تدوین منشور حقوق خانواده در وزارت آموزش‌ و پرورش
1397/11/30 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12592
کد خبر:
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان خبر داد

تدوین منشور حقوق خانواده در وزارت آموزش‌ و پرورش

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با اشاره به تدوین منشور حقوق خانواده در وزارت آموزش‌ و پرورش، گفت: در این منشور وظایف تربیتی خانواده‌ها نسبت به نهاد مدرسه مشخص‌ شده است و وظایف مدارس در قبال والدین و دانش‌آموزان به‌ صورت کامل تعیین‌ شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در جمع مدیران آموزش‌ و پرورش مناطق و نواحی استان خوزستان، تحول در آموزش‌ و پرورش را منوط به اجرای صحیح مدرسه محوری دانست و اظهار کرد: بدون اهمیت بخشی به کانون مدرسه، توسعه‌ای در آموزش‌ و پرورش اتفاق نخواهد داد.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه یک جامعه نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: خانواده مهم‌ترین کانون جامعه است و توجه به این نهاد، زمینه‌ساز تربیت نیروی انسانی پویا و توانمند خواهد شد و افزایش آگاهی خانواده‌ها در ارتباط با وظایف تربیتی و آموزشی آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات مدرسه را مرتفع کند و این مهم تنها از طریق تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس محقق می‌شود.
عباسپور با اشاره به تدوین منشور حقوق خانواده در وزارت آموزش‌ و پرورش، گفت: در این منشور وظایف تربیتی خانواده‌ها نسبت به نهاد مدرسه مشخص‌ شده است و وظایف مدارس در قبال والدین و دانش‌آموزان به‌ صورت کامل تعیین‌ شده است.
وی از تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان در آینده‌ای نزدیک در وزارت آموزش‌ و پرورش خبر داد و اظهار کرد: با دستور وزیر آموزش‌ و پرورش روند تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش آغاز شده است تا پیش از پیش شاهد مشارکت خانواده‌ها در فرآیند تصمیم سازی در سطح وزارت باشیم.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: تقویت نقش خانواده‌ها در حوزه تعلیم و تربیت مهم‌ترین رویکرد مجموعه انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش است لذا در مرحله اول اتاق اولیا و مربیان در ۱۰ مدارس کشور ساخته خواهد شد.
عباسپور جهت‌دهی به مطالبات دانش‌آموزان و زمینه‌سازی برای پاسخگویی به این مطالبات مهم‌ترین وظیفه نهاد انجمن اولیا و مربیان دانست.
منبع: خبرگزاری فارس
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انجمن اولیا، منشور حقوق، حقوق خانواده، آموزش و پرروش
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا