قاب هایی به وسعت انسانیت در سیل گلستان
1398/01/05 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
13029
کد خبر:

قاب هایی به وسعت انسانیت در سیل گلستان

ویرانی های برآمده از سیل گلستان هرچند که شادی آغاز سال جدید را به کام هموطنان به ویژه ساکنین این استان تلخ کرد اما قاب‌هایی از محبت و ایثار را که به وسعت انسانیت ارزشمند هستند به نمایش گذاشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - بشری یثربی:‌ آغاز فصل بهار همیشه برای ایرانیان نویدبخش سالی پراز خیر و برکت داشت و همیشه مردم آن را به عنوان نماد سرزندگی و شادکامی در نظر گرفته و در سنت دیرینه ایران باستان به جشن و پایکوبی می پرداختند امسال رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.
جاری شدن سیل و آب گرفتگی در روزهای پایانی اسفندماه، حدود26 اسفندماه و ادامه آن درروزهای آغازین فصل بهار، در 10 شهرستان از یک سو و بی سرپناه شدن بسیاری از هموطنان ازسوی دیگر شادی این ایام را به کام ها تلخ کرده است.
ویرانی‌ها ادامه دارد و امروز مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان با اشاره به طغیان رودخانه خرم‌آباد خبر داد که شهرستان‌های خرم‌آباد، پلدختر، کوهدشت و سلسله سیلابی است.
برای کمک به مردم و خروج از این وضعیت بحرانی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای از همه آحاد ملت خواست برای کمک به عزیزان حادثه‌دیده در سیل استان‌های گلستان و مازندران وارد عمل شوند.
همچنین معاون امور تعاون وزیر کار از پرداخت دوهزار وام قرض الحسنه به خانواده های سیل زده خبر داد و گفت: در جلسات کاری، مصوب شده که دو هزار وام قرض الحسنه۵ میلیون تومانی از سوی بانک توسعه تعاون به خانواده های آسیب دیده پرداخت شود .
هلال احمر نیز فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده و تا لحظه ثبت این یادداشت، تعداد 2 هزار و 178 نیروی عملیاتی در قالب 461 تیم با استفاده از 49 دستگاه آمبولانس، 11 خودروی نجات، 265 خودروی کمک‌دار، 17 دستگاه قایق، 201 موتور پمپ لجن کش و 6 فروند بالگرد به مردم امدادرسانی کرده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در گفتگو با خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: بالگردهای هلال احمر در این مدت 85 ساعت پرواز را در 171 سورت پروازی با همراهی 736 نیروی امدادی ماموریت جابجایی 106 هزار و 500 کیلوگرم اقلام امدادی و امدادرسانی را اجرا کرده‌اند.
اما همدلی مردم ایران که همیشه تابلویی از مهربانی و فداکاری را به تصویر می‌کشد این بار نیز سیلی از محبت را به تصویر کشید و قاب‌های مختلفی از این همدلی را ایجاد کرد که نخستین قاب برای همدردی و امدادرسانی به خود مردم ساکن این مناطق اختصاص دارد، آن ها که از همان دقایق ابتدایی با حضور در مناطق آسیب دیده به کمک همشهریان خود شتافتند و تا امروز نیز بر تعداد آنها افزوده شد اما کاسته نشد.
دومین قاب، ویژه حضور پرشور و پرشمار نیروهای بسیجی در محله‌های مختلف است که در تلاش برای نجات جان افراد گرفتار در سیل و بازگشایی معابر و خیابان‌ها و کمک به انتقال مردم به مکان‌های امن در همان ساعت نخست بودند و البته حضور دو گردان نیروی مردمی بسیجی در محلات آسیب دیده برای کاهش دردهای مردم و کمک به ایجاد شرایط اولیه زندگی برای آنها گام دوم بسیجیان شهرستان گنبدکاووس بود.
قاب سوم مخصوص طلاب و روحانیون است که به دعوت اداره تبلیغات اسلامی یا خودجوش در منطقه حاضر شدند و با ایجاد تیم‌های اجرایی برای حضور در مناطق سیل‌زده اقدام به کمک کردند و انتشار تصاویر حضور این طلاب که مخلصانه و عمامه بر سر مشغول خدمت به مردم بودند جلوه دیگری از روحانیت متعهد را که هنگام سختی‌ها و مشکلات کنار مردم هستند را به تصویر کشید.
قاب چهارم به مردم خودجوشی اختصاص دارد که در کنار این گروه‌های تشکل یافته به صورت انفرادی حاضر شدند و با پیوستن به این تیم‌ها تلاش کردند تا سهمی در این خدمت صادقانه و متعهدانه داشته باشند.
در قاب پنجم برخی چهره‌های سیاسی، فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی، فعالان فرهنگی و اجتماعی و برخی از نیروهای هیئتی و مذهبی از جمله مجموعه فرهنگی «فاطمیون»‌ و «مشکات الحسین (ع)» حضور دارند که در کنار مردم، به امدادرسانی مشغولند و همه درجهت احیای زندگی طبیعی در این مناطق مشغولند.
کمک های مردمی از سراسر نقاط کشور و ابراز همدردی با آسیب دیدگان این سیل همچنان ادامه دارد و سرانجام این سیل مهربانی بر سیل ویرانگر غلبه خواهد کرد و آرامش به منطقه باز می گردد اما آنچه از این اتفاق به ذهن مردم خواهد ماند این قاب ها از فداکاری و ایثار کسانی است که می توانستند در این ساعات که جزو بهترین ساعات کل سال محسوب می شود در کنار خانواده خود باشند، اما کمک به آسیب دیدگان را ترجیح دادند.
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سیل، گلستان، بسیج، هلال احمر، محبت
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا