک اره گلوی بیمار را خراش دهد، یکی از مخاطراتی که ممکن است فرد بیمار با ان روبرو شود کاهش مایعات بدن ( دهیدراته شدن) و بی حالی و کاهش در جذب مواد معدنی و ویتامین‌هاست که به نوبه خود به مزمن شدن این بیماری کمک می‌کند. برای رفع این مشکل مصرف اسموتی های مختلف می‌تواند گزینه‌ای خوب باشد. گزینه‌ای که علاوه بر لذت فراوانی که از مصرف این نوشیدنی خواهید برد دارای مقادیر زیادی آب، مواد معنی و ویتامین‌ها برای بدن است و مطمئناً این پیشنهاد دلچسب چیزی نیست که گلو را خراش دهد!
سرکه سیب
یکی از توصیه‌های همیشگی که به فرد بیمارارائه می‌شود حفظ مایعات و یا استراحت برای تجدید قوای جسمانی است. استفاده از سرکه سیب پیشنهادی خوب برای تأمین مایعات است. این ماده اصلاً باعث تحریک گلونشده و می‌تواند به همراه آب، چای و یا عسل مصرف شود. بهترین روش برای مصرف سیب سرکه، ترکیب کردن یک قاشق از آن با دو قاشق غذاخوری عسل و همچنین یک فنجان آب گرم است.
آبگوشت استخوان ( آب قلم)
سهولت در تهیه، رفع سریع گرسنگی و تأمین انرژی، گرم کردن فرد بیمار، سهوت در هضم و جذب و مبارزه با عفونت از خواص مفیدی است که آبگوشت عصاره استخوان می‌تواند به مصرف کننده اهدا کند. البته لازم به ذکر است که مصرف این گزینه تنها برای زمان بیماری نیست و می‌تواند در هر زمانی از شبانه روز و وعده غذایی برای فرد مصرف کننده دلچسب و ایده آل باشد.
خلاصه بحث
در هنگامی که به بیماری گلو درد مبتلا می‌شوید، این بیماری می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی زیادی در زندگی روزانه و سلامت وراحتی فرد شود، از این رو شاید بهتر باشد که با مصرف غذاهای سخت و اضافه شدن مشکلی بر مشکل بیمار به سراغ گزینه‌های بهتر و ملایم‌تر بروید. اگرچه در این باره بسیاری از غذاها یا مواد غذایی ممکن است برای مدت کوتاهی تا بعد بهبودی و نقاهت مصرف نشوند ولی شمار زیادی ماده غذایی و غذا وجود دارد که می‌تواند علاوه بر تأمین مواد مغذی، عطر و طعم مناسب از نظر سهولت در بلع نیز مناسب باشد.
منبع این مقاله: foodeatsafe.com
ترجمه مجله قرمز
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گلو درد,زمستان,بیماری,درمان,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا