12 فایده ی بادام زمینی برای بدن
1397/12/24 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12960
کد خبر:

12 فایده ی بادام زمینی برای بدن

بادام زمینی هم مثل اکثر آجیل ها طبع گرم و تری داره این آجیل پرطرفدار سرشار از مواد معدنی و ویتامین هاست و طبیعتا پر کالری هم هست و میتونید بعنوان یک میان وعده سالم ازش استفاده کنید. خیلی از ما تو دوره های مختلف زندگیمون به دلایل مختلف دچار ضعف های جسمی میشیم و این ضعف تا مدتها همراهمون میمونه تصور اکثر ما اینه که حتما باید بریم دکتر و یک کیسه از داروهای مکمل و تقویتی رو بخوریم، تا خوب شیم! در حالی که با مصرف به اندازه از یک نوع آجیل که میتونه بادوم زمینی هم باشه یه راحتی سلامتی رو به دست میاریم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - بادام زمینی هم مثل اکثر آجیل ها طبع گرم و تری داره این آجیل پرطرفدار سرشار از مواد معدنی و ویتامین هاست و طبیعتا پر کالری هم هست و میتونید بعنوان یک میان وعده سالم ازش استفاده کنید. خیلی از ما تو دوره های مختلف زندگیمون به دلایل مختلف دچار ضعف های جسمی میشیم و این ضعف تا مدتها همراهمون میمونه تصور اکثر ما اینه که حتما باید بریم دکتر و یک کیسه از داروهای مکمل و تقویتی رو بخوریم، تا خوب شیم! در حالی که با مصرف به اندازه از یک نوع آجیل که میتونه بادوم زمینی هم باشه یه راحتی سلامتی رو به دست میاریم.
فواید بادام زمینی برای سلامت عمومی بدن:
1.پیشگیری از دیابت
بادوم زمینی بخاطر داشتن منگنز میتونه خطر ابتلا به دیابت رو کاهش بده. منگنز، یک ماده معدنی هست که نقش مهمی در سوخت و ساز چربی و کربوهیدرات در بدن داره و در جذب کلسیم و تنظیم قند خون هم نقش زیادی داره.
2.جلوگیری از تولید سنگهای صفراوی
مصرف بادوم زمینی میتونه به جلوگیری از تولید سنگهای صفراوی در بدن کمک کنه. این خاصیت از وجود منگنز حاصل میشه چرا که با جذب کلسیم به بدن مانع از تشکیل سنگهای صفراوی که 80 درصد مواد تشکیل دهنده اونها کلسیم هست، میشه.
3.جلوگیری از سرطان
آجیلهایی مثل بادوم زمینی دارای مقدار زیادی بتاسیتوستول (SIT) هستند. این ماده با پیشگیری از رشد تومور بدن رو در مقابل سرطان محافظت میکنه. تحقیقات نشان میده که مردان و زنان که حداقل دو بار در هفته بادام زمینی مصرف میکنند، در اونها میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ بسیار کمتر از کسانی که مصرف نمیکنند.
4.پیشگیری از آلزایمر
بیماری آلزایمر یک بیماری سرد هست و با خوردن آجیلهای گرم و مقوی میتونید از بروزش در سنین بالا پیشگیری کنید. و همچنین تحقیقات نشون داده مصرف مواد غذایی غنی از نیاسین مانند بادام زمینی میتونه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر رو تا 70٪ کاهش بده، یک مشت بادام زمینی میتونه تقریبا یک چهارم از نیاز روزانه بدن به نیاسین رو تامین کنه.
5.تقویت حافظه
بادوم زمینی معروف به “غذای مغز” هست، چون مقدار زیادی ویتامین B3 یا نیاسین داره که عملکرد مغز رو بهبود میبخشه و باعث تقویت حافظه میشه. همچنین بخاطر داشتن فلاونوئیدی به نام رزوراترول در بهبود جریان خون به مغز تا 30٪ کمک میکنه.
6.مبارزه با افسردگی
سروتونین یکی از مواد شیمیایی مهم مغز در تنظیم مقررات خلقی نقش مهمی داره. ترشح ناکافی از سروتونین توسط سلول های عصبی در مغز باعث ایجاد افسردگی میشه. بادام زمینی حاوی اسید آمینه به نام تریپتوفان هست که به آزادی سروتونین کمک میکنه و به شما در مبارزه با افسردگی کمک میکنه.
7.مفید برای دوران بارداری
بادوم زمینی منبع خوبی از فولات است. مطالعات نشان داده زنانی که 400 گرم اسید فولیک رو قبل یا در دوران بارداری مصرف میکنن تا 70 درصد احتمال ابتلای نوزاد مبتلا به نقص سیستم عصبی رو کم میکنند. خوردن بادام زمینی هم عملکردی مشابه داره و در دوران بارداری میتونه خطر بیماری های آلرژیک مثل آسم رو در جنین کاهش میده.
8.میانوعده ی مناسب برای کودکان
بخاطر میزان رشد بالایی که بدن در سالهای اولیه زندگی وجود داره، کودکان نیاز بیشتری به مواد غذایی مفید و غنی از ویتامینها و پروتئینها داره. پس اگه میخواید زندگی سالمی برای کودکتون رقم بزنید باید برای آینده ای بهتره بدنی سالم و بنیه ای محکم بهش هدیه.
پوست بادام زمینی شاید به نظر طعم خوبی نداشته باشه (منظور پوست نازک و قهوه ای هست) ولی ارزش غذایی بالایی داره، پوست بادام زمینی حاوی ویتامین ها و چربی های غیر اشباع هست و همین ویژگیها اون رو برای پوست شما مفید میکنه. در ادامه از فوایدش برای پوست میگم:
9.پاک کردن پوست
محتوای بالای فیبر رژیمی در بادام زمینی به دفع سموم اضافی کمک میکنه، در نتیجه پوست شما رو پاک و بی عیب و نقص میکنه.
10.پیشگیری از پیری زودرس
بادام زمینی حاوی ویتامین C و ویتامین E هست که میتونه علائم پیری مثل چین و چروک، نقاط و خطوط به خوبی از بین ببره. همچنین بخاطر داشتن آنتی اکسیدانهایی مثل رزوراترول، فیتوکمیک مخالف شدید فرسودگی بدن هست. به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، برای پوست شما عالی عمل میکنه و مانع از پیری زودرس بطور کلی برای بدن میشه.
11.مانع از ریزش مو
بیوتین یا همون ویتامین B برای رشد مو و سلامت کلی پوست سر لازمه. این ویتامین توسط بدنمون به مقدار کم در روده تولید میشه و همچنین در بسیاری از مواد غذایی وجود داره. بادام زمینی منبع غنی از ویتامین B و فولات هست که در داشتن موهای سالم بهمون کمک میکنه. اگه از ریزش بیش از اندازه ی مو رنج میبرید توصیه میشه در رژیم غذاییتون از بادام زمینی استفاده کنیدو در صورت حاد بودن مشکل میتونید از مکمل های دارویی بیوتین استفاده کنید.
12.تقویت و زیبایی موها
بادام زمینی حاوی ویتامین C هست و در تولید کلاژن که در ساختمان بافت موی وجود داره نقش مهم و اساسی داره. علاوه بر این دارای اسید آمینه ال-آرژینین هست که در درمان طاسی مردانه سفارش میشه و با وجود اسیدهای چرب امگا 3 در بادام زمینی فولیکول های مو تقویت میشن و مجوعه ای از این ویتامین ها و پروتئینها منجر به رشد مو، تقویت و زیبایی مو میشه.
وب سایت دو نفره
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بادام زمینی,میان وعده ,سالم,آجیل,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا