درمان اسکیزوفرنی کودکان
1397/12/24 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12962
کد خبر:

درمان اسکیزوفرنی کودکان

حتما بعنوان کسی که از نزدیک یک کودک اسکیزوفرنی رو میبینه این قضیه رو میدونید که درمانی براش وجود نداره و تنها میشه علائم بیماری رو کم کرد، تا کیفیت زندگی کودک مبتلا بهتر بشه. در ادامه ی این مطلب به داروها و راهکارهایی که برای بهتر شدن شرایط کودک وجود داره بهتون پیشنهاد میده، در ادامه همراه ما باشید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - حتما بعنوان کسی که از نزدیک یک کودک اسکیزوفرنی رو میبینه این قضیه رو میدونید که درمانی براش وجود نداره و تنها میشه علائم بیماری رو کم کرد، تا کیفیت زندگی کودک مبتلا بهتر بشه. در ادامه ی این مطلب به داروها و راهکارهایی که برای بهتر شدن شرایط کودک وجود داره بهتون پیشنهاد میده، در ادامه همراه ما باشید.
درمان های دارویی
حتما پزشک در این باره بهتون گفته که برای کنترل این بیماری باید تا آخر عمر دارو مصرف کنه تا عوارض بیماری زندگیشو تحت تاثیر قرار نده، و خب طبیعیه که گاهی لازمه ترکیب داروها عوض بشه و یا تجویزش به نوعی دیگه باشه. ولی معمولا از بین داروهای زیر هست، این داروها برای کاهش شدت توهم تجویز میشه:
نورولپتیک
فلوفنازین (نام تجاری پرولیسین)
تریفلوپرازین (استلاازین)
لگزیتین (لکساپین)
کلورپامازین (تورازین)
با این حال، اکثر داروهای ضد فشار خون عوارض جانبی دارن، باید توجه کنید که اگه برای کودکتون مشکلی ایجاد کرد به پزشک اطلاع بدین.
روان درمانی
روان درمانی برای کنترل بیماری کودکان اسکیزوفرنی ضروری هست. از طریق این جلسات، روانپزشک به شما کمک میکنه که:
علائم بیماری رو بهتر درک کنید
خودتون بیماری رو مدیریت کنید
در مورد ترس و احساسات خودتون با پزشک صحبت کنید
کارهای روزمره رو راحتتر انجام بدید
چطور کودکتون رو تو جامعه ببرید
صحبت درمانی در منزل مثل دارو میتونه از اضطراب کودک کم کنه
و در نهایت بهتون یاد میده چطور از کودک در خونه مراقبت کنید که آسیب کمتری ببینه.
روان درمانی کودک
روان درمانی کودک
نکات مهم مراقبت از کودک اسکیزوفرنی در منزل
اسکیزوفرنی یک نفر از اعضای خانواده میتونه زندگی کل خانواده رو تحت تاثیر قرار بده، اما شما میتونید با تغییر شیوه زندگی کارهای مهمی رو برای مراقبت از فرزندتون انجام بدین:
1. داروها رو به موقع بهش بدین
مطمئن بشید که فرزندتون داروها رو به طور مرتب مصرف میکنه. حتی اگه علائم بیماری کاهش پیدا کرد یا کودک به نظر بهتر از قبل بود بازم در مورد مصرف به موقع داروها کوتاهی نکنید. در صورتی که بین مصرف داروها وقفه ایجاد شد احتمال برگشت عوارضی که در گذشته همراهش بود، دوباره وجود داره.
2. همیشه مثبت صحبت کنید
تشخیص اسکیزوفرنی کودک ممکنه کودکتون رو مضطرب کنه بنابر این شما باید بعنوان تکیه گاه و حامی فرزندتن درباره چیزهای مثبت در زندگی براش حرف بزنید. از انسانهایی که با وجود مشکلات زیاد موفق شدن بگید، از کسانی که با وجود داشتن اسکیزوفری تحصیل کردن و خانواده داشتن براش بگید، سعی کنید اگه در طول روند درمان از چیزی نگران شد بهش روحیه بدید.
3. در مورد بیماری بیشتر بدونید
بیماری مثل اسکیزوفرنی بیشتر نیازمند دارو هست. پس خوبه که شما بعنان اعضای خانواده درباره وضعیت این بیماری و اینکه چطوری میشه بهتر مدیریتش کرد مطالعه کنید، با اینکار کل خانواده باعث میشن فرزندتون بیشتر به زندگی امیدوار بشه.
4. به ورزش ترقیبش کنید
این یک راه عالی برای مدیریت علائم به طور موثر بهتون پیشنهاد میکنم که میتونه در کنترل سلامتی هم موثر باشه. ورزش منظم که شامل فعالیت بدن و ذهن هست، و باعث میشه کودک احساس پر انرژی بودن و انگیزه ی زیاد داشته باشه. انجام ورزشهایی مثل شنا و دوچرخه سواری در کنترل احساسات و داشته زندگی عادی کمک میکنه.
5. از شرایط پر تنش پرهیز کنید
استرس میتونه نشانه های روان پریشی در کودک ایجاد کنه که ممکنه سلامت کودک رو تحت تاثیر قرار بده. با فرزندتون زاید صحبت کنید اما بدون قضاوت، نادیده گرفتن یا انتقاد تعامل داشته باشید. یک خانواده حامی میتونه زندگی کودک رو بهبود ببخشه.
6. تعامل و دوست یابی
کودک شما ممکنه یه فرد اجتماعی نباشه. پس بهتره مجبورش نکنید در هر جمعی ارتباط جدید برقرار کنه. اما گاهی اوقات به جممعهای خانوادگی و دوستانه ببریدش و اجازه بدید اگه مایل بود ارتباط بگیره.
7. خواب خوب و کافی داشته باشه
مطمئن بشین که کودکتون خوب و به اندازه ی کافی خوابیده. مخصوصا زمانی که دارو مصرف میکنه بییشتر از هشت ساعت خواب احتیاج داره.
8. مراقبت از رژیم غذایی
سعی کنید در رژیم غذایی کودک مواد مغذی بیشتری بگنجونید و بجاش از محصولات قندی کم کنید، در رژیمی که بر اساسش بهش غذا میدید هر روز موارد زیز رو رعایت کنید.
والدین دشوار است که این واقعیت را قبول کنند که فرزندشان بیماری روانی دارد. شما ممکن است بخواهید وضعیت را رد کنید، گزارشات را قطع کنید و همه را به اشتباه ثبت کنید. زمان برای پذیرفتن حقیقت طول می کشد، اما در عین حال در ارائه درمان و مراقبت مناسب به کودک تاخیر نمی گذارد.
شاید برای شما بعنوان والدین کودک پذیرفتن این اقعیت خیلی سخت باشه که کودکتون مبتلا به بیماری روانی باشه و حتی درمانش رو قطع کنید ولی بهتره به خودتون بیایین این دوره از زندگی کودک یک زمان حساس هست و به شدت به عشق و حمایت شما نیاز داره. بیایین به خودتون احترام بذارین و به اونها کمک کنین.
وب سایت دو نفره
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اسکیزوفرنی,کودکان,درمان,رژیم غذایی,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا