هدایت جوانان به سمت همباشی های سیاه باازدواج های سخت و پرهزینه
1397/12/13 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12743
کد خبر:
ازدواج سفید مساوی است با خانواده متزلزل

هدایت جوانان به سمت همباشی های سیاه باازدواج های سخت و پرهزینه

ازدواج هر چقدرسخت تر و پرهزینه تر باشد بیشتر جوانان را به سمت راه های پر آسیبی چون ازدواج سفید هدایت می کند. ازدواج سفید آنچنان دارای آسیب ها و موانع زیادی است احتمال ضربه خوردن هر دو طرف را افزایش می دهد و افرادی آسیب دیده و آسیب پذیر تری را به جامعه تحویل می دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: خانواده قدرتمندترین و ریشه دار ترین نهاد اجتماعی است. هرچه خانواده با استحکام و پایه های محکم تری تشکیل شود و قوام یابد، جامعه سالم تر و مصون تری نسبت به آسیب های اجتماعی داریم. از این رو تشکیل خانواده امری مهم و حیاتی است که بایستی اصول و مرام نامه مربوط به خود را داشته باشد. امر ازدواج هم پدیده اجتماعی است که قطعا به شکل گیری ساختار جامعه کمک می کند. ازدواج پدیده اجتماعی است که خرده فرهنگ های جامعه را نیز به هم نزدیک می کند. ازدواج پیوند یک زوج نیست و بعضا باید نزدیکی و پیوند خانواده ها را نیز در آن در نظر گرفت. جامعه از سطوح فرهنگی مختلفی تشکیل می شود که امر ازدواج می تواند این سطوح را به هم نزدیک و حتی نسبت به هم و کل جامعه ارتقاء دهد. ازدواج کارکردهای جامعه شناسانه بسیاری دارد و آنچه مهم است هدایت این امر به سمت هم افزایی جامعه است . هر چقدر خانواده متزلزل باشد جامعه نیز از آسیب های آن در امان نخواهد ماند. اغلب بچه هایی که در خانواده های طلاق و نا به سامان رشد می کنند با آسیب های اجتماعی و روانی بزرگ می شوند که بعدها این آسیب ها را با خود به اجتماع می آوردند.
بنابراین اتفاقاتی که درون یک خانواده رخ می دهد اساس شکل گیری اجتماع را می سازد. این روزها پدیده اجتماعی نابهنجاری در جامعه ایران به نام " ازدواج سفید" بروز کرده است که سیاهی آن جامعه را تهدید می کند. تزلزل در خانواده اولین و زیربنایی ترین مشکل این آسیب اجتماعی است. حذف شدن ریشه امر ازدواج یعنی خانواده طرفین در این امر مبارک چه در دوران تشکیل آن و چه در ادامه مسیر زندگی باعث ایجاد یک خانواده ناقص و آسیب پذیر و همچنین متزلزل می شود. ازدواجی که در آن افراد تعهداتی نسبت به هم ندارند برای دختران بخصوص آسیب زاست و زمینه بوجود آمدن خانواده های تکه پاره و لاابالی را فراهم می کند. همچنین خانواده هایی که بدون تعهد اجتماعی تشکیل می شوند لاابالی گری و بی تعهدی نسبت به جامعه بار می آورد که حضور آنان در جامعه انومی و بی هنجاری خاصی را بوجود می آورد.
البته اگر آسیب های ازدواج سفید را مورد بررسی قرار می دهیم باید آسیب هایی که منجر به این مشکل اجتماعی می شود را مورد توجه قرار دهیم. واقعیت این است که برخی از خانواده ها در امر ازدواج سخت گیری های بیش از حدی را اعمال می کنند. همچنین ازدواج هزینه سنگینی در بر دارد که مشکلات زیادی را برای جوانان بوجود می آورد. ازدواج هر چقدرسخت تر و پرهزینه تر باشد بیشتر جوانان را به سمت چنین راه های پر آسیبی هدایت می کند. ازدواج سفید آنچنان دارای آسیب ها و موانع زیادی است احتمال ضربه خوردن هر دو طرف را افزایش می دهد و افرادی آسیب دیده و آسیب پذیر تری را به جامعه تحویل می دهد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ازدواج، پرهزینه، ازدواج سفید، همباشی، تزلزل، بینان خانواده،
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا