چگونه دختر ایران را عروس‌ ‌کرد
1397/11/21 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12514
کد خبر:

چگونه دختر ایران را عروس‌ ‌کرد

یکی از سیاست‌های دست‌اندرکاران رژیم پهلوی تبلیغ «بی‌ارزش بودن بحرین» بود، براساس این سیاست مدام گفته می‌شد که نگهداری بحرین هزینه‌های زیادی خواهد داشت و همچنین هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - بحرینی که سال‌هاست به‌عنوان یک کشور می‌شناسیم قرن‌های متمادی جزیی از کشور ما و قبل از انقلاب اسلامی استان چهاردهم ایران بوده است، اما از 23 مرداد 1350 همه چیز تغییر کرد و این استان به کشوری ظاهراً مستقل بدل شد. دلایل زیادی برای جدایی بحرین از سوی مسئولین دوره پهلوی مطرح شده است که در ادامه آنها را مرور خواهیم کرد.
یکی از سیاست‌های دست‌اندرکاران رژیم پهلوی، تبلیغ «بی‌ارزش بودن بحرین» بود. براساس این سیاست، مدام گفته می‌شد که نگهداری بحرین هزینه‌های زیادی خواهد داشت و همچنین هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد، برای نمونه عباس مسعودی، سناتور شاهنشاهی و گرداننده روزنامه اطلاعات می‌گوید: «بحرین از نظر منابع طبیعی وضعیت چشمگیری ندارد... در این سرزمین، مثل دیگر شیخ‌نشین‌ها، کشاورزی وجود خارجی ندارد، از سیر تا پیاز و به‌قول معروف از سفیدی گچ تا سیاهی زغال خود را از خارج وارد می‌کنند».
در فیلم زیر اول از مردم درباره جدایی چابهار سؤال می‌شود که با واکنش شدید آنها مواجه می‌شویم، اما وقتی جزئیات جدایی بحرین را می‌شوند واکنش جالبی از خود نشان می‌دهند که از نظر می‌گذرد.
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بحرین، رژیم پهلوی، طاغوت، انقلاب، شاهنشاه، چابهار
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا